Party Orders Addon Readme PL.txt

(8 KB) Pobierz
Modyfikacja "Party Orders" (Rozkazy drużynowe) do [(sfall v2.0) Fallout 2 v1.02 US] autorstwa pelicano
Version 1.0d
Tłumaczenie PL: Chad669
Poprawki PL: Juraszka


Skróty klawiszowe:

F: Leczenie
G: Łupienie ciał
H: Chowanie broni
R: Przegrupowanie
X: Rozproszenie

T: (Gracz) podnie przedmioty albo automatyczne łupienie ciał.

0: Przełšcz zachowanie klawisza T pomiędzy Podnoszeniem Przedmiotów, a Łupieniem Ciał.

Wstęp
-------------

Jest to mały oskryptowany dodatek który pozwala graczowi wydawać zwykłe rozkazy członkom drużyny w "locie", używajšc skrótów klawiszowych, w każdym momencie poza walkš. Ten dodatek może być skonfigurowany przez plik "party_op.ini".


Kompatybilnoć
--------------

Ten dodatek powinien być kompatybilny z dowolnym modem do F2. Dla nawišzania, ten mod używa następujšcych ustawień globalnych sfall:

"p_looter"
"p_corpse"
"p_gitem0"
"p_opti01"


Instalacja
-------------

- Wypakuj zawartoć do głównego katalogu fallout2. "party_op.ini" musi być w tym samym folderze co fallout2.exe a "GL_ptyop.int" w podfolderach DATA\scripts.


- sfall (v2.0 albo nowszy) jest wymagany. Ten dodatek używa skryptów, właciwoci i ustawień globalnych sfall. Upewnij się że Input jest włšczony i że script Extender jest ustawiony na 1 w "ddraw.ini". Oba ustawienia sš domylnie włšczone. Najnowsza wersja sfall może być pobrana z http://sourceforge.net/projects/sfall


Prezentacja
-------------

Jak tylko zainstalujesz dodatek Rozkazów drużynowych, możesz wydawać rozkazy drużynie i każdy członek drużyny jeli tylko jest wstanie je wykona. Wszystkie skróty klawiszowe rozkazów sš konfigurowalne przez "party_op.ini". 

Aktualnie zaimplementowane rozkazy to:

- Leczenie (klawisz [F]): Każdy członek drużyny zraniony na więcej niż 10 punków życia spróbuje się uzdrowić. Jeżeli sš ciężko ranni użyjš super stimpaka. Jeżeli on/a nie ma żadnego lub jeli ma poniżej 75% pełnego życia spróbuje uzdrowić swoje rany przy użyciu swoich zdolnoci medycznych (Pierwsza Pomoc lub Leczenie, które wyższe). Wreszcie, jeli cišgle sš ranni użyjš dowolnego stimpaka jaki on/a posiada.

- Chowanie broni (klawisz [H]): Każdy uzbrojony członek drużyny schowa natychmiast swoje bronie.

- Przegrupowanie drużyny (klawisz [R]): Każdy członek drużyny dalej niż 2 hexy od gracza zbliży się do gracza.

- Łupienie ciał (klawisz [G]): Członek drużyny z największš pojemnociš udwigu spróbuje złupić ciała w otoczeniu swoim i gracza. Dodatowo podniesie wszystkie przedmioty w okolicy ciał (do 3 hexów)(**). Jeżeli klawisz łupienia ciał [G] zostanie nacinięty ponownie w trakcie łupienia ciała przez członka drużyny, to anuluje to rozkaz łupienia, wołajšc postać z powrotem. Jeżeli gracz łupi (poprzez rozkaz [T]) w czasie gdy rozkaz [G] jest wydany to gracz anuluje łupienie i towarzysz będzie kontynuował za niego, jeli jest wstanie.


- (v1.0c). Gracz podnosi okoliczne przedmioty (Klawisz [T](***)): Po nacinięciu klawisza T twoja postać podniesie z ziemi okoliczne przedmioty (w promieniu 3 hexów). Użyteczne tylko dla wygody. Gracz przestanie podnosić przedmioty jeli rozpocznie się walka, nie może więcej unieć lub nie ma nic więcej do podniesienia.

- NOWE w (v1.0d). Rozproszenie oddziału (klawisz [X]): Członkowie drużyny w zasięgu 5 hexów od gracza odbiegnš 4-6 hexów, co spowoduje rozproszeniem oddziału. Jednak postacie z domylnym ustawieniem odległoci ustawionym by podšżać blisko podbiegnš z powrotem niemal natychmiast. Dodatkowo, nie oczekuj sprytu po postaciach niezależnych, szczególnie jeli droga do celu jest zablokowana.

- NOWE w (v1.0d). Gracz łupi zwłoki (klawisz [T](***)): Postać gracza spróbuje złupić ciała automatycznie jak postaci niezależne. Tylko jeden członek zespołu (towarzysz lub gracz) mogš grabić ciała w tym samym czasie. Użycie tego rozkazu podczas kiedy towarzysz już łupi ciało, spowoduje odwołaniem go, a postać gracza go zmieni jeli tylko będzie wstanie. Aby zatrzymać postać gracza i anulować rozkaz, nacinij [T] ponownie.

(*): globalne skrypty sfall wydajš się nie lubić funkcji use_obj_on_obj() oraz/lub Nie potrafię sprawić aby działała poprawnie, więc 'emulowałem' użycie super i zwykłych stimpaków. To znaczy że jeżeli jaka modyfikacja zmieni zachowanie tych dwóch przedmiotów, to ten dodatek nie zauważy różnicy i będzie cišgle używać oskryptowanej (oryginalnej) wersji stimpaków. Nic wielkiego.

(**): Ta opcja może być włšczona i wyłšczona w pliku "party_op.ini" (PLootNearbyItems=1).

(***): Klawisz 0 (na głównej klawiaturze) zmienia funkcjonalnoć komendy [T]. Kiedy opcja auto-łupienia jest wyłšczona, komenda [T] spowoduje zbieranie okolicznych przedmiotów przez postać gracza.


Ważne uwagi
----------------

- Jest lekkie opónienie pomiędzy rozkazami które zależy od ostatniego wydanego rozkazu. Opónienie waha się od 1 do 5 sekund.

- Kiedy członek drużyny łupi ciała jest on/a tymczasowo usuwany/a z zespołu aby uniknšć standardowych ograniczeń odległoci od gracza. Więc NIE zaczynaj dialogu z członkiem drużyny czy zmieniaj strefy podczas kiedy zespół łupi. Jeżeli musisz to nacinij ponownie przycisk łupienia (domylnie G) aby anulować rozkaz łupienia, lub poczekaj aż łupienie się zakończy. Dodatkowo, jeli jest ciało do którego towarzysz nie może się dostać to prawdopodobnie będziesz musiał anulować rozkaz własnoręcznie. Zawsze się upewnij czy towarzysz zakończył łupienie aby uniknšć stracenia członka drużyny na pustkowiach, lub czego gorszego.

- Tylko nie przeładowany członek drużyny może wykonać rozkaz łupienia ciał.

- Kiedy członek drużyny zaczyna łupić ciała, to nie skończy dopóki nie ma więcej ciał w jego/jej czy gracza zasięgu, dopóki nie zacznie się walka lub gracz nie anuluje rozkazu.

- Jeżeli "PLootNearbyItems" jest ustawione na 1(zbieraj przedmioty obok ciał), to członek drużyny nie podniesie rzeczy cięższych od tego co może unieć. Jeżeli znajdzie ciało z ciężkim ekwipunkiem, to upuci wszystko na ziemię i podniesie tylko to co może unieć. Jeżeli "PLootNearbyItems" jest ustawione na zero to członek drużyny będzie łupił każde ciało niezależnie od ciężaru ekwipunku, ale nie będzie podnosił przedmiotów.

- W pliku "party_op.ini" sš dwie listy z numerami PID członków drużyny. Pierwsza lista, [NPC], zawiera wszystkich możliwych członków drużyny którzy spróbujš wykonywać wszystkie rozkazy gracza (jeli sš obecnie w zespole) z wyjštkiem łupienia ciał. Druga list, [LOOTER]([ŁUPIĽCY]), zawiera numery PID możliwych członków drużyny którzy będš sprawdzeni kiedy rozkaz łupienia będzie wydawany.

- Udostępniam kod ródłowy aby mógł być, ulepszony, zmodyfikowany, wszystko jedno. Jest to doć prosty skrypt który może być łatwo modyfikowany aby pasował do każdego moda czy zachcianki. Mam nadzieję że komentarza skryptów się przydadzš.


Jak odinstalować
-----------------

- Po prostu usuń pliki "party_op.ini" i "GL_ptyop.int" z folderu fallout2 i analogicznie z podfolderu DATA\scripts.


Podziękowania
-----------------

- Timeslip: za stworzenie sfall. Bez Timeslip'owego sfall, ten dodatek nie był by możliwy.
- Nirran: za jego mod i co ważniejsze kod ródłowy z nim udostępniony (W zasadzie nie używam jego modów ;P), który zachęcił mnie do rozpoczęcia skryptowania fallout 2 ponownie po tak wielu latach.
- Całš społecznoć moderskš falloutów: za niekończšce się wsparcie dla falloutowych gier przez tak wiele lat, nie baczšc na najciemniejsze czasy fallouta...

To by było na tyle. Aby się ze mnš skontaktować z jakiegokolwiek powodu wylijcie mi (pelicano) wiadomoć prywatnš(po angielsku) na forum No Mutants Allowed. Miłego. 

- pelicano -



Historia zmian
----------------
v1.0d
- Added Scatter Order [X]. Party members within 5 hexes from the PC will run 4-6 tiles away.
- Added the option for the PC to auto-loot bodies [T]. Can be turned on/off pressing "0".
- Minor changes in the code. Now looters provides feedback if they can't loot everything.
- Fixed an irrelevant bug. Oh well.

v1.0c
- Added a pick up key for the dude PC. Uppon pressing "T" the PC dude will pick up items from the ground in a 3 hex radius.
- Added support for three party members from Killap's Restoration Project Mod v2.0 (hopefully).

v1.0b
- Minor change: now all the speech text is out in the ini file to allow a complete translation of the add-on for localized versions, including names of party members.


v1.0a

- Made it possible to use the healing command while in combat, once per turn. Only (super) stimpaks will be used in combat mode, not healing skills.

v1.0

- Initial version.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin