Kody błędów kalkulator silnika.doc

(1778 KB) Pobierz
D6AX07K2P0 - 4 - 07/12/2011

D6AX07K2P0 - 4 - 07/12/2011

Informacje : Kod usterki P0001 (Kalkulator silnika)

 

Kalkulator silnika DELPHI DCM3.5 połączony 2

Kod usterki

P0001

Sformułowanie posprzedażne kodu błędu

Regulator wydatku paliwa : Obwód otwarty

Opis diagnostyki

Wykrycie otwartego obwodu sterowania na podstawie natężenia prądu na styku sterującym niższego od 61 mA przez 300 ms

Warunki aktywacji diagnostyki

Musi być spełniony przynajmniej jeden z następujących warunków
- Zapłon włączony
- Silnik pracujący

Warunki ustąpienia usterki

Musi być spełniony przynajmniej jeden z następujących warunków
- Zapłon włączony
- Silnik pracujący

Tryby zdegradowane, jeżeli usterka obecna

Dezaktywacja strategii nadzorowania prądu zaworu regulacji wydatku paliwa

Dezaktywacja testu posprzedażnego wykrywania przecieków w układzie wysokiego ciśnienia oleju napędowego

Wyłączenie funkcji kick-down w przypadku automatycznych skrzyń biegów

Ograniczenie osiągów

Nieodwracalna dezaktywacja ograniczenia prędkości samochodu (Wymaga dokonania wyłączenia, a następnie włączenia zapłonu aby ponownie używać funkcję)

Zapalenie lampki kontrolnej i/lub komunikat alarmowy

Kontrolka MIL

Lampka kontrolna "SERVICE"

Główne możliwe objawy odczuwane przez klienta

Odgłosy

Niespodziewane przyspieszenia silnika

Brak mocy

Silne dymienie z układu wydechowego

Problem rozruchu

Strefy podejrzane

Wiązka elektryczna

Złącza

Zawór regulacji wydatku paliwa

 

 

D6AX07K3P0 - 4 - 07/12/2011

Informacje : Kod usterki P0002 (Kalkulator silnika)

 

Kalkulator silnika DELPHI DCM3.5 połączony 2

Kod usterki

P0002

Sformułowanie posprzedażne kodu błędu

Regulator wydatku paliwa : Niespójność prądu sterowania zaworu regulacji wydatku

Opis diagnostyki

Możliwość 1 ;
Odchylenie większe od 400 mA prądu sterującego położenia zaworu regulacji przepływu pompy wysokiego ciśnienia w stosunku do żądanego położenia wykrywane przez 5 s

Możliwość 2 ;
Przekroczenie o 100% sygnału cyklicznego stosunku otwarcia przez 5 s

Warunki aktywacji diagnostyki

Silnik pracujący

Warunki ustąpienia usterki

Jazda z rozgrzanym silnikiem przez 5 min. z wieloma okresami ustalonymi pod pełnym obciążeniem przez 20 s

Tryby zdegradowane, jeżeli usterka obecna

Zwiększenie obrotów biegu jałowego

Zakaz trybu spalania sprzyjającego regeneracjom

Zapalenie lampki kontrolnej i/lub komunikat alarmowy

-

Główne możliwe objawy odczuwane przez klienta

Szarpanie, gaśnięcie silnika

Brak mocy

Problem rozruchu

Zużycie oleju napędowego nieco większe

Przeciek płynu/Zapachy

Odgłosy

Niespodziewane przyspieszenia silnika

Dym wydobywa się z układu wydechowego

Strefy podejrzane

Paliwo

Filtr oleju napędowego

Obieg niskiego ciśnienia oleju napędowego

Pompa paliwowa wysokiego ciśnienia

Zawór regulacji wydatku paliwa

Czujnik ciśnienia w wspólnym kolektorze wtrysku wysokiego ciśnienia paliwa

Przewód wysokiego ciśnienia paliwa

Kolektor wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem

Wtryskiwacze paliwa

Wiązka elektryczna

 

 

D6AX07K4P0 - 4 - 07/12/2011

Informacje : Kod usterki P0003 (Kalkulator silnika)

 

Kalkulator silnika DELPHI DCM3.5 połączony 2

Kod usterki

P0003

Sformułowanie posprzedażne kodu błędu

Regulator wydatku paliwa : Zwarcie z masą

Opis diagnostyki

Zwarcie z masą sterowania (W czasie 500 ms)

Warunki aktywacji diagnostyki

Musi być spełniony przynajmniej jeden z następujących warunków
- Zapłon włączony
- Silnik pracujący

Warunki ustąpienia usterki

Musi być spełniony przynajmniej jeden z następujących warunków
- Zapłon włączony
- Silnik pracujący

Tryby zdegradowane, jeżeli usterka obecna

Dezaktywacja strategii nadzorowania prądu zaworu regulacji wydatku paliwa

Dezaktywacja testu posprzedażnego wykrywania przecieków w układzie wysokiego ciśnienia oleju napędowego

Wyłączenie funkcji kick-down w przypadku automatycznych skrzyń biegów

Nieodwracalna dezaktywacja ograniczenia prędkości samochodu (Wymaga dokonania wyłączenia, a następnie włączenia zapłonu aby ponownie używać funkcję)

Nieodwracalna dezaktywacja regulacji prędkości samochodu (Konieczność wyłączenia, a następnie włączenia zapłonu w celu ponownego dysponowania funkcją)

Zapalenie lampki kontrolnej i/lub komunikat alarmowy

Kontrolka MIL

Lampka kontrolna "SERVICE"

Główne możliwe objawy odczuwane przez klienta

Szarpanie, gaśnięcie silnika

Problem rozruchu

Brak mocy

Strefy podejrzane

Wiązka elektryczna

Złącza

Zawór regulacji wydatku paliwa

 

 

D6AX07K6P0 - 4 - 07/12/2011

Informacje : Kod usterki P0016 (Kalkulator silnika)

 

Kalkulator silnika DELPHI DCM3.5 połączony 2

Kod usterki

P0016

Sformułowanie posprzedażne kodu błędu

Synchronizacja : Niespójność pomiędzy informacjami czujnika obrotów i czujnika wałka rozrządu

Opis diagnostyki

Utrata synchronizacji między czujnikiem wałka rozrządu i czujnikiem prędkości obrotowej silnika

Warunki aktywacji diagnostyki

Włączenia rozrusznika

Warunki ustąpienia usterki

10 kolejnych rozruchów

Tryby zdegradowane, jeżeli usterka obecna

-

Zapalenie lampki kontrolnej i/lub komunikat alarmowy

-

Główne możliwe objawy odczuwane przez klienta

Problem rozruchu

Strefy podejrzane

Czujnik wałka rozrządu

Koło pasowe wałka rozrządu

Cel czujnika obrotów silnika

Czujnik obrotów silnika

Pasek rozrządu

Wiązki elektryczne

Złącza

 

 

D6AX07K7P0 - 5 - 07/12/2011

Informacje : Kod usterki P0017 (Kalkulator silnika)

 

Kalkulator silnika DELPHI DCM3.5 połączony 2

Kod usterki

P0017

Sformułowanie posprzedażne kodu błędu

Nadzór rozruchu : Czas synchronizacji za długi

Opis diagnostyki

Czas synchronizacji przekraczający 2 s pomiędzy czujnikiem wałka rozrządu i czujnikiem prędkości obrotowej silnika

Warunki aktywacji diagnostyki

Włączenia rozrusznika

Warunki ustąpienia usterki

10 kolejnych rozruchów

Tryby zdegradowane, jeżeli usterka obecna

-

Zapalenie lampki kontrolnej i/lub komunikat alarmowy

-

Główne możliwe objawy odczuwane przez klienta

Problem rozruchu

Strefy podejrzane

Czujnik wałka rozrządu

Koło pasowe wałka rozrządu

Cel czujnika obrotów silnika

Czujnik obrotów silnika

Pasek rozrządu

Wiązki elektryczne

Złącza

 

 

D6AX07K8P0 - 4 - 07/12/2011

Informacje : Kod usterki P006D (Kalkulator ECU silnika)

 

Kalkulator silnika DELPHI DCM3.5 połączony 2

Kod usterki

P006D

Sformułowanie posprzedażne kodu błędu

Czujnik ciśnienia dolotowego rozdzielacza : Niespójność pomiędzy ciśnieniem doładowania i ciśnieniem atmosferycznym na biegu jałowym

Opis diagnostyki

Na wolnych obrotach, odchyłka większa od 100 mbarów lub mniejsza od -100 mbarów pomiędzy wartościami odczytanymi przez czujniki ciśnienia atmosferycznego i doładowania (Przez 3 sekund)

Warunki aktywacji diagnostyki

Muszą wystąpić następujące warunki
- Prędkość obrotowa silnika na wolnych obrotach (Między 700 a 850 obr/min)
- Niewielkie dławienie dozownika (Sygnał dodatkowy mniejszy od 45%)
- Nie można znajdować się w trybie regeneracji filtra cząstek stałych
- W stojącym pojeździe

Warunki ustąpienia usterki

3 okresy silnika pracującego na wolnych obrotach przez 30 s za każdym razem

Tryby zdegradowane, jeżeli usterka obecna

Dezaktywacja żądania regeneracji filtra cząstek stałych przez narzędzie diagnostyczne

Wyłączenie funkcji recyrkulacji spalin

Odcięcie funkcji odzysku ciepła spalin

Wyłączenie funkcji kick-down w przypadku automatycznych skrzyń biegów

Żądanie awaryjnego zamknięcia by-passu chłodnicy powietrza doładowanego

Nieodwracalna dezaktywacja ograniczenia prędkości samochodu (Konieczność wyłączenia, a następnie włączenia zapłonu w celu ponownego dysponowania funkcją)

Wyłączenie punktu oporu regulatora prędkości

Nieodwracalna dezaktywacja regulacji prędkości samochodu (Konieczność wyłączenia, a następnie włączenia zapłonu w celu ponownego dysponowania funkcją)

Zapalenie lampki kontrolnej i/lub komunikat alarmowy

Kontrolka MIL

Główne możliwe objawy odczuwane przez klienta

Szarpanie, gaśnięcie silnika

Odgłosy

Brak mocy

Strefy podejrzane

Czujnik ciśnienia atmosferycznego

Czujnik ciśnienia powietrza doładowanego

Wiązki elektryczne

Złącza

 

 

D6AX07K8P0 - 4 - 07/12/2011

Informacje : Kod usterki P006D (Kalkulator ECU silnika)

 

Kalkulator silnika DELPHI DCM3.5 połączony 2

Kod usterki

P006D

Sformułowanie posprzedażne kodu błędu

Czujnik ciśnienia dolotowego rozdzielacza : Niespójność pomiędzy ciśnieniem doładowania i ciśnieniem atmosferycznym na biegu jałowym

Opis diagnostyki

Na wolnych obrotach, odchyłka większa od 100 mbarów lub mniejsza od -100 mbarów pomiędzy wartościami odczytanymi przez czujniki ciśnienia atmosferycznego i doładowania (Przez 3 sekund)

Warunki aktywacji diagnostyki

Muszą wystąpić następujące warunki
- Prędkość obrotowa silnika na wolnych obrotach (Między 700 a 850 obr/min)
- Niewielkie dławienie dozownika (Sygnał dodatkowy mniejszy od 45%)
- Nie można znajdować się w trybie regeneracji filtra cząstek stałych
- W stojącym pojeździe

Warunki ustąpienia usterki

3 okresy silnika pracującego na wolnych obrotach przez 30 s za każdym razem

Tryby zdegradowane, jeżeli usterka obecna

Dezaktywacja żądania regeneracji filtra cząstek stałych przez narzędzie diagnostyczne

Wyłączenie funkcji recyrkulacji spalin

Odcięcie funkcji odzysku ciepła spalin

Wyłączenie funkcji kick-down w przypadku automatycznych skrzyń biegów

Żądanie awaryjnego zamknięcia by-passu chłodnicy powietrza doładowanego

Nieodwracalna dezaktywacja ograniczenia prędkości samochodu (Konieczność wyłączenia, a następnie włączenia zapłonu w celu ponownego dysponowania funkcją)

Wyłączenie punktu oporu regulatora prędkości

Nieodwracalna dezaktywacja regulacji prędkości samochodu (Konieczność wyłączenia, a następnie włączenia zapłonu w celu ponownego dysponowania funkcją)

Zapalenie lampki kontrolnej i/lub komunikat alarmowy

Kontrolka MIL

Główne możliwe objawy odczuwane przez klienta

Szarpanie, gaśnięcie silnika

Odgłosy

Brak mocy

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin