angielski pr.pdf

(273 KB) Pobierz
Arkusz zawiera informacje
prawnie chronione do momentu
rozpoczęcia egzaminu.
UZUPEŁNIA UCZEŃ
KOD UCZNIA
PESEL
miejsce
na naklejkę
EGZAMIN W KLASIE TRZECIEJ GIMNAZJUM
C
ZĘŚĆ
3. J
ĘZYK ANGIELSKI
P
OZIOM ROZSZERZONY
Instrukcja dla ucznia
1. Ze środka arkusza wyrwij kartę rozwiązań zadań wraz z kartą
odpowiedzi.
2. Sprawdź, czy na kolejno ponumerowanych 7 stronach jest
wydrukowanych
8 zadań.
3. Sprawdź, czy karta rozwiązań zadań zawiera 4 strony oraz czy do karty
rozwiązań jest dołączona karta odpowiedzi.
4. Ewentualny brak stron lub inne usterki zgłoś nauczycielowi.
5. Na tej stronie, na karcie rozwiązań i na karcie odpowiedzi wpisz swój
kod, numer PESEL i przyklej naklejkę z kodem.
6. Czytaj uważnie wszystkie teksty i zadania. Wykonuj zadania zgodnie
z poleceniami.
7. Teksty do zadań od 1. do 2. zostaną odtworzone z płyty CD.
8. Rozwiązania zadań zapisuj długopisem lub piórem z czarnym
tuszem/atramentem. Nie używaj korektora.
9. W arkuszu znajdują się różne typy zadań. Rozwiązania zadań
od 1. do 5.
zaznacz na karcie odpowiedzi.
10. W niektórych zadaniach podanych jest kilka odpowiedzi do wyboru.
Wybierz tylko jedną odpowiedź i zamaluj na karcie odpowiedzi kratkę
z odpowiadającą jej literą, np. gdy wybrałeś odpowiedź D:
UZUPEŁNIA ZESPÓŁ
NADZORUJĄCY
Uprawnienia ucznia do:
dostosowania
kryteriów oceniania
nieprzenoszenia
zaznaczeń na kartę
21 KWIETNIA
2017
Godzina rozpoczęcia:
11:00
Czas pracy:
11. Staraj się nie popełnić błędów przy zaznaczaniu odpowiedzi, ale jeśli się
pomylisz, błędne zaznaczenie otocz kółkiem i zamaluj kratkę z inną literą.
60 minut
12. Rozwiązania zadań
6., 7.
i
8.
zapisz w wyznaczonych miejscach na
karcie rozwiązań zadań.
13. Zapisy w brudnopisie nie będą sprawdzane i oceniane.
Powodzenia!
Układ graficzny
© CKE 2015
GA-R1-172
Zadanie 1. (0–6)
Usłyszysz dwukrotnie dwa teksty. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu
w zadaniach 1.1.–1.6. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl literę A, B
albo C. Zadania 1.1.–1.3. odnoszą się do pierwszego tekstu, a zadania 1.4.–1.6.
do drugiego.
Tekst 1.
Usłyszysz rozmowę Caroline i Marka.
1.1. Which is true about Caroline?
А.
She didn’t get the invitation.
В.
She lost the invitation.
С.
She didn’t read the invitation.
1.2. During the party, a few guests
А.
danced in the kitchen.
В.
watched a sports event.
С.
went for a swim in the river.
1.3. Caroline and Mark are talking about
А.
a disappointing party at somebody’s place.
В.
an unusual place for a house.
С.
a problem with moving to another place.
Tekst 2.
Usłyszysz wypowiedź nastolatka.
1.4. Who first thought of making science videos?
А.
Jordan’s mother.
В.
Jordan’s neighbour.
С.
Jordan’s classmate.
1.5. Why was it difficult for Jordan to make his first film?
А.
The experiment was too complicated.
В.
He didn’t have the right chemicals.
С.
There was something wrong with the camera.
1.6. Jordan is talking about
А.
an activity that made him popular.
В.
an interesting way of doing his homework.
С.
safety rules to follow in dangerous experiments.
Strona 2 z 7
GA-R1
Zadanie 2. (0–4)
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi na temat pobytu u rodzin za granicą podczas
wymian uczniowskich. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej
wypowiedzi (2.1.–2.4.) odpowiadające jej zdanie (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli.
Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.
This speaker
A.
had a problem when talking on the phone.
B.
shared a room with a member of a host family.
C.
enjoyed the taste of local dishes.
D.
learned something from his/her roommate.
E.
made a meal for his/her host family.
2.1.
2.2.
2.3.
2.4.
P
RZENIEŚ ROZWIĄZANIA ZADAŃ
1.
ORAZ
2.
NA KARTĘ ODPOWIEDZI
!
GA-R1
Strona 3 z 7
Zadanie 3. (0–3)
Przeczytaj tekst. Do każdego akapitu (3.1.–3.3.) dopasuj właściwe pytanie (A–E).
Wpisz odpowiednią literę obok numeru każdego akapitu.
Uwaga! Dwa pytania zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnego akapitu.
A.
What are the advantages of working as a taxi driver in London?
B.
How do candidates prepare for the test?
C.
Why is the test easier than it seems?
D.
What is the test like?
E.
How can candidates apply for the test?
A TEST FOR TAXI DRIVERS
3.1. ____
“I didn’t expect it to be that hard.” That is what most people say after taking
The Knowledge,
an extremely difficult test you need to pass to get a taxi driver licence in London. It consists of
two parts: written and practical. Candidates are expected to know the quickest way to get to all
the streets in Central London. In comparison, tests taken in other cities are much easier.
3.2. ____
It takes an average person three years to get a taxi driver licence. Many candidates use a bike
to learn how to get from one part of the city to another, so a cyclist pedalling through the city
with a map is a common sight. Candidates also have to study guidebooks to learn about
London’s 20,000 landmarks.
3.3. ____
About 2,500 people decide to take
The Knowledge
every year. A black cab offers a private
and comfortable journey so taxi drivers have a chance to meet the rich and famous. Black cabs
are also used by a great number of tourists visiting London. In this huge city earning a living
this way is quite profitable and many candidates feel the effort pays off.
P
RZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI
!
Strona 4 z 7
GA-R1
Zadanie 4. (0–4)
Przeczytaj tekst, z którego usunięto cztery zdania. Wpisz w luki 4.1.–4.4. litery,
którymi oznaczono brakujące zdania (A–E), tak aby otrzymać logiczny i spójny tekst.
Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.
MEETING A GRIZZLY BEAR
Last Friday Mr. Brown and his 7-year-old daughter Amanda were in the Yellowstone National
Park.
4.1. ____
The view was so spectacular that Mr. Brown decided to stop the car to take
some pictures of this beautiful area. He and Amanda took their cameras and got out of their car.
4.2. ____
They got scared and ran back to the car. They wanted to drive away as quickly as
possible. However, Mr. Brown couldn’t start the engine. Meanwhile, the bear was coming
closer to their car. It looked rather friendly.
4.3. ____
He remembered some stories about
grizzlies that broke into tourists’ cars. The situation seemed quite serious. Fortunately, after
a few minutes Mr. Brown managed to start the car.
4.4. ____
It quickly turned round and ran
away. Mr. Brown was surprised when after the incident Amanda said, “Dad, that was the best
experience of my life.”
A.
Suddenly, a grizzly bear appeared about 100 metres away from them.
B.
He ran quickly to check if his daughter was all right.
C.
After two hours of driving they saw huge waterfalls.
D.
The noise of the engine probably frightened the animal.
E.
But Mr. Brown knew bears were dangerous animals.
P
RZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI
!
GA-R1
Strona 5 z 7
Zgłoś jeśli naruszono regulamin