Coaching_kariery_Jak_w_koncu_zdobyc_dobra_prace_i_zaczac_dobrze_zarabiac_e_010h.pdf

(1272 KB) Pobierz
Niniejszy ebook to darmowa wersja promocyjna, nie przeznaczona do sprzedaży,
dołączana do drukowanej książki o tym samym tytule.
© Copyright by Złote Myśli & Angelika Śniegocka, rok 2012
Autor: Angelika Śniegocka
Tytuł: Coaching kariery
Wydanie I
Data: 7.02.2012
ISBN: 978–83–7701–320–5
Projekt okładki: Janusz Skierkowski
Redakcja: Magdalena Michalak, Sylwia Fortuna
Skład: Magda Wasilewska
Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
44–117 Gliwice
ul. Toszecka 102
www.ZloteMysli.pl
e-mail: kontakt@zlotemysli.pl
Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani
za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych
lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana, ani w jakikolwiek
inny sposób reprodukowana, powielana, ani odczytywana w środkach publicznego
przekazu bez pisemnej zgody wydawcy. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub
innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Kup książkę
Spis treści
Kim jestem, aby dawać Ci dobre rady? ........................................................7
Część I.
Ty
Formuła Twojego sukcesu: motywacja i zasoby ..................................... 11
MOTYWACJA: co zrobić, gdy siada psyche? ................................... 11
ZASOBY: jak zwiększyć swoje możliwości na rynku pracy? ......... 15
Jesteś produktem na rynku pracy ............................................................. 22
Zostań sprzedawcą! ............................................................................ 22
Stosuj marketing personalny ............................................................ 23
K ar i er a
Trzy zabójcze mity na temat kariery ......................................................... 29
1. Na rynku pracy obowiązuje równość stron —
ja daję coś od siebie, a pracodawca mi za to płaci .................. 29
2. Najważniejsze to znaleźć stabilną pracę .................................... 29
3. Kwalifikacje uzupełnię po znalezieniu pracy ............................. 30
Fakty na temat kariery ................................................................................ 33
1. Idealna praca nie istnieje .............................................................. 33
2. Dokonuj rozważnych wyborów .................................................... 34
3. Każda praca może Ci pomóc w karierze,
pod warunkiem że jej na to pozwolisz ....................................... 35
4. Mówienie rekrutującemu tego, co chce usłyszeć, pomaga
dostać pracę .................................................................................... 36
5. Proś, a będzie Ci dane .................................................................... 36
6. Bycie ekspertem pozwala na więcej ........................................... 36
Kup książkę
7. Wszystko podlega negocjacjom .................................................. 36
8. Potwierdzanie ustaleń na piśmie utrwala korzyści .................. 37
9. Bycie spójnym pomaga budować markę własną ...................... 37
10. Dostarczanie efektów swojej pracy buduje karierę ............... 37
11. Nie ma niepowodzeń, są informacje zwrotne ......................... 38
12. Nie projektując kariery, grasz w totolotka ............................... 38
Każdy ma swoje Malediwy .......................................................................... 39
Co chcesz zrobić z resztą Twojego życia? ................................................ 41
Odkryj własny sposób na karierę .............................................................. 44
Jak wyznaczyć cel kariery? ......................................................................... 46
Buduj na solidnych fundamentach ........................................................... 52
Poznaj swoje ograniczenia ......................................................................... 54
Zamień ograniczenia w cele pośrednie .......................................... 56
Plan Kariery to nie wszystko ...................................................................... 58
Zrób pierwszy krok ............................................................................. 59
Kiedy robić przegląd Planu? ............................................................. 60
Część III.
Rekr u t acj a
Rekrutacja jako proces sprzedaży ............................................................. 65
Kanały rekrutacji jawnej ............................................................................. 67
Daj się znaleźć pracodawcy! ...................................................................... 80
Naucz się czytać ogłoszenia o pracy ........................................................ 87
Jak nie dać się naciągnąć? .......................................................................... 89
Określ swoją wartość na rynku pracy ....................................................... 94
Ten okropny networking ............................................................................ 97
Co warto robić, a czego nie warto w networkingu? ..................... 97
Kup książkę
Jak pracodawcy sprawdzają kandydatów w sieci? ............................... 102
Co psuje wizerunek w sieci? ........................................................... 105
Wyguglaj się! ..................................................................................... 110
Nadszarpnięty wizerunek możesz odbudować ........................... 111
Jak zarządzać swoim wizerunkiem w sieci? ................................. 112
Szukanie pracy przez serwisy społecznościowe ......................... 118
Kilka prawd o rekrutujących .................................................................... 120
C z ę ś ć I V.
CV
Jak napisać dobrą ofertę marketingową? .............................................. 127
Dobrze zredaguj swoje CV ....................................................................... 135
Cała prawda o zainteresowaniach ................................................. 140
Słowa, które sprzedają ..................................................................... 142
Najczęstsze błędy popełniane w CV .............................................. 145
Czynniki wpływające na odrzucenie aplikacji ............................. 147
Ukryć czy ujawniać niektóre fakty w CV? ..................................... 151
Co Ci grozi za kłamstwa w CV? ....................................................... 153
Sherlock Holmes na rynku pracy ................................................... 154
Wideo CV ..................................................................................................... 156
C z ę ś ć V.
L is t mo t y wac y j ny
Aplikacja z listem motywacyjnym czy bez? ........................................... 161
Złote zasady listu motywacyjnego ......................................................... 166
AIDA .................................................................................................... 169
Wysyłanie aplikacji e-mailem .................................................................. 174
Czy Twoja aplikacja została otwarta? ............................................ 175
Kup książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin