zasłona w świątyni.pdf

(3674 KB) Pobierz
Zasady gry
Zas
ł
ona w
ś
wi
ą
tyni
Do gry potrzebne będą 2 pionki (najlepiej żółty i czerwony) oraz jedna zwykła kostka.
Na początku gracze ustawiają pionki na kołach oznaczonych własnym kolorem. Zaczyna gracz, który wyrzuci więcej oczek. Kto
pierwszy dotrze do świątyni (ostatniej strzałki we własnym kolorze) wygrywa.
Wariant z dodawaniem
Gracz żółty przesuwa swój pionek o tyle strzałek, ile wyrzucił oczek na kostce. Gracz czerwony przesuwa się o jedną strzałkę
więcej niż liczba oczek, które wyrzucił. Jeśli któremuś z graczy wypadnie 6 oczek to tłum jest zbyt duży i w tej kolejce nie może
się poruszyć.
Wariant z odejmowaniem
Gracz żółty przesuwa swój pionek o tyle strzałek, ile wynosi różnica między 6 a liczbą wyrzuconych oczek (np.: rzut 2 daje ruch o
4 strzałki, bo 6-2=4). Gracz czerwony przesuwa swój pionek o tyle strzałek, ile wynosi różnica między 7 a liczbą wyrzuconych
oczek (np.: rzut 4 daje ruch o 3 strzałki, bo 7-4=3). Jeśli któremuś z graczy wypadnie 1 oczko to tłum jest zbyt duży i w tej
kolejce nie może się poruszyć.
Gra oparta jest na fragmencie Biblii zapisanym w Ewangelii Mateusza 27:50-51
W grze użyto grafiki na licencji Public Domain z The Eran Laor Cartographic Collection, National Library of Israel, źródło:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ierusalem,_cum_suburbiis,_prout_tempore_Christi_floruit_juxta_designationem_Christiani_Adrichomii_delineata_et_aeri_i
ncisa_per_Matthaeum_Seutter_Abriss_der_Weltberuehmten_Statt_Ierusalem.jpg
Zgłoś jeśli naruszono regulamin