Hałasy i drgania - Sterowanie skrzyni biegów.doc

(36 KB) Pobierz
D6AY01WBP0 - 2 - 27/06/2013

D6AY01WBP0 - 2 - 27/06/2013

Pomoc w diagnostyce : Hałasy i drgania - Sterowanie skrzyni biegów

1. Prezentacja : Dokument

Niniejszy dokument zawiera zbiór głównych informacji diagnostycznych dotyczących przedmiotowego pojazdu i stanowi uzupełnienie opisów operacji diagnostycznych zawartych w przyrządzie diagnostycznym, dotyczących objawu hałasu i drgań.

2. Instrukcja użytkowania

Dokument pomocy w diagnostyce .

3. Informacje ogólne

System sterowania skrzyni biegów jest zespołem elementów sterowniczych umożliwiających kierowcy oddziaływanie na skrzynię biegów.

4. Szczególne właściwości działania

Poniższa tabela wymienia normalne hałasy samochodu, które mogą być odczuwane z punktu widzenia klienta jako niesprawność, ale które odpowiadają hałasowi zgodnemu z definicją samochodu.

Rodzina hałasów pochodzących z Klasyfikacji Hałasów/Drgań PSA

Opis

Przykład dźwięków

Skrzypienie / Trzask / Stukanie

W czasie jazdy
Odgłos spowodowany luzem linek w pancerzach
Wyjaśnić klientowi, że jest to normalny odgłos, niesygnalizujący żadnego zagrożenia mechanicznego

-

Skrzypienie / piszczenie / zgrzytanie

Przy zmianie biegów, odgłos spowodowany tarciem uszczelki zgarniającej
Wyjaśnić klientowi, że jest to normalny odgłos, niesygnalizujący żadnego zagrożenia mechanicznego

-

Warkot / buczenie / brzęczenie

Podczas zmiany biegów, głuchy odgłos przy zmianie biegów spowodowany rezonansem odgłosów sterowania w tunelu
Wyjaśnić klientowi, że jest to normalny odgłos, niesygnalizujący żadnego zagrożenia mechanicznego

-

Trzaśnięcia / uderzenia / trzeszczenie

Podczas używania pedału hamulca i symulacji wyjścia "parking"
Odgłos działania shift lock
Wyjaśnić klientowi, że jest to normalny odgłos, niesygnalizujący żadnego zagrożenia mechanicznego

-

Trzaśnięcia / uderzenia / trzeszczenie

Przy wyłączeniu silnika i podczas manewru, odgłos kulek zamka pochodzący z dźwigni zmiany biegów
Wyjaśnić klientowi, że jest to normalny odgłos, niesygnalizujący żadnego zagrożenia mechanicznego

-

Skrzypienie / piszczenie / zgrzytanie

Przy wyłączeniu silnika i podczas manewru
Hałas pomiędzy kratką osłony i modułem
Wyjaśnić klientowi, że jest to normalny odgłos, niesygnalizujący żadnego zagrożenia mechanicznego

-

Skrzypienie / piszczenie / zgrzytanie

Przy wyłączeniu silnika i podczas manewru
Odgłos rolety
Wyjaśnić klientowi, że jest to normalny odgłos, niesygnalizujący żadnego zagrożenia mechanicznego

-

5. Kontrola wstępna

Brak kontroli wstępnej przewidzianej dla tego objawu.

6. Metoda według kodów usterek

Nie istnieje żaden kod usterki związany z objawem hałasu i drgań dla tej funkcji.

7. Metoda według objawów klienta

UWAGA : Składniki wskazane jako "strefy podejrzane" są do skontrolowania ale nie są do wymiany, chyba że są niesprawne.

Strefy podejrzane w zależności od rodziny hałasów pochodzących z Klasyfikacji Hałasów/Drgań PSA PSA

Drgania / Szarpnięcia

Warkot / buczenie / brzęczenie

Trzaśnięcia / uderzenia / trzeszczenie

Skrzypienie / Trzask / Stukanie

Skrzypienie / piszczenie / zgrzytanie

Gwizd i syrena / syczenie / szum powietrza

Uszczelka przepustu w przegrodzie czołowej

 

X

 

 

 

 

Uszczelka obudowa/tunel

 

X

 

 

 

 

Śruba mocowania obudowy

 

X

X

X

X

 

Kabel

 

 

X

X

 

 

Końcówka linki

X

 

 

X

 

 

Końcówka pancerza

X

 

 

X

 

 

Kratka osłony

 

 

X

 

X

 

Kurtyna

 

 

 

 

X

 

Wiązka elektryczna

 

 

X

 

 

 

Prowadnica linki

 

 

X

 

 

 

Dźwignia zmiany biegów

X

 

X

X

X

 

8. Kontrole po interwencjach

Sprawdzić ustąpienie hałasu w warunkach w jakich występował.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin