63.Miejsce dla Króla (2).pdf

(254 KB) Pobierz
X.
Miejsce dla
Króla
17.Ciało Chrystusa
– s. 47
„Zróbcie
Mu
miejsce,
Pan idzie z nieba
” –
śpiewali
nasi przodkowie
przez stulecia.
Przeistoczony
podczas
Mszy
Świętej
Król
ma
Swoją
chwałę
w
centrum
kościoła
,
aby
każdy
, kto wstąpi do
domu
Bożego
, mógł
oddać
Mu
należny
pokłon i cześć
.
Pan
zstąpił z nieba
pod postacią
chleba:
choć skryty, bez
świty,
lecz
prawy Bóg
...
Padnijmy na kolana
,
uczcijmy
niebios Pana,
z miłością, z czułością
wiernych
sług
”.
A skoro nasz
święty
Papież
podał,
że
Chrystus
jest „centrum
wszechświata
i historii”
1
,
to i w
Jego
domu,
gdzie jest Gospodarzem, Jego miejsce musi być w
centrum
kościoła.
Tymczasem coraz częściej miejsce
tabernakulum
zajmuje tron biskupa czy proboszcza.
Tak jest też niestety w diecezji kurpiowskiej, gdzie Matka Boża zeszła powtórnie z nieba,
domagając się należnej czci dla
Syna
i wskazując,
że
chce
On
być
Królem
i tej ziemi
.
W metropolii zaś, do której należy ta diecezja,
Król
pokazał,
że
jest
obecny w
Hostii
2
.
1.
Tabernakulum
jest
tronem
Boga
i
Jego
wolą
jest, aby było ono w
głównym
ołtarzu.
Odłączenie
tabernakulum od ołtarza,
to
rozdzielenie rzeczy,
które są ze sobą zjednoczone
– powiedział
Pius XII
na
Międzynarodowym Kongresie Liturgicznym 23
września
1956
r.,
a innym razem stwierdził: „
Ośrodkiem jest
kościół,
ośrodkiem kościoła
tabernakulum,
a u jego
3
boku konfesjonał, skąd przywraca się chrześcijańskiemu ludowi nadprzyrodzone
życie
lub zdrowie
” .
Prymas
Stefan
Wyszyński,
odpowiadając na
niewłaściwe interpretacje
Soboru,
stwierdził:
U nas nie ma zwyczaju umieszczania Najświętszego Sakramentu poza ołtarzem, a tym więcej w
4
kącie kościoła. Tabernakulum ma być umieszczone w prezbiterium w
środkowym
miejscu
świątyni
” .
Komentarz
dot. tej sprawy przedstawił ekspert liturgiczny
Benedykta XVI,
ks. Nicol
Bux:
Dla naszej psychiki to,
co usuwa się z centrum, staje się drugorzędne. Tak stało się z tabernakulum.
W okresie posoborowym demon
– jak się wydaje – ze szczególną zajadłością
zaatakował tabernakulum.
W wielu kościołach tabernakulum jest odsunięte na bok i umieszczone w miejscach mało widocznych.
Trudno je znaleźć. Tym samym wierni, wchodząc do kościoła, nie zauważają obecności Najświętszego
Sakramentu i nie zatrzymują się w akcie adoracji.
Błąd tkwi w przeoczeniu zasadniczej prawdy o tym,
że
nasz
Pan
jest „zawsze
obecny w swoim
Kościele”
(
SC
7) –
pod postaciami
eucharystycznymi.
Zdarza się jednak tak,
że
wierni przestali widzieć tabernakulum w centrum („ze względu na znak”)
i w związku z tym przestali je uważać za centrum, a wiara w Eucharystię doznała kryzysu. (…)
Teza o „konflikcie znaków” między ołtarzem a tabernakulum zaowocowała tym,
że
Chrystus
eucharystyczny – zepchnięty w kąt albo schowany w bocznej kaplicy, gdzie trzeba Go szukać – stał
się „znakiem konfliktu” między różnymi sposobami obecności,
a z tego pokonana wyszła sama obecność.
5
Wielu chrześcijan nie wie o tym, czym jest Najświętszy Sakrament i co dzieje się w konsekracji
” .
Przed
Najświętszym Sakramentem
należy
przyklękać,
zginając prawe kolano aż do ziemi.
W czasie Mszy
Św.
kapłan przyklęka trzy razy:
po podniesieniu Hostii, kielicha i przed Komunią
6
.
Mocnych słów użył kard.
Ratzinger
podczas
3.
stacji
Drogi
Krzyżowej
w
Coloseum
w
2005
r.:
Ileż razy nadużywa się sakramentu Jego obecności, w jaką pustkę i złość serca często on wchodzi!
Ileż razy sprawujemy go tylko
my sami,
nie biorąc
Go
nawet pod uwagę!
Ileż razy Jego słowo jest
przekręcane i nadużywane!
Jakże mało
wiary
jest
w tylu teoriach,
ileż pustosłowia! Ile brudu jest
w Kościele i to właśnie wśród tych, którzy poprzez kapłaństwo powinni należeć całkowicie do Niego!
Zdrada
uczniów,
niegodne
przyjmowanie
Jego
Ciała
i
Krwi
jest największym
bólem
Zbawiciela
”.
1
2
Jan Paweł II,
encyklika
Redemptor hominis,
nr 1 z
1979.
Uczynił to
12
października
2008
r. w kościele w
Sokółce.
Nawet
grupa
krwi
jest
t a k a s a m a
jak na
Całunie
Turyńskim.
3
Pius XII,
Discorsi e Radio Messaggi,
t. 14, s. 452.
4
Prymas
Wyszyński,
Instrukcja Episkopatu Polski
z
30.10.1972.
5
ks. Nicol
Bux,
Jak chodzić na Mszę i nie stracić wiary,
Wyd.
św.
Stanisława w Krakowie,
2011.
6
Ogólne wprowadzenie do Mszału Rzymskiego,
nr 274, Rzym
2002.
246
2. Bóg
skarży się na
rządzących
Jego
Słowem
poprzez wybrane
dusze,
które
Mu
zaufały.
Tak było w czasach
biblijnych:
Serce nasze staje się nieczułe na bojaźń przed Tobą?
” (Iz 63,17),
Choć Boga poznali, nie oddali Mu czci jako Bogu
” (Rz 1,21), i jest tak w
naszych
czasach.
Wszędzie podkreśla,
że
Jego Wolą jest, aby
Tabernakulum
było w centralnym punkcie kościoła;
np. u:
św.
Faustyny,
Vassuli
Ryden,
o. Stefano
Gobbiego,
Justyny
Klotz
i przez
Bożego
Posłańca.
Mówił do
Faustyny
w
1938
r.: „
Patrz, duszo, dla ciebie założyłem tron miłosierdzia na ziemi,
a tym tronem jest tabernakulum, i z tego tronu miłosierdzia pragnę zstępować do serca twego.
7
Nie otoczyłem się ani
świtą,
ani strażą,
masz przystęp do Mnie w każdej chwili, o każdej dnia porze
” .
Mówił do
Vassuli
w
1991
r.: „
Z Mojej
Nieustannej
Ofiary
[
Eucharystia;
Dn
12,11; 8,11; 11,31
]
uczyniliście sobie
przedmiot
żartów,
imitację, ohydę spustoszenia
[Mt 24,15;
Mr
13,14;
J
l 1,9].
Moja
Święta
Obecność w Tabernakulum przeszkadza wam, ustanowiliście więc swoje własne prawo,
8
wypędzając
Mnie z Mojego Tronu.
Czy, zanim to zrobiliście, zapytaliście Mnie o pozwolenie?
” .
Matka Boża
mówiła do
Gobbiego
w
1986
r.: „
Kierujecie się ku rzeczom drugorzędnym,
zapominając,
że
centrum
waszego kapłańskiego dnia powinno być tu,
przed Tabernakulum, gdzie
Jezus jest obecny i przechowywany,
szczególnie dla was. Jezusa otacza obojętność Moich synów,
żyjących
tak, jakby Go tam nie było. Wchodząc do kościoła, dla sprawowania czynności liturgicznych,
często nie zauważają Jego Boskiej i rzeczywistej obecności wśród was.
Jezusa Eucharystycznego
umieszcza się często w niewidocznym kącie, gdy tymczasem powinien znajdować się w
centralnym punkcie kościoła – w centrum waszych kościelnych zgromadzeń – ponieważ kościół
jest
Jego
świątynią,
zbudowaną przede wszystkim dla Niego
, a potem dla was.
głęboko zasmuca Moje Serce Mamy:
usuwa się Go do kąta
,
9
jakby był tylko jakimś przedmiotem używanym w czasie waszych kościelnych zgromadzeń
” .
Sposób, w jaki w wielu kościołach traktuje się
Jezusa obecnego w Tabernakulum
,
Jeszcze trzyma Bóg swą opiekuńczą rękę nad ziemią, biada, jeżeli ją opuści!
Świat
nie chce poznać tej prawdy,
ale ty ogłaszaj ją wszystkim.
Odmawiajcie nieustannie różaniec!
On może was jeszcze uratować.
Nie
pozostawiajcie Zbawiciela samego w Najświętszym Sakramencie w tej ciężkiej chwili!
Zawsze przecież
znajdzie się ktoś, kto by na zmianę czuwał przed tabernakulum. Księża powinni dać tutaj przykład, a lud będzie
ich naśladował. Wiele dusz jest na to przygotowanych. Ta
adoracja ochroni was przed oziębłością
i będzie
ratunkiem. Ja, Matka Zbawiciela, przyrzekam wam zwycięstwo. Poproszę aniołów, aby błagali za was u Boga
.
idzie własnymi drogami,
przez co niektórzy czują się opuszczeni – ale to przez krótki czas.
Kościół będzie oczyszczony
i będzie swą czystością Mnie przypominał, Mnie, który jestem jak lilia. ... Pokora
której nie znano, rozsyła swe
światło.
Ta siła pochodzi od Ducha
Świętego
i będzie przyjęta przez ludzi. Każdy
rozpozna jak jest ona drogocenna i dom Mój ogarnie nowy zapał.
Tabernakulum pozostanie nienaruszone,
w
ten sposób ludzie odczuwający tęsknotę ducha znajdą swoją ojczyznę. Grzech roztopi się jak lód w powiewie
południowego wiatru. Bruzdy wyryte w duszach uwidocznią się znowu. Oznajmiam wam radosną nowinę.
Skarga na niegodne traktowanie Boga w Jego domu przebija również z orędzi do
Justyny:
JEZUS:
Pilnujcie bram Kościoła.
Obelgi dotarły już do Tabernakulum.
Pokuta
musi zapoczątkować odnowę.
MATKA BOŻA:
Odprawiajcie przed Tabernakulum wieczną adorację, aby złagodzić gniew Boży.
JEZUS:
Kościół
JEZUS:
Strzeżcie pilnie
Mego Serca ukrytego
w Tabernakulum,
ono nie przestało nigdy bić dla was.
Mówił do
Bożego
Posłańca
w
1997
r.: „
Ja
Jestem
Żywy
i Prawdziwy w Najświętszym Sakramencie,
jedynym godnym miejscem jest
Tabernakulum
w głównym ołtarzu,
nie w bocznej kaplicy.
Wystawienie Najświętszego Sakramentu również powinno być tylko w głównym ołtarzu, a Komunia
Św.
10
powinna być podawana na klęcząco i do ust, a udzielać Jej mogą tylko kapłani i diakoni, nikt więcej
” .
A co mówił do nas
Jan Paweł II
w
encyklice
o Eucharystii w
życiu
Kościoła
z
17.04.2003
?
7
8
św.
Faustyna,
Dzienniczek,
nr 1485,
1938.
Vassula
Ryden,
Prawdziwe
Życie
w Bogu,
zeszyt 52 z
16.07.1991.
9
o. Stefano
Gobbi,
Do Kapłanów umiłowanych synów Matki Bożej
– orędzie Matki Eucharystii z
8.08.1986.
10
Boży Posłaniec,
Intronizacja Chrystusa w Polsce przychodzi przez Najświętsze Dzieciątko Jezus
– orędzie z
19.12.1997.
247
Zgłoś jeśli naruszono regulamin