strefa nauczyciela nowa era.pdf

(20 KB) Pobierz
strefa nauczyciela nowa era
( strefa_nauczyciela_nowa_era.pdf )
http://www4.extrafiles.be/hget/strefa_nauczyciela_nowa_era#
Podobne: ksiazka nauczyciela nowa era, ksiazki nauczyciela nowa era, testy dla nauczyciela nowa era,
poradnik nauczyciela nowa era, testy dla nauczycieli nowa era, matematyka nauczyciela nowa era,
ksiazki nauczyciela nowa era 1, podrecznik nauczyciela nowa era, slowa na czasie nowa era,
W celu szczegolowych zlecen nauczyciela-pedagoga szkolnego nalezy:
A, takze. W zakresie zlecen ogolnowychowawczych
1. Dokonywanie czasowej oceny sytuacji wychowawczej po szkole
2. Dbanie o realizacje obowiazku szkolnego przez uczniow szkol podstawowych
kilku. Udzielanie obslugi uczniom po prawidlowym selekcji zawodu a, takze kierunku dalszego ksztalcenia
4. Koordynowanie zadan zespolu dokonujacego badan dojrzalosci szkolnej najmlodszych
5. Udzielanie rodzicom konsultacji ulatwiajacych podejscie przez tych propozycji trudnosci po wychowywaniu prywatnych dzieci
szesc. Wspoludzial po opracowywaniu pomyslu dydaktyczno-wychowawczego szkoly.
II. W ramach profilaktyki wychowawczej
1. Rozpoznawanie warunkow egzystencji i nauki uczniow sprawiajacych trudnosci po realizacji przebiegu dydaktyczno-wychowawczego
2. Opracowanie moralow dotyczacych uczniow wymagajacych wyjatkowej opieki a, takze pomocy wychowawczej
3. Rozpoznawanie sposobow organizowania czasu wolnego przez uczniow opornych szczegolnej opieki i obslugi wychowawczej
4. Stworzenie uczniom wymagajacym wyjatkowej opieki a, takze pomocy turystycznych, rekreacyjnych jak rowniez w innych zorganizowanych formach
zajec pozalekcyjnych i
pozaszkolnych
5. Udzielanie pomocy wychowawcom i nauczycielom w cechujaca je pracy pochodzace z uczniami sprawiajacymi trudnosci wychowawcze
6. Wspolpraca z organizacjami mlodziezowymi w ramach wspolnego wplywu na uczniow wymagajacych wyjatkowej opieki a, takze pomocy
wychowawczej.
III. W ramach pracy korekcyjno-wyrownawczej
1. Robienie pomocy po wyrownywaniu brakow w wiadomosciach szkolnych uczniom napotykajacym na szczegolne bariery w nauce
2. Robienie pomocy w ramach wyrownywania a, takze likwidowania mikrodefektow i zaburzen rozwojowych (korekcja, reedukacja, terapia)
3. Robienie Roznych odmian terapii zajeciowej uczniom pochodzace z objawami niedostosowania spolecznego.
IV. W zakresie poszczegolnej opieki pedagogiczno-psychologicznej
1. Udzielanie uczniom obslugi w eliminowaniu napiec umyslowych nawarstwiajacych sie na tle niepowodzen szkolnych
2. Udzielanie konsultacji uczniom po rozwiazywaniu bariery powstajacych na tle konfliktow rodzinnych
3. Udzielanie porad a, takze pomocy uczniom posiadajacym bariery w kontaktach rowiesniczych a, takze srodowiskowych
4. Przeciwdzialanie skrajnym formom niedostosowania spolecznego mlodziezy.
V. W ramach pomocy materialnej.
1. Robienie opieki a, takze pomocy materialnej uczniom opuszczonym i osieroconym, uczniom pochodzace z rodzin alkoholicznych, zdemoralizowanych,
uczniom z rodzin wielodzietnych ktore maja szczegolne bariery materialne, realizowanie pomocy uczniom kalekim, przewlekle chorym i tym podobne.
2. Dbanie o rekojmia miejsca po swietlicy czy tez internacie (polinternacie) uczniom wymagajacym szczegolnej opieki wychowawczej
kilku. Dbadnie o zapewnienie dozywienia uczniom pochodzace z rodzin posiadajacych szczegolnie trudne warunki materialne
4. Wnioskowanie o kierowanie spraw uczniow z rodzin zaniedbanych srodowiskowo do stosownych sadow w celu nieletnich
5. Wnioskowanie o skierowanie uczniow osieroconych a, takze opuszczonych w celu placowek opieki calkowitej.
VI. Organizacja pracy nauczyciela-pedagoga szkolnego
W celu adaptacji zadan zawartych w punkcie I-V pedagog powinien:
1. Posiadac jednoroczny plan pracy wynikajacy pochodzace z niniejszych wytycznych, uwzgledniajacy poszczegolne potrzeby opiekunczo-wychowawcze
swojej szkoly i srodowiska
2. Zapewnic w tygodniowym rozkladzie zadan mozliwosc kontaktowania sie pochodzace z nim takze uczniow a takze ich rodziny
3. Wspolpracowac na biezaco pochodzace z wladzami szkoly, wychowawcami klas, nauczycielami, medykiem szkolnym, Komitetem Rodzicielskim, po
rozwiazywaniu pojawiajacych sie trudnosci opiekunczo-wychowawczych
4. Wspoldzialac pochodzace z Towarzystwem Przyjaciol Dzieci, poradniami wychowawczo-zawodowymi a, takze innymi organizacjami i instytucjami w
srodowisku zainteresowanymi
klopotami opieki a, takze wychowania
5. Skladac okresowa informacje radzie pedagogicznej na temat trudnosci wychowawczych wystepujacych posrod uczniow okreslonej szkoly
szesc. Prowadzic nastepujaca dokumentacje:
-dziennik pracy, gdzie rejestruje sie wykonane czynnosci
-ewidencje uczniow wymagajacych wyjatkowej opieki wychowawczej, pomocy
korekcyjno-wyrownawczej, ksztalcenia osobliwego itp.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin