D6AX07K2P0 - 4 - 07/12/2011
Informacje : Kod usterki P0001 (Kalkulator silnika)
Kalkulator silnika DELPHI DCM3.5 połączony 2
Kod usterki
P0001
Sformułowanie posprzedażne kodu błędu
Regulator wydatku paliwa : Obwód otwarty
Opis diagnostyki
Wykrycie otwartego obwodu sterowania na podstawie natężenia prądu na styku sterującym niższego od 61 mA przez 300 ms
Warunki aktywacji diagnostyki
Musi być spełniony przynajmniej jeden z następujących warunków- Zapłon włączony- Silnik pracujący
Warunki ustąpienia usterki
Tryby zdegradowane, jeżeli usterka obecna
Dezaktywacja strategii nadzorowania prądu zaworu regulacji wydatku paliwa
Dezaktywacja testu posprzedażnego wykrywania przecieków w układzie wysokiego ciśnienia oleju napędowego
Wyłączenie funkcji kick-down w przypadku automatycznych skrzyń biegów
Ograniczenie osiągów
Nieodwracalna dezaktywacja ograniczenia prędkości samochodu (Wymaga dokonania wyłączenia, a następnie włączenia zapłonu aby ponownie używać funkcję)
Zapalenie lampki kontrolnej i/lub komunikat alarmowy
Kontrolka MIL
Lampka kontrolna "SERVICE"
Główne możliwe objawy odczuwane przez klienta
Odgłosy
Niespodziewane przyspieszenia silnika
Brak mocy
Silne dymienie z układu wydechowego
Problem rozruchu
Strefy podejrzane
Wiązka elektryczna
Złącza
Zawór regulacji wydatku paliwa
D6AX07K3P0 - 4 - 07/12/2011
Informacje : Kod usterki P0002 (Kalkulator silnika)
P0002
Regulator wydatku paliwa : Niespójność prądu sterowania zaworu regulacji wydatku
Możliwość 1 ;Odchylenie większe od 400 mA prądu sterującego położenia zaworu regulacji przepływu pompy wysokiego ciśnienia w stosunku do żądanego położenia wykrywane przez 5 s
Możliwość 2 ;Przekroczenie o 100% sygnału cyklicznego stosunku otwarcia przez 5 s
Silnik pracujący
Jazda z rozgrzanym silnikiem przez 5 min. z wieloma okresami ustalonymi pod pełnym obciążeniem przez 20 s
Zwiększenie obrotów biegu jałowego
Zakaz trybu spalania sprzyjającego regeneracjom
-
Szarpanie, gaśnięcie silnika
Zużycie oleju napędowego nieco większe
Przeciek płynu/Zapachy
Dym wydobywa się z układu wydechowego
Paliwo
Filtr oleju napędowego
Obieg niskiego ciśnienia oleju napędowego
Pompa paliwowa wysokiego ciśnienia
Czujnik ciśnienia w wspólnym kolektorze wtrysku wysokiego ciśnienia paliwa
Przewód wysokiego ciśnienia paliwa
Kolektor wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem
Wtryskiwacze paliwa
D6AX07K4P0 - 4 - 07/12/2011
Informacje : Kod usterki P0003 (Kalkulator silnika)
P0003
Regulator wydatku paliwa : Zwarcie z masą
Zwarcie z masą sterowania (W czasie 500 ms)
Nieodwracalna dezaktywacja regulacji prędkości samochodu (Konieczność wyłączenia, a następnie włączenia zapłonu w celu ponownego dysponowania funkcją)
D6AX07K6P0 - 4 - 07/12/2011
Informacje : Kod usterki P0016 (Kalkulator silnika)
P0016
Synchronizacja : Niespójność pomiędzy informacjami czujnika obrotów i czujnika wałka rozrządu
Utrata synchronizacji między czujnikiem wałka rozrządu i czujnikiem prędkości obrotowej silnika
Włączenia rozrusznika
10 kolejnych rozruchów
Czujnik wałka rozrządu
Koło pasowe wałka rozrządu
Cel czujnika obrotów silnika
Czujnik obrotów silnika
Pasek rozrządu
Wiązki elektryczne
D6AX07K7P0 - 5 - 07/12/2011
Informacje : Kod usterki P0017 (Kalkulator silnika)
P0017
Nadzór rozruchu : Czas synchronizacji za długi
Czas synchronizacji przekraczający 2 s pomiędzy czujnikiem wałka rozrządu i czujnikiem prędkości obrotowej silnika
D6AX07K8P0 - 4 - 07/12/2011
Informacje : Kod usterki P006D (Kalkulator ECU silnika)
P006D
Czujnik ciśnienia dolotowego rozdzielacza : Niespójność pomiędzy ciśnieniem doładowania i ciśnieniem atmosferycznym na biegu jałowym
Na wolnych obrotach, odchyłka większa od 100 mbarów lub mniejsza od -100 mbarów pomiędzy wartościami odczytanymi przez czujniki ciśnienia atmosferycznego i doładowania (Przez 3 sekund)
Muszą wystąpić następujące warunki- Prędkość obrotowa silnika na wolnych obrotach (Między 700 a 850 obr/min)- Niewielkie dławienie dozownika (Sygnał dodatkowy mniejszy od 45%)- Nie można znajdować się w trybie regeneracji filtra cząstek stałych- W stojącym pojeździe
3 okresy silnika pracującego na wolnych obrotach przez 30 s za każdym razem
Dezaktywacja żądania regeneracji filtra cząstek stałych przez narzędzie diagnostyczne
Wyłączenie funkcji recyrkulacji spalin
Odcięcie funkcji odzysku ciepła spalin
Żądanie awaryjnego zamknięcia by-passu chłodnicy powietrza doładowanego
Nieodwracalna dezaktywacja ograniczenia prędkości samochodu (Konieczność wyłączenia, a następnie włączenia zapłonu w celu ponownego dysponowania funkcją)
Wyłączenie punktu oporu regulatora prędkości
Czujnik ciśnienia atmosferycznego
Czujnik ciśnienia powietrza doładowanego
...
mimi31