880285_Trzylatek OS metodyk_cz2.pdf

(2357 KB) Pobierz
T
R
Z
Y
L
A
T
E
K
Przewodnik metodyczny
część 2
GRUDZIEŃ, TYDZIEŃ I
TREŚCI
PROGRAMOWE
1
TEMAT
DZIEŃ
TYGODNIA TYGODNIA
2
3
1.
TEMAT
DNIA
4
AKTYWNOŚĆ
I DZIAŁALNOŚĆ
DZIECKA
5
Poznajemy przyrodę
Czy smoki
Zima
to dinozaury?
– poznawanie historii
powstania węgla ka-
miennego, jego wła-
ściwości
– poznawanie wy-
branych zwierząt
(dinozaury) i roślin
(np. olbrzymie papro-
cie) występujących
w tamtym okresie.
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej wspo-
magający rozwój
aktywności dzieci,
Grupa MAC S.A.
2017, s. 54).
Co to jest wę- • Słuchanie opo-
giel?
wiadania
H. Zdzitowieckiej
O czym szeptały
iskierki.
Numery obszarów z podstawy programowej:
2.
Plastelinowe
dinozaury
• Lepienie figu-
rek dinozaurów
z plasteliny.
• Słuchanie opo-
wiadania
B. Lewandow-
skiej
Co wypra-
wiał Bazyliszek.
Wagoniki z wę-
glem
– ćwiczenia
w liczeniu.
Odwiedził nas
Mikołaj
– wspól-
na zabawa dzieci.
Numery obszarów z podstawy programowej:
3.
Czy bazyli-
szek to dino-
zaur?
Numery obszarów z podstawy programowej:
4.
W kopalni
Numery obszarów z podstawy programowej:
5.
Spotkanie
z Mikołajem
Numery obszarów z podstawy programowej:
2
GRUDZIEŃ, TYDZIEŃ I
CELE
OGÓLNE
6
– rozwijanie mowy
CELE
OPERACYJNE
7
KARTY
PRACY, CZ. 1,
WYPRAWKA,
TABLICE
8
ZAJĘCIA
RUCHOWE
9
• Zabawa ruchowa roz-
wijająca koncentrację
uwagi
Krok do przo-
du, krok do tyłu.
• Zabawa ruchowa
Peł-
ne wagoniki i puste
wagoniki.
Zabawy bieżne:
Kto
złapie smoka (dino-
zaura)? Gonisz dino-
zaura.
Zabawa ruchowo-na-
śladowcza
Mikołaj.
(Zabawy zostały uło-
żone przez autora).
Dziecko:
T 20, 21
– odpowiada na pyta-
nia dotyczące utworu
I 1, I 3, I 5, I 6, III 4, III 8, IV 1, IV 2, IV 4
– rozwijanie sprawno- – lepi figurki dinozau-
ści manualnej
rów
I 1, I 3, I 5, III 3, III 4, III 8, IV 1, IV 2, IV 8
– rozwijanie mowy
– odpowiada na pyta-
W
nia dotyczące utworu
I 1, I 3, I 5, III 4, III 5, III 8, IV 2, IV 5, IV 6
– rozwijanie umiejęt-
ności liczenia
– liczy w zakresie
trzech
T 22
I 1, I 3, I 5, III 4, III 5, III 8, IV 2, IV 7, IV 15
– wspólna zabawa
dzieci młodszych
i starszych
– bawi się z kolegami
podczas spotkania
z Mikołajem
T 24
I 1, I 3, I 5, I 6, III 4, III 8, IV 1, IV 2
3
GRUDZIEŃ, TYDZIEŃ II
Poznajemy przyrodę
To już zima
Zima
– obserwowanie
zmian zachodzących
w przyrodzie zimą;
zwracanie uwagi
na koloryt i piękno
przyrody w zimowej
szacie
– poznawanie zjawisk
atmosferycznych cha-
rakterystycznych dla
zimy, nazywanie ich,
np. opady śniegu.
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej wspo-
magający rozwój
aktywności dzieci,
Grupa MAC S.A.
2017, s. 54).
1.
Nadeszła zima • Słuchanie opo-
wiadania
H. Zdzitowiec-
kiej
Gawronek
poznaje zimę.
Numery obszarów z podstawy programowej:
2.
Bałwanki
• Ćwiczenia licz-
bowe w formie
opowieści mate-
matycznej
Nasza
rodzina bałwan-
ków.
Śniegowe
gwiazdki
– wypy-
chanie i sklejanie
elementów.
Numery obszarów z podstawy programowej:
3.
Śniegowe
gwiazdki
Numery obszarów z podstawy programowej:
4.
Pani Zima
• Zabawy przy pio-
sence
Pani Zima.
Numery obszarów z podstawy programowej:
5.
Zimowe
wskazówki
• Słuchanie wiersza
B. Formy
Zimowe
wskazówki.
Numery obszarów z podstawy programowej:
4
GRUDZIEŃ, TYDZIEŃ II
– rozwijanie mowy
Dziecko:
– wymienia oznaki
zimy
W
T 33
• Zabawa ruchowa roz-
wijająca duże grupy
mięśniowe
Bawimy
się śnieżkami.
• Zabawa ruchowa
o charakterze integra-
cyjnym
Bałwanek do
bałwanka.
Opowieść ruchowa
W ogrodzie przed-
szkolnym.
Zabawa ruchowa
Płatki śniegu.
Zabawa orientacyjno-
-porządkowa
Wirujące
płatki śniegu.
Zabawa muzyczno-
-ruchowa
Jedziemy na
saneczkach.
Zabawa ruchowo-
-naśladowcza
Zabawy
zimowe.
(Zabawy zostały uło-
żone przez autora).
I 1, I 3, I 5, III 4, III 5, III 8, IV 2, IV 18
– rozwijanie umiejętno- – liczy w zakresie
ści liczenia
trzech
I 1, I 3, I 5, III 4, III 5, III 8, IV 2, IV 7, IV 15
– rozwijanie sprawno- – wykonuje papierowe
ści manualnej
gwiazdki
W
I 1, I 3, I 5, I 6, III 4, III 5, III 8, IV 1, IV 2, IV 7, IV 12
– umuzykalnienie dzie- – porusza się przy pio-
ci
sence
I 1, I 3, I 5, III 4, III 5, III 8, IV 2, IV 7
T 23, 24
– rozwijanie mowy
– wie, jak należy za-
chować się podczas
zabaw na śniegu
I 1, I 3, I 5, I 9, III 4, III 5, III 8, IV 2, IV 8, IV 19
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin