Zestaw ćwiczeń porannych nr 13 dz. będą : - doskonaliły podskoki na jednej nodze
- ćwiczyły prawidłową reakcję na sygnał
TEMATYKA KOMPLEKSOWA SKARBY DRZEMIĄCE POD ZIEMIĄ
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA pozna skarby drzemiące pod ziemią – naturalne bogactwa Polski i dowie się kto wydobywa te bogactwa spod ziemi. Zapozna się z tradycją obchodzenia górniczego święta - Barbórka
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
obszary
27.11.
poniedz.
„Górnik” –rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego
,,Tunele w kopalni” – rysowanie węglem i kredą
Dz. 6-l
Dz.5-l
o. 2.3
o.2.4
o.2.2
o.2.7
· pozna cechy i rolę zawodu górnika
· zastosuje w wypowiedzi nowo poznane wyrazy dotyczące osób, rzeczy i zjawisk zgodnie z ich znaczeniem np. kopalnia, kilof itp.
· przyjmie postawę szacunku dla ciężkiej pracy górników
· zdobędzie doświadczenia w zakresie twórczości plastycznej stosując nowe techniki – rysowanie węglem, kredą
· właściwie rozplanuje pracę na pasku szarego papieru
· zaplanuje czynności porządkowe
28.11.
wtorek
,,Potrafię wysłać wiadomość”- zabawy matematyczne
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 7 – m. naśladowcza
· ustali czynności, które gwarantują osiągnięcie celu, a potem łańcucha czynności, które do niego prowadzą
· utrwali drogę listu od nadawcy do adresata(np. życzenia dla górników)
· wykaże się znajomością adresu
· wzmocni mięśnie tułowia i brzucha
· spróbuje utrzymać ciało w pozycji równoważnej (jaskółka)
· wykona poprawnie ćwiczenia według pokazu i instrukcji słownej
o. 2.0
o.2.3
o. 2.1
29.11.
środa
,,Węgiel i inne skały” – zabawy badawcze
,,Górnik” – nauka piosenki
· rozpozna bogactwa naturalne: węgiel, sól, metale, kreda
· zbada i opisze właściwości badanych bogactw naturalnych – rozpuszczalność węgla ,kredy, soli, tonięcie i unoszenie się w wodzie
· przyjmie postawę proekologiczną- uzasadni konieczność oszczędzania zasobów przyrody
· zapozna się z tradycją obchodzenia górniczego święta – Barbórka
· określi nastrój wysłuchanego utworu
· będzie rytmicznie oddychało podczas śpiewu
o.2.5
30.11.
czwartek
,,Echo w kopalni”- zabawy rytmiczne
,,Zaczarowany węgielek” – przekształcanie plamy
· rozróżni elementy muzyki- tempo, dynamikę, rytm
· zaproponuje własny rytm do naśladowania np. przez inne dzieci
· będzie aktywnie uczestniczyło w zabawach i ćwiczeniach ruchowych przy akompaniamencie instrumentów niemelodycznych
· przekształci istniejący rysunek w nowy
· samodzielnie zaprojektuje pracę
· zinterpretuje własne wytwory
· odróżni dźwięki z otoczenia: ilość, kierunek, gęstość
· odtworzy rytm za pomocą ciała, instrumentów, przyborów
o.2.0
01.12.
piątek
,,Zabawy z literą k” –muzyczny teatrzyk dziecięcy
· zapozna się z graficznym znakiem litery K,k (o.2.6)
· ułoży model wyrazu „Karol” z kolorowych cegiełek (o.2.6)
· ułoży wyraz „kotek” za pomocą kartoników z literami (o.2.6)
· napisze litery K,k rysując po śladzie (o.2.6)
· dz. odróżni pojęcia: głoska, litera
· wskaże obrazki , których nazwy rozpoczynają się lub kończą głoską ,,k”
· odegra scenkę na podstawie wysłuchanego utworu z wykorzystaniem rekwizytów
kasiazabka123