październik 4latki -Zajączki.docx

(39 KB) Pobierz

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                          DOBRE MANIERY PRZEDSZKOLAKA

 

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                   kształtowanie pozytywnych wzorców zachowań w grupie rówieśniczej

 

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

05.10.

Poniedziałek

 

„Jestem dobrym kolegą” – rozmowa przy gazetce tematycznej z wykorzystaniem obrazków

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 3 – metoda zabawowo-naśladowcza

- rozróżni uczucia i nastroje oraz połączy je z określonymi sytuacjami

- tworzy wypowiedzi na określony temat

- spróbuje w sposób zrozumiały udzielić odpowiedzi na pytanie „Co by było, gdybym nie miał kolegów?”

 

 

- wzmocni mięśnie brzucha

- utrzyma równowagę stojąc na jednej nodze

- biega swobodnie po wyznaczonej trasie

Ob. 1 dz. 3

Ob. 3 dz. 1

Ob. 3 dz. 1

06.10.

Wtorek

 

„Głowa, ramiona, kolana..” – zabawa dydaktyczna

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 3 metoda zabawowo-naśladowcza

- nazywa i wskazuje części ciała, uwzględniając takie szczegóły jak: stopa, dłoń, łokieć, kolano

- rozpoznaje emocje pozytywne i negatywne

- zwraca się bezpośrednio do rozmówcy

 

- wzmocni mięśnie brzucha

- utrzyma równowagę stojąc na jednej nodze

- biega swobodnie po wyznaczonej trasie

Ob. 13 dz.1

Ob. 1 dz.3
Ob. 1 dz.2

07.10.

Środa

 

„Gdy jestem szczęśliwy” – zabawa ilustracyjna w oparciu o piosenkę

 

„W krainie grzeczności” – rysowanie kredkami ołówkowymi

- odtwarza ruchem rytm piosenki

- właściwie reaguje ruchem na zmianę tempa i dynamiki piosenki

- wykona kierowane do siebie prośby i polecenia

- umie rysować kredkami ołówkowymi

- odzwierciedli w swojej pracy własne odczucia i posiadaną wiedzę o świecie

- postara się ocenić, która praca kolegów najbardziej mu się podoba

- uczestnicz w sprzątaniu miejsca pracy po zajęciach plastycznych

Ob. 8 dz.1

Ob. 8 dz. 2

Ob. 1 dz.2

 

Ob. 9 dz. 2

Ob. 9 dz. 2

Ob. 2 dz. 3

08.10.

Czwartek

 

„Gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta” – opowiadanie dzieci na podstawie historyjki obrazkowej

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 3 – metoda zabawowo-naśladowcza

 

 

 

- wykazuje związki przyczynowo-skutkowe

- podejmie próbę budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat

- podejmie próby radzenia sobie w sytuacjach trudnych

 

- wzmocni mięśnie brzucha

- utrzyma równowagę stojąc na jednej nodze

- biega swobodnie po wyznaczonej trasie

Ob. 14 dz. 1

Ob. 3 dz. 3

Ob. 1 dz. 2

09.10.

Piątek

 

„Podaj rączkę” K. Klich – zabawa przy muzyce

 

 

„Portret radosnych ludzi” – praca plastyczna techniką collage

 

- powtórzy za nauczycielem fragmenty tekstu piosenki

- zapamięta i odtworzy proste układy taneczne
- podejmie zabawę z podziałem na role

 

- stworzy kompozycję typu kolaż łącząc różnorodne materiały

- postara się prawidłowo posługiwać nożyczkami

- stworzy kompozycję z dowolnych elementów na ograniczonej powierzchni

- szanuje prace innych dzieci

 

Ob. 8 dz. 1

Ob. 8 dz. 5

Ob. 1 dz. 2

 

Ob. 9 dz.2

Ob. 14 dz.2

Ob. 14 dz. 2

Ob. 1 dz. 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                    KOLORY JESIENI

 

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                                 pozna zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią

 

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

12.10.

Poniedziałek

 

„Nadeszła jesień” – wycieczka do lasu

 

 

- określi charakter jesiennej pogody i występujące zjawiska: pada deszcz, wieje wiatr, jest zimno.

- będzie wiedziało jakie zmiany wywołane są wiatrem: naginają się gałęzie, fruwają liście

- nazwie kolory jesiennych liści

- pamięta, że należy zachować spokój w czasie jazdy autokarem, aby nie przeszkadzać kierowcy

 

Ob. 11 dz.1

 

Ob. 11 dz. 1

 

Ob. 12 dz.1

Ob. 6 dz. 2

13.10.

Wtorek

 

„ Kasztanki w koszyku” – zabawa dydaktyczna

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 3 – metoda zabawowo-naśladowcza

- określa położenie koszyka w stosunku do własnego ciała, używając wyrażeń: przede mną, za mną, z boku

- używa liczebników głównych i porządkowych w codziennych sytuacjach

- posłucha uważnie innych nie przerywając wypowiedzi

 

- wzmocni mięśnie brzucha

- utrzyma równowagę stojąc na jednej nodze

- biega swobodnie po wyznaczonej trasie

 

Ob. 13 dz.1

Ob. 13 dz. 2
Ob. 1 dz. 2

14.10.

Środa

 

„Jesienna cza cza” – osłuchanie z piosenką

 

„Jesienny obrazek” – praca z materiałem przyrodniczym

 

 

- zaśpiewa grupowo, zachowując tempo, rytm i właściwą intonację

- powtórzy za nauczycielem rytmizowane fragmenty tekstu piosenki

 

- wykorzysta materiał przyrodniczy do tworzenia je...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin