Zasady rejestracji i generalizacja.pdf

(997 KB) Pobierz
ZASADY REJESTRACJI
Spis obowiązującej dokumentacji:
Karta informacyjna o stanie zdrowia
obowiązkowo
PESEL
Indywidualny program nauczania na bieżący rok szkolny
Opis indywidualnego systemu motywacyjnego
Lista wzmocnień (uzupełniana na bieżąco)
Spis zachowań niezgodnych lub/i alternatywnych do
zachowań poddawanych redukcji i zmianie
Programy dotyczące redukowania i zmiany zachowań z
wykresami
Opisy programów edukacyjnych posegregowane w
poszczególnych sferach –
obowiązkowo
spis programów
na
początku każdej sfery.
Sfery (dostosowane do
indywidualnego programu ucznia)
• Naśladowanie
• Dopasowywanie
• Mowa czynna
• Mowa bierna
ewentualnie MOWA w zależności od umiejętności
ucznia
• Umiejętności wczesnoszkolne
• Umiejętności szkolne
• Samodzielność
• Umiejętności społeczne
Przykładowy spis zachowań
alternatywnych lub/i niezgodnych:
Pogodny wyraz twarzy
Patrzenie na rozmówcę
Podążanie za poleceniami n-la
Odpowiadanie na pytania
Powtarzanie za n-lem
Akceptowanie podpowiedzi manualnych
Ładna buzia
Spokojne chodzenie po ośrodku
Ręce na kolanach/na stole
Wprowadzanie nowego zadania -
kroku:
stan początkowy (PT) kroku:
sprawdzamy przy każdym kroku zadania,
nie stosujemy podpowiedzi,
nie dostarczamy wzmocnień ani informacji zwrotnych
- nagradzamy za inne, nie
sprawdzane zachowania, które uczeń ma w swoim repertuarze,
na wykresie zaznaczamy krzyżykiem –
jako jeden punkt.
stan początkowy (PT) zestawu generalizacyjnego:
przeprowadzamy analogicznie
jak PT zestawu do uczenia.
Wprowadzając nowy krok nauczyciel musi określić zestaw generalizacyjny.
Zestaw generalizacyjny jest stały dla danego kroku. Jeśli uczeń nie zaliczy
zestawu generalizacyjnego, zmieniamy zestaw do uczenia w danym kroku
przy zachowaniu zestawu generalizacyjnego. Jeśli uczeń zaliczy zestaw do
generalizacji, przechodzimy do następnego kroku.
Pretest generalizacji oznaczamy na wykresie trójkątem.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin