Plan pracy na maj.docx

(43 KB) Pobierz

Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej

na  maj  2008 

Grupa  3-latki   „Kaczuszki”

 

 

 

ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

 

·        Przestrzeganie przez dzieci zakazu dotyczącego zabawy zapałkami

·        Gromadzenie i oglądanie ilustracji związanych z określonym zawodem

·        Omawianie obrazków, historyjek obrazkowych i ilustracji

·        Dowolne wypowiadanie się na temat poznawanego otoczenia społecznego

·        Kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku dla najbliższych członków rodziny

·        Zachęcanie do wypowiedzi na temat swoich rodziców

·        Rozwijanie zainteresowań pracą zawodową rodziców

·        Zapraszanie rodziców do przedszkola, prezentowanie własnych umiejętności

·        Wzbogacanie zasobu słownictwa dzieci – opowiadanie o swoich ulubionych zabawach, mówienie o przeżyciach, wydarzeniach

·        Organizowanie zabaw polegających na wykonywaniu czynności manipulacyjnych, doskonalenie drobnych ruchów rąk

·        Słuchanie piosenek o prostym tekście dotyczącym bliskich dzieciom tematów

·        Zabawy z zastosowaniem elementów tańca

·        Odkrywanie swoich możliwości w nowych sytuacjach

·        Prezentowanie wytworów własnej działalności

·        Wczuwanie się w stany emocjonalne innych osób

·        Zwracanie uwagi na umiejętne i kulturalne zachowanie się w czasie posiłku – właściwe posługiwanie się sztućcami, niemówienie z „pełną buzią”

·        Kształtowanie umiejętności liczenia, prawidłowe posługiwanie się liczebnikami

·        Nazywanie i wskazywanie kierunków w przestrzeni

 

 

 

 

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

 

Ostrożnie  z  ogniem

Zabawy  z  kolorami

Dla  mamusi  i  tatusia

 

 

 

 

 

ZABAWY RUCHOWE

Idziemy  po  linie - zabawa z elementem równowagi 

Kto  wyżej? – zabawa z elementem rzutu  i  chwytu

Zbieramy  kwiatki – zabawa orientacyjno-porządkowa

Słuchaj  rytmu -  zabawa  bieżna

 

 

PRACA INDYWIDUALNA

Kontynuacja pracy podjętej w poprzednich miesiącach:

Zabawy doskonalące :

motorykę małą –Julek M., Aleksander P., Patryk Z. 

      znajomość kolorów –  Inez G., Marcel P., Klaudia T., Karolina Ż.

      Dalsza praca nad rozwojem mowy z Klaudią T. i Karoliną Ż. /organizowanie sytuacji

      sprzyjających spontanicznym wypowiedziom/

      Zachęcanie dzieci do indywidualnych wystąpień na forum grupy /prezentacja umiejętności /

     

 

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM

Kontakty indywidualne z rodzicami dotyczące postępów i zachowania  dzieci.

Zaproszenie rodziców na uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty.

      Zachęcenie rodziców do udziału w „Festynie Rodzinnym” -  spędzenie czasu na wspólnych

      zabawach z dziećmi i pracownikami przedszkola.

 

 

LITERATURA

„Moje przedszkole” -  program wychowania w przedszkolu

„Moje 3 lata” – przewodnik metodyczny

„Trzylatek. Bawię się i uczę” – przewodnik metodyczny

„Wychowanie fizyczne w przedszkolu”  -  K. Wlaźnik

„Kalendarz muzyczny w przedszkolu” - U. Smoczyńska  - Nachtman

„Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli” – Z. Bogdanowicz

„Chcę być bezpieczny”  - D. Niewola

„Wierszyki dla Krzysia i Weroniki” – I. Salach

„Nauczyłem się w przedszkolu” – wybór i opracowanie  S. Daraszkiewicz

„Dyrdymałki i inne wiersze” – I. Suchorzewska

„Wiersze dla dzieci” – J. Tuwim

 

 

 

 

                                        Plan  opracowała:               Lucyna Kaśluga

                 Anna  Jędrzejewska

 

 

 

Ostrożnie  z  ogniem

 

„Idziemy  po  linie”  - zabawa z elementem równowagi 

Data

 

 

Tematyka dnia

 

Uwagi

05.05.08.

poniedz.

„Niebezpieczne iskierki” – historyjka obrazkowa

Dzieci:

·        rozpoznają ukryte w pudełku zapałki

·        zapoznają się z historyjką obrazkową – podejmą próbę

opowiedzenia treści obrazków

·        dostrzegą niebezpieczeństwo zabawy  zapałkami /zapalania zapałek/ i będą przestrzegały zakazu takich zabaw

·        wysłuchają odgłosu wozu strażackiego

·        wykorzystując krążki /kierownice/ będą naśladowały jadące do pożaru wozy strażackie

·        ułożą dowolną kompozycje z zapałek /traktując je jako patyki/

Zestaw  zabaw  ruchowych  nr 16 – dzieci będą ćwiczyły:

- umiejętność czworakowania

- przekraczanie przeszkód płaskich

- rzut do celu

 

 

06.05.08.

wtorek

Strażak  Sam” – malowanie farbami akwarelowymi

Dzieci:

·        rozwiążą zagadkę o strażaku

·        zapoznają się z wyglądem strażaka – jego charakterystycznym ubiorem i niezbędnymi narzędziami pracy

·        będą rozumiały, że kto chce być strażakiem musi być zdrowy, silny i sprawny

·        w ćwiczeniach słuchowych „Pali się” odszukają źródło dźwięku /z zawiązanymi oczami wskażą dziecko wołające o pomoc/

·        zapoznają się z tematem pracy plastycznej i sposobem malowania farbami akwarelowymi

·        pomalują sylwetę strażaka - będą pamiętały o właściwym trzymaniu pędzla i płukaniu go  przed zmianą koloru farby.

 

 

07.05.08.

środa

„Drabina Strażaka” –  orientacja w przestrzeni, poznanie określeń (wysoko, nisko)

Dzieci:

·        Wysłuchają wiersza W. Broniewskiego „Pożar”

·        Odpowiedzą na proste pytania dotyczące wiersza

·        Odgadną zagadki dotyczące tematyki dnia (drabina, strażak)

·        Pod opieką nauczycielki wejdą na drabinę i ocenią wysokość

·        Poznają określenia (wysoko, nisko) szukając w sali przedmiotów na danych wysokościach np. wiszące doniczki, lampa, zabawki, oglądanie budynków przez okno

·        Podzielone na 2 zespoły, ze skakanek i sznurowadeł zbudują na dywanie drabinę i przejdą  po niej

·        W zabawie ruchowej „wysoko-nisko” będą maszerowały w rozsypce, reagowały na sygnał nauczycielki, ustawiały się wg. polecenia nauczycielki (wysoko – będą wspinały się na palcach podnosząc ręce do góry, nisko – kucając i dotykając rękoma podłogi)

·        Będą pracowały z kartą pracy: umieszczą strażaka, wysoko na drabinie i nisko

Zestaw  zabaw  ruchowych  nr 16 – dzieci będą ćwiczyły:

- umiejętność czworakowania

- przekraczanie przeszkód płaskich

- rzut do celu

 

 

08.05.08.

czwartek

„Jedzie, jedzie straż pożarna”- ćwiczenia słuchowe

Dzieci:

·        rozpoznają wóz strażacki – odsłonią kolejne fragmenty

      ukrytej ilustracji

·        wysłuchają piosenki pt. „Jedzie straż pożarna /”Śpiewające Brzdące” cz.5  n.15/

·        podejmą próbę określenia tempa piosenki

·        wezmą udział w ćwiczeniach słuchowych – będą naśladowały odgłos wozu strażackiego wykorzystując tubę ze zwiniętej kartki i bez niej /dostrzegą różnicę w brzmieniu głosu/

·        utworzą kilkuosobowe wozy strażackie i będą się nimi poruszały bez potrącania innych podczas ponownego słuchania piosenki 

·        złożą puzzle z sylwetą wozu strażackiego i nakleją na kolorową kartkę

Zestaw  zabaw  ruchowych  nr 16 – dzieci będą ćwiczyły:

- umiejętność czworakowania

- przekraczanie przeszkód płaskich

- rzut do celu

 

 

09.05.08.

piątek

„Jak  Wojtek został strażakiem?” słuchanie opowiadania

Dzieci:

·        wysłuchają opowiadania pt. „Jak Wojtek został strażakiem”

·        odpowiedzą na pytania n-lki dotyczące treści utworu

·        zwrócą uwagę na mądre i odważne  postępowanie małego Wojtka

·        poznają sytuacje, w których możemy liczyć na pomoc strażaków

·        będą uczestniczyły w zawodach sprawnościowych „Chcę być strażakiem” /poruszanie się z woreczkiem na głowie, przejscie po drabinie z lasek gimnastycznych, zwijanie szarfy – węża strażackiego/

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin