kolorowy-start-plan-miesieczny-6-latek (1).doc

(1387 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plany miesięczne

Kolorowy start. Sześciolatek


 


 

Treści

programowe

 

Dzień tygodnia/ temat dnia

 

Aktywność i działalność

dziecka

 

 

Cele ogólne

 

 

Cele operacyjne

Numery obszarów z podsta- wy pro- gramowej

 

Książka, karty pracy

Wrzesień – tydzień pierwszy. Temat tygodnia: Przedszkole – drugi dom

   Ćwiczenia poranne – zestaw nr I (ułożone przez autora).

   Zabawa orientacyjno-porządkowa Odszukaj swoją parę (ułożona przez autora).

   Zabawa ruchowa rozwijająca inwencję ruchową – Wędrująca maskotka (ułożona przez autora).

   Zabawa ruchowa rozwijająca umiejętność wskazywania kierunku – Pokaż kierunek (ułożona przez autora).

   Zabawa ruchowa Skała (według W. Sherborne).

   Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, z wykorzystaniem huśtawek i sprzętu terenowego, z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa; zabawa ru- chowa z elementem biegu – Berek kucanka.

   Spacer w pobliżu przedszkola (szkoły) – zapoznanie się z jego (jej) najbliższym otoczeniem.

Nasza grupa Współtworzenie przyja- znej atmosfery w grupie

  przestrzeganie wspól- nie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

Rozwijanie relacji po- między dziećmi, opar- tych na wzajemnym szacunku i akceptacji

  współdziałanie pod- czas zabaw, gier, tań- ców integracyjnych.

1. Witamy w przed- szkolu

   Nawiązywanie spontanicz- nych kontaktów z przycho- dzącymi dziećmi i z nauczy- cielem; swobodne rozmowy; zabawy zabawkami według upodobań dzieci; zwracanie uwagi na odkładanie zaba- wek na miejsce po skończo- nej zabawie.

   Odszukanie w sali, łazience swojego znaczka rozpo- znawczego; opisywanie jego wyglądu; wskazywanie go wśród innych znaczków.

 

Dziecko:

1.1., 1.2.,

3.2., 5.3.,

5.4.

k, s. 3, 4, 5,

kp, cz. 1,

s. 3

3


To ja

Poznawanie swojego ciała poprzez zabawy

  rysowanie siebie

  dostrzeganie swojej niepowtarzalności,

a także niepowtarzal- ności innych, szano- wanie jej.

(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspo- magający rozwój ak- tywności dzieci, Grupa MAC S.A. 2016, s. 21,

24, 25).

 

   Zagospodarowanie wła- snej półeczki – oglądanie przyniesionych przez dzieci przyborów, nazywanie ich; porównywanie ich wyglą- du; wyjaśnienie, do czego służą i w jaki sposób należy ich używać.

   Zapoznanie z oznaczeniami (ikonkami), wyjaśnienie ich znaczenia. Zapoznanie z te- matyką zajęć (książka).

   Zabawa z wykorzystaniem rymowanki Witamy się.

   Zabawa integracyjna Moje imię.

   Zintegrowanie grupy po- przez wspólne zabawy

i ćwiczenia.

 

 

 

   Wycieczka po przedszkolu; zapoznanie nowo przyby- łych dzieci z poszczegól- nymi pomieszczeniami,

a uczęszczających kolejny rok do przedszkola – ze zmianami, jakie zaszły

w placówce podczas waka- cji (książka).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  zachęcanie do poznawania kole- gów i koleżanek z grupy

 

 

  zapoznanie z po- mieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  wymienia imiona kolegów i koleża- nek z grupy; po- dejmuje wspólnie zaproponowane działania

  nazywa pomiesz- czenia znajdujące się w przedszko- lu; wie, do czego służą

 

 

4


 

 

   Wyjście do ogrodu przed- szkolnego, poznanie miejsc i urządzeń przeznaczonych do zabaw; zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa; ustalenie sygnału zbiórki.

   Przedstawianie się: przy- klejanie na górze karty kartonika ze swoim imie- niem, rysowanie w ramkach swojej ulubionej zabawki, potrawy, ulubionego owocu, zwierzątka oraz kolorowa- nie paska na swój ulubiony kolor (karta pracy).

   Zabawa słowna Zdrobnie- nia.

 

 

 

 

2. Lubimy przychodzić do przed- szkola

   Oglądanie obrazka. Odpo- wiadanie na pytania umiesz- czone pod nim. Wykonywa- nie poleceń (książka).

   Zabawy wizytówkami.

   Słuchanie opowiadania

H. Bechlerowej Wesoła za- bawa.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin