edukacja pedagogika.pdf

(20 KB) Pobierz
edukacja pedagogika
( edukacja_pedagogika.pdf )
http://www9.extrafiles.be/hv/edukacja_pedagogika#
Podobne: eseje pedagogika, esej pedagogika, edukacja zdrowotna,
edukacja przyrodnicza, edukacja dla, edukacja regionalna,
edukacja i szkolenia, edukacja dla dzieci, edukacja sprawnosciowa,
Czym jest android pedagogika? (definicje, ujecia rozmaitych tworcow)
, ktorzy sie tworzy na pedagogike? (zrodla naukowe, subdyscypliny, nauczania pomocnicze)
Kim jest pedagog? (jakie posiada obowiazki, w ktorym miejscu znajdzie zatrudnienie, kto przedtem moze byc)By omowic wspolzaleznosc miedzy stanem
zdrowia dziecka a efektami jego wychowania i nauczania, nalezy odparowac na pytanie co rozumiemy przez wyobrazenie? zdrowia?. Wg Swiatowej
Strukturze Zdrowia poprzez pojecie jakosc zdrowia rozumie sie jakosc dobrego samopoczucia fizycznego jak i rowniez psychicznego a takze dobre
dostosowanie do srodowiska, w tym takze dostosowanie spoleczne.
Wowczas gdy rozpatrujemy znaczenie stanu stanu zdrowia dla wychowania i nauczania nie mozemy przeoczyc wplywu pulapu rozwojowego a takze
odchylen od stanu poprawnego na moznosci w zakresie dydaktyczno-wychowawczym, ale takze wplywu wychowania na jakosc zdrowia.
1-wsza. Czynniki warunkujace prawidlowy wzrost i tezyzna fizyczna
Ogolnie zatrudnia sie, iz na jakosc zdrowia jak i rowniez rozwoju wplywaja dwie ekipy czynnikow:
? Faktory endogenne? wewnatrzpochodne? wrodzone, genetycznie uwarunkowane.
? Faktory egzogenne? zewnatrzpochodne? srodowisko.
Na ogol wymienia sie cztery zasadnicze uklady, jakich funkcje okreslaja stan samopoczucia i stanu zdrowia. Sa to:
1-wsza. Uklad genetyczny? Jest odcinkiem badan biologow i lekarzy. Wyjasniono wiele przyczyn zaburzen somatycznych, jakich istota staly sie
nieprawidlowosci w strukturze chromosomow. Badania pozwolily na wykrycie biochemicznych zadbaj dziedziczenia. Jak rowniez poznano wiele
czynnikow, ktore moga zmierzac uszkodzenia budowle chromosomalnej, jakim sposobem np.: inwencja promieniowania, poniektore substancje
chemiczne w tym nawet leki.
Otoz prawidlowo ma mozliwosc rozwijac sie ten czlowiek, ktorego czynnik genetyczny jest fachowy. Jezeli w komorkach rozrodczych beda
nieprawidlowosci czy to wrodzone czy tez nabyte, to osobnik, ktory rozwinie sie z tego typu komorek, odrzucic bedzie zwyczajowym.
W jakim poziomie wady wrodzone moga oddzialywac na tok i efekt wychowania jak i rowniez nauczania?
? Wowczas gdy wada wrodzona dotyczy wzrostu mozgowia (np. maloglowie), to moze zaistniec sytuacja, iz poziom dziecka z ta wada wyklucza w ogole
moznosci wychowania jak i rowniez nauczania.
? Jest w stanie wystepowac zaburzenie widzenia do calkowitej slepoty czy gluchoty.
? Wady sa w stanie dotyczyc takze ksztaltu konczyn, ukladu naczyn krwionosnych badz nieprawidlowosci konstrukcji niektorych organow wewnetrznych.
Lub takie usterki beda powodowaly konsekwencje pociagajace pedagoga?
Rezultaty pedagogiczne ulomnosci wrodzonych sa zalezne od 3 czynnikow: od rodzaju usterki, a wiec od obiektywnych moznosci przystosowania sie
ucznia, a takze bardzo znamiennie od wewnetrznego nastawienia dziecka do swojego kalectwa. To nastawienie wydaje sie odbiciem nastawienia
otoczenia, glownie rodziny. Istota ludzka kaleki nie musi rezygnowac wraz z zycia, nie musi ulegac frustracji. Jego podejscie psychiczne jest zalezne od
tego, jakim sposobem mu sie jego jakosc przedstawi. Przy nauce mozna znalezc kompensacje swoich niedoborow: nie mogac np.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin