Stosowana analiza zachowania, praktyka.pdf

(4741 KB) Pobierz
Stosowana analiza
zachowania
Wdrażanie w praktykę
Autyzm
Inny system operacyjny
Macintosh v Microsoft (Windows)
Deficyty i nadmiary w autyzmie
Co nie pojawia się na danym etapie rozwoju (a powinno)?
Trudności z reagowaniem na bodźce
Braki w umiejętnościach komunikacyjnych
Deficyty w umiejętnościach zabawy
Nietypowa motywacja
Zaburzona imitacja
I inne...
CEL PRACY:
ROZWIJANIE
Co jest potrzebne, żeby się czegoś nauczyć?
Ćwiczenie w grupach:
Proszę wybrać dowolną umiejętność i wypisać wszystkie
umiejętności, które są niezbędne, aby dziecko mogło się tego
nauczyć?
Umiejętności kluczowe
Reakcja na bodźce (zwykle są różnorodne)
Koncentracja (istotna jest koncentracja na osobach i działaniach, a nie
na przedmiotach)
Motywacja (najważniejsza jest wewnętrzna)
Naśladowanie (w tym spontaniczne)
Komunikacja (funkcjonalna)
Zgłoś jeśli naruszono regulamin