SCENARIUSZ ZAJĘĆ W GRUPIE DZIECI 5- LETNICH
PROWADZĄCA: Katarzyna Rakowska
DATA: 24.04.2014r.
GRUPA: 5- latki
TEMATYKA KOMPLEKSOWA: „Zabawy w teatr”
TEMAT: „Kłopoty Małgosi”- zabawy matematyczne diagnozujące gotowość dziecka do nauki matematyki
CELE EDUKACYJNE:
Dziecko:
- posługuje się liczebnikami głównymi i liczy prawidłowo w zakresie 10
- posługuje się liczebnikami porządkowymi
- rozpoznaje kształty figur geometrycznych płaskich
- grupuje przedmioty w sensowny sposób (wg koloru, kształtu)
- dostrzega powtarzające się sekwencje i kontynuuje występujące w danym układzie regularności
CELE WYCHOWAWCZE:
- rozumie kierowane do niego polecenia i wykonuje je zgodnie z oczekiwaniami,
- słucha uważnie poleceń i wypowiedzi innych,
- aktywnie uczestniczy w zajęciach.
METODY PRACY:
- zadań stawianych do wykonania
FORMY PRACY:
- grupowa (praca z całą grupą)
- indywidualna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Karty pracy, koperty z figurami geometrycznymi, koszyczki, kredki, klej, przebranie dla Małgosi, kuferek.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I. CZĘŚĆ WSTĘPNA
1. Zaproszenie dzieci do sali, przywitanie się z dziećmi, przedstawienie/ zaprezentowanie postaci Małgosi.
II. CZĘŚĆ GŁÓWNA
1. „Kłopoty Małgosi”- nauczyciel- Małgosia opowiada dzieciom o tym jak razem z bratem zgubili się w lesie i trafili do chatki Baby Jagi. Wyjaśnia im jak się uwolnili i znaleźli kuferek Baby Jagi. Małgosia prezentuje co znalazła w kuferku (I karta pracy) i prosi dzieci o pomoc w rozwiązaniu zadania.
2. „Pierniczki”- dzieci zgodnie z poleceniem przeliczają i kolorują odpowiednią ilość pierników:
a. Dziewczynki- 7 pierniczków
b. Chłopcy- 9 pierniczków
3. „Narysuj cukierek”- dzieci przeliczają pierniki używając liczebników porządkowych i nad 3 i 6 piernikiem rysują cukierek
4. „Magiczne kamyczki”- dzieci wyjmują z kopert figury geometryczne, nazywają je i grupują ze względu na kolor i kształt
5. „Pomóż Małgosi odnaleźć drogę do domu”- dzieci otrzymują II kartę pracy. Zapoznają się z prezentowanym rytmem. Przy pomocy figur geometrycznych z poprzedniego zadania kontynuują dostrzeżoną regularność.
III. CZĘŚĆ KOŃCOWA
1. Podziękowanie dzieciom za pomoc Małgosi w odnalezieniu drogi do domu.
kasiazabka123