2007_12_71(3).pdf

(9792 KB) Pobierz
CZASOPISMO
PRACOWNIKÓW GRUPY FIAT
ROK 11 • NUMER 71 •
GRUDZIE¡ 2007
GRUPA • LUDZIE • PRODUKT • AKTUALNOÂCI • CZAS WOLNY
Iveco 4x4
DAILY I MASSIF
Wywiad
VALENTINO
ROSSI
New Holland T7000, Scudo, 500
FIAT NAJLEPSZY
W EUROPIE
POLSKI DEBIUT
NOWEGO FIATA 500
rok 11
numer 71
grudzieƒ 2007
GRUPA
LUDZIE
PRODUKT
AKTUALNOÂCI
CZAS WOLNY
Odpowiedzialny za edycj´
w Grupie Fiat
Ettore Gregoriani
Dyrektor Wydawniczy
Enrico Pavoni
Redaktor Naczelny
Jerzy Piekarczyk
Z-ca Redaktora Naczelnego
Francesco Novo
Zespó∏ redakcyjny
Filippo Gallino
Miros∏awa Malich
Aldona Górna
Alicja Filowska
Wydawca
Fiat Auto Poland SA
Redakcja
Satiz Poland
ul. 11 Listopada 60/62,
43-300 Bielsko-Bia∏a
www.satiz.pl
e-mail: redakcja@satiz.pl
Dyrektor Artystyczny
Maciej Feodorów
Reklama
Gabriela Kolonko
tel.: 033/813 27 61
kolonko@satiz.pl
Opracowanie, ∏amanie
i przygotowanie do druku
Satiz Poland, Bielsko-Bia∏a
Druk
Dimograf, Bielsko-Bia∏a
Nak∏ad
13 000 egz.
Oddano do druku:
21 grudnia 2007 r.
58
Nowości
60
Kino i książki
38
40
48
54
Bielska Jazzowa Jesień
Mikołaj dla dzieci pracowników
Danie specjalne: Zdrów jak ryba
Sporty ekstremalne
16
26
28
30
31
32
62
45
Velentino Rossi
66
Fiat to my
Polska prezentacja Fiata 500
Nowa Lancia Musa
Nowy Fiat Fiorino Professional
Alfa 147 Ducati Corse na Motor Show
Iveco Massif
Nowy Iveco Daily 4x4
Cennik samochodów
22
Nowy Fiat Croma
4
Wyniki Grupy za III kwartał
8
Nagrody za dobre wyniki w nauce
12
Prestiżowe tytuły i nagrody
dla produktów Fiata
34
Traktor New Holland dla Papieża
36
Innowacyjne rozwiązania Centrum
Badań Fiata (CRF)
42
Newsy
GRUPA
WYNIKI
LUDZIE
PRODUKT
AKTUALNOÂCI
CZAS WOLNY
FIAT
nadal w fazie
Dwukrotnie wi´kszy zysk netto, zarzàdzanie zwyczajne
lepsze o 75 procent, przychody przekraczajàce 14 miliardów
euro. Ju˝ po raz jedenasty lepsze kwartalne wyniki Grupy.
Rosnà oczekiwania wobec głównych sektorów, w planach sà
te˝ kolejne porozumienia mi´dzynarodowe.
wzrostu
W
4
dniu 24 paêdziernika zarzàd
Fiata Êwi´tował w Maranello
ostatni sukces Raikkonena
i Ferrari w Mistrzostwach
Âwiata Formuły 1, a tak˝e ob-
radował nad zatwierdzeniem
wyników ekonomicznych Gru-
py w trzecim kwartale 2007
roku, który napawajà optymi-
zmem. Popraw´ odnotowano ju˝ po raz jedenasty
z rz´du, w efekcie czego mo˝na było podwy˝szyç
i tak ju˝ wysokie cele na koniec roku.
Widaç zatem, ˝e Fiat ma ochot´ na ustanawianie
kolejnych ekonomicznych rekordów. Od lipca
do wrzeÊnia br. Grupa zwi´kszyła do 745 milio-
nów euro wynik z zarzàdzania zwyczajnego (+75
procent w stosunku do poprzedniego roku), co
najmniej podwoiła, do 454 milionów, zysk netto
(+127 procent) i zwi´kszyła przychody do pozio-
mu 13,9 miliarda euro, poprawiajàc je a˝ o 17,4
procent w stosunku do trzeciego kwartału 2006 r.
Do tak znakomitych wyników przyczyniły si´
wszystkie Sektory, te najwi´ksze rejestrujàc na-
wet 15-procentowy wzrost obrotów.
Z danych mo˝na wnioskowaç, ˝e trzeci kwartał
stanowi potwierdzenie wzrostu obserwowanego
w pierwszych dziewi´ciu miesiàcach roku, w któ-
rych Fiat Group poprawił swoje obroty o 12,5
procent (do 42,7 miliarda euro), zysk z zarzàdza-
nia zwyczajnego o 62 procent (do 2.286 milionów
RACHUNEK EKONOMICZNY GRUPY FIAT
III kwartał
2007
13.858
745
5,4%
745
622
454
zmiana w stosunku
do 2006
17,4%
318
3,6% w 2006
318
295
254
Przychody netto
Wynik zarządzania zwyczajnego
Marża zarządzania zwyczajnego
Wynik operacyjny
Wynik przed opodatkowaniem
Zysk netto Grupy i spółek trzecich
(wartości wyrażone w mln euro)
okres 1/01 - 30/09
2007 zmiana w stosunku
do 2006
42.713
2.286
5,4%
2.286
2.071
1.457
12,5%
877
3,7% w 2006
877
970
776
PRZYCHODY NETTO
III kwartał
2007
6.986
2.823
2.580
3.129
315
(1.975)
13.858
zmiana w stosunku
do 2006 w %
17,3
22,0
23,2
14,5
-7,4
-
17,4
Samochody osobowe
(Fiat Group
Automobiles, Maserati, Ferrari)
Maszyny rolnicze
i budowlane
(CNH)
Pojazdy użytkowe
(Iveco)
Komponenty i systemy produkcyjne
(FPT, Magneti Marelli, Teksid, Comau)
Inne rodzaje działalności
(Wydawnictwa, Holdingi i inne)
Wydzielone rodzaje działalności
Razem Grupa
(wartości wyrażone w mln euro)
okres 1/01 - 30/09
2007 zmiana w stosunku
do 2006 w %
21.167
8.783
7.928
9.837
1.000
(6.002)
42.713
13,5
10,1
22,9
7,3
-8,1
-
12,5
euro, przy czym mar˝a od przychodów wzrosła
z 3,7 do 5,4 procent) i wynik operacyjny (2.286
milionów euro) o 877 milionów w stosunku
do analogicznego okresu w ubiegłym roku.
Poniewa˝ zgodnie z planem przemysłowym na la-
ta 2007 – 2010 perspektywy dalszej poprawy ra-
chunku ekonomicznego i wzrostu mar˝ sà jak naj-
bardziej realne, zapadła decyzja o podwy˝szeniu
planowanych rezultatów Fiata ju˝ na koniec bie˝à-
cego roku. Dzisiaj mowa jest o wyniku z zarzà-
dzania zwyczajnego pomi´dzy 2,9 a 3 mld euro
(z mar˝à przekraczajàcà 5 procent), zysku netto
pomi´dzy 1,8 a 1,9 mld euro i zysku z jednej akcji
pomi´dzy 1,40 a 1,50 euro. Zadłu˝enie przemy-
słowe netto powinno zmniejszyç si´ do około 500
milionów, nie bioràc pod uwag´ efektu zwiàzane-
go z dalszym nabywaniem akcji Grupy.
Przechodzàc do poszczególnych sektorów mo˝-
na stwierdziç, ˝e w trzecim kwartale 2007 roku
odnotowano przyrost obrotów biznesu samocho-
dów osobowych o 17,3 procent w stosunku
ZNÓW NA NAJWYŻSZYM
PODIUM
„P
WYNIK ZARZĄDZANIA ZWYCZAJNEGO
III kwartał
2007
247
225
190
121
(38)
zmiana w stosunku
do 2006
164
88
34
38
-6
Samochody osobowe
(Fiat Group
Automobiles, Maserati, Ferrari)
Maszyny rolnicze
i budowlane
(CNH)
Pojazdy użytkowe
(Iveco)
Komponenty i systemy produkcyjne
(FPT, Magneti Marelli, Teksid, Comau)
Inne rodzaje działalności
(Wydawnictwa, Holdingi i inne)
i wydzielone rodzaje działalności
Razem Grupa
(wartości wyrażone w mln euro)
okres 1/01 - 30/09
2007
733
762
564
350
(123)
zmiana w stosunku
do 2006
467
215
175
80
-80
odwójne zwycięstwo Ferrari to dowód
sprawiedliwości w sporcie. Za tym fantastycznym
tytułem stoją nadzwyczajne osoby, zarówno na torze, jak
i w fabryce. I właśnie im chcę podziękować za ten
niebywały sukces. To mężczyźni i kobiety o wysokim
poziomie kompetencji, determinacji i poczuciu
wspólnoty”. Tak prezes Ferrari i Fiata, Luca Cordero di
Montezemolo, ocenił na torze wyścigowym w brazylijskim
Sao Paolo triumf Kimi Raikkonena i „czerwonej” marki.
Ten podwójny tytuł (w kategorii kierowców
i konstruktorów) został zdobyty w ostatnim wyścigu,
po sezonie naznaczonym licznymi procesami sądowymi,
które nadwątliły wiarę w uczciwość panującą w świecie
Formuły 1 i przysporzyły zespołowi z Maranello sporych
kłopotów. Ostatecznie jednak determinacja, brawura
i wola walki kierowców i bolidów Ferrari zdołały
przełamać wszystkie te nieszczęścia i doprowadziły
do fenomenalnego zwycięstwa.
745
318
2.286
877
Zgłoś jeśli naruszono regulamin