GWSH – Strategie marketingowe - dr Anna SOBCZYK-KOLBUCH – Praca zaliczeniowa
Opis zadania:
Poniżej załączam załącznik (1A i 1B) – oba należy załączyć na końcu pracy w formie wydrukowanej z pdf i wypełnionej odręcznie.
Proszę pamiętać, że te załączniki są uzupełnieniem opisu strategii w ramach poszczególnych narzędzi marketingu (załączniki są syntetyczne, opis w tekście bardziej szczegółowy)
W ramach proponowanych działań marketingowych dla wybranego przez Państwa przedsiębiorstwa należy ustalić m.in. strategię polityki promocji – do której załącznikiem jest ramowy plan działań promocyjnych (załącznik 1a – reklama oraz 1b).
W związku z tym, że projekt ma charakter szkoleniowy nie zakładamy realnych kosztów działań, jedynie szacujemy budżet w podziale rzeczowym (procentowo na poszczególne narzędzia marketingu oraz w szczególności promocji z podziałem na jej narzędzia).
Istotne będzie ustalenie celów dla poszczególnych działań (proszę pamiętać, żeby były one mierzalne, tzn. np. popularyzacja marki firmy – 10% więcej potencjalnych klientów w ciągu dwóch lat będzie rozpoznawało markę, w stosunku do wielkości bazowej, czy wprowadzenie nowego produktu… ocena zadowolenia klientow… itp.)
Ogólny budżet czyli 100% (odejmujemy 40% na promocję, czyli 60% proszę podzielić na pozostałe narzędzia marketingu).
1
Załącznik 1a
RAMOWY ARKUSZ OPERACYJNEGO PROGRAMU MARKETINGOWEGO DLA FIRMY …………………………………………………………………………..
Narzędzie
Cel działania
Opis działania
Termin wykonania
Jednostka
Przewidywany
marketingu
(konkretny i
(środki i metody)
(miesiąc)
odpowiedzialna
budżet
mierzalny)
(dział lub osoba)
(procentowo)
Produkt
Cena
Dystrybucja
Promocja
Reklama
2
Załącznik 1b
RAMOWY ARKUSZ OPERACYJNEGO PROGRAMU MARKETINGOWEGO DLA FIRMY ……………………………………
Sprzedaż osobista
Promocja dodatkowa
Public Relations
...
Saithis