Formula_wplywu_Dzialasz_naprawde_czy_jedynie_robisz_zamieszanie_rownan.pdf

(384 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: The Impact Equation: Are You Making Things Happen or Just Making
Noise?
Tłumaczenie: Adam Bąk
ISBN: 978-83-246-7413-8
Copyright © Christopher Brogan and Julien Smith, 2012
All rights reserved
All rights reserved including the right of reproduction in whole or in part in any form. This
edition published by arrangement with Portfolio, a member of Penguin Group (USA) Inc.
Polish edition copyright © 2014 by Helion S.A.
All rights reserved.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani
za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych
lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/rownan
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: onepress@onepress.pl
WWW: http://onepress.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
To książka o czymś więcej
niż tylko sieci społecznościowe ...................................11
Część I. Cele
Rozdział 1. Formuła Wpływu ..........................................................15
Dlaczego Formuła Wpływu jest ważna .............................................. 27
Przykład Bretta Rogersa ........................................................................... 29
Wojna o przyciągnięcie uwagi .............................................................. 40
Wszyscy jesteśmy nowymi stacjami telewizyjnymi ....................... 44
Dlaczego ta książka nie jest o Facebooku? ....................................... 47
Przechodzenie do następnego poziomu .......................................... 49
Połączenie dwóch strategii .................................................................... 50
Dwa sposoby na osiągnięcie swoich celów .....................................51
Przechodzenie do następnego poziomu — reaktywacja .............52
Aktorzy i widzowie .................................................................................... 54
Bycie widzem jest w porządku… czasami ........................................ 56
Nie wszyscy kochają aktorów ................................................................ 56
Aktorzy mają tyle samo wymówek
co Ty, a może nawet więcej ................................................................ 57
Wyprzedzaj potrzeby ................................................................................ 58
5
Kup książkę
Poleć książkę
6
F
ORMUŁA
W
PŁYWU
Część II. Pomysły
Rozdział 2. Kontrast ..........................................................................71
O rękawicach i baseballu ......................................................................... 71
Ekosystem pomysłów ............................................................................... 74
Jak rozpoznać złe pomysły? ................................................................... 77
Wyraźnie złe pomysły, choć nie do końca… .................................... 80
Rozpoznawanie wzorców ....................................................................... 82
Metoda1. Lepsze pomysły ..................................................................... 87
Dlaczego ludzie wpadają na złe pomysły? ......................................87
Schemat służący ulepszaniu pomysłów ...........................................88
Rozpoznawanie dobrych pomysłów .................................................91
Metoda 2. Więcej pomysłów .................................................................. 92
IdeaStorms, czyli burze pomysłów .....................................................92
Uwolnij swoje pomysły .........................................................................93
W Twoim przypadku może być inaczej .............................................94
Taktyka strzelby .....................................................................................95
Dwa hotele i dwa różne sposoby wykorzystania Twittera .......... 96
Pomysły i odwaga ....................................................................................100
Odwaga to doświadczenie, które wciąż się pogłębia .................102
Odwaga — przewodnik dla początkujących .................................103
Dlaczego dobre treści to te nasycone emocjami? .......................104
Emocjonalne ślady ...................................................................................105
Ekstrapolacja, metafory i Gra Endera ................................................107
Gra Endera ............................................................................................ 109
Ekstrapoluj i podbijaj ..............................................................................110
Jak McDonald zwiększył swoje przychody o sto milionów
dolarów ....................................................................................................111
Rozdział 3. Wyrazistość ..................................................................117
Czy prostota to najmniejszy wspólny mianownik? .....................118
Ćwiczenie: Używaj prostych słów ......................................................119
Otwórz uszy na proste słowa zawierające wielkie pomysły .....121
Wyrazistość w praktyce: Chipotle ......................................................122
Wydobądź sens .........................................................................................123
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
Zbyt wiele pomysłów .............................................................................129
Pomysły biznesowe ............................................................................ 130
Twórcze pomysły ................................................................................. 131
Jak długo żyją pomysły ..........................................................................132
Opowieść, opakowanie i nadmiar pomysłów ................................132
Zwięzłość i Wyrazistość ..........................................................................135
Mam pomysł! .............................................................................................138
Jeżeli ja tego potrzebuję, to inni też ................................................ 138
Naprawdę rozumiem tych ludzi, więc mogę im sprzedawać ... 139
Jestem w tym naprawdę dobry, więc uruchomię biznes ........... 139
Jak nadać nowy kształt swojemu pomysłowi na biznes ............ 140
Nie zniechęcaj się .....................................................................................141
Odkrywanie najważniejszego przesłania ........................................146
Metoda 1. Metoda Trójkąta .............................................................. 146
Metoda 2. Emocje plus informacje .................................................. 148
Metoda 3. X + Y =... ............................................................................. 149
7
Część III. Platformy
Co mamy na myśli, mówiąc „platforma”? .......................................162
Rozdział 4. Zasięg ............................................................................165
Dlaczego platforma jest tak ważna
w zdobywaniu odbiorców? ..............................................................170
Tworzenie treści w określonym celu .................................................174
Pozyskiwanie korzyści ............................................................................175
Rozważania o korzyściach i źródłach ................................................176
Kiedy pobierać korzyści? .......................................................................177
Mali blogerzy dorastają ..........................................................................178
Uzyskanie dostępu w określonym celu ............................................181
Stwórz przewagę na swojej platformie ............................................181
Kilka słów o TED ........................................................................................182
Jak przeprowadzić uruchomienie? ....................................................186
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin