godzina dziennie z mobile marketingiem full version.pdf

(17262 KB) Pobierz
Spis tre ci
O autorach ...................................................................................19
Przedmowa ..................................................................................21
Wstęp ..........................................................................................23
Dlaczego napisali my t ksi k ? ...................................................................... 24
Kto powinien przeczyta t ksi k ? ................................................................. 26
Czego si nauczysz? ........................................................................................................27
Czego potrzebujesz? .......................................................................................................27
11
SPIS TRE CI
Co znajdziesz w tej ksi ce? .............................................................................. 28
Strony firm i kontakt z autorami ...................................................................... 30
Rozdział 1 . Opracuj możliwości mobilne ...........................................................33
Rozmiar rynku i jego potencjalny rozwój .......................................................... 34
Globalny sukces smartfonów i tabletów ........................................................... 40
Smartfony ......................................................................................................................41
Tablety ...........................................................................................................................46
Co aktywizuje rozwój urz dze mobilnych? ....................................................................50
Sie staje si prawdziwie mobilna ....................................................................................52
Kluczowe formy aktywno ci mobilnej .............................................................. 58
Wiadomo ci tekstowe ....................................................................................................58
Sieci spo eczno ciowe ......................................................................................................59
Wyszukiwanie ................................................................................................................64
Zakupy ...........................................................................................................................65
Rozrywka .......................................................................................................................67
Jak mobilno zmienia… wszystko ................................................................... 71
Produkty detaliczne i szybkozbywalne ............................................................................71
Motoryzacja ....................................................................................................................72
Us ugi finansowe ............................................................................................................73
Podró e ..........................................................................................................................74
Przemys farmaceutyczny i opieka zdrowotna .................................................................76
Dziennikarstwo i rozrywka .............................................................................................76
Podsumowanie ................................................................................................. 78
Kup książkę
Poleć książkę
Rozdział 2. Tydzień 1. Opracuj swoją strategię mobilną ....................................79
Odró niaj strategi od taktyki .......................................................................... 80
Poniedzia ek. Zrozum, co mo esz osi gn
dzi ki strategii mobilnej ................. 82
Budowanie marki i wiadomo ci .....................................................................................82
Mobilno a zarz dzanie relacjami z klientami ................................................................83
Mobilno w marketingu ................................................................................................85
Mobilno w reklamie .....................................................................................................87
Mobilno w sprzeda y ...................................................................................................89
Wtorek. Zbierz odpowiednie informacje
pozwalaj ce zbudowa projekt biznesowy ...................................................... 90
Wgl d wewn trz ............................................................................................................90
Badania podstawowe ......................................................................................................96
Badania wtórne ............................................................................................................100
12
SPIS TRE CI
roda. Zrozum swoich odbiorców i mo liwo ci ............................................... 101
Oce technografi mobiln w swojej firmie ...................................................................104
Wyznacz segmenty klientów ........................................................................................106
Prze o enie segmentów na persony i cie ki zakupowe ..................................................107
Czwartek. Oce swoj obecno w wiecie mobilnym i ustal,
gdzie w Twoim marketingu jest miejsce na mobilno ................................. 110
Oce swoj obecn gotowo mobiln ..........................................................................111
Opracuj i oce obraz konkurencji .................................................................................113
Zidentyfikuj unikalne mo liwo ci mobilne stoj ce przed Twoj mark .........................114
Pi tek. Opracuj w swojej organizacji projekt biznesowy
po wi cony mobilno ci ................................................................................ 116
Opracuj plan mobilny ..................................................................................................117
Opracuj projekt biznesowy po wi cony mobilno ci .......................................................118
Podsumowanie ............................................................................................... 119
Rozdział 3. Tydzień 2. Zacznij od podstaw — SMS-y ........................................121
Poniedzia ek. Naucz si , gdzie, jak, kiedy i dlaczego u ywa SMS-ów ............ 122
Ewolucja SMS-ów jako no nika marketingowego ..........................................................122
Zacz od podstaw .......................................................................................................124
Wtorek. Okre l czynniki biznesowe ............................................................... 129
Zdob d pozwolenie .....................................................................................................129
Znajd równowag mi dzy jako ci a liczb wiadomo ci ...............................................133
Czy osobiste uwagi .....................................................................................................134
roda. Zdefiniuj swoich partnerów i opracuj kampani ................................... 134
Zdob d krótki numer .................................................................................................135
Wybierz agregator .......................................................................................................137
Wspó praca z operatorami sieci ....................................................................................140
Pospiesz si i czekaj. Otrzymywanie numeru i (lub) zgody na kampani .......................141
Kup książkę
Poleć książkę
Czwartek. Zintegruj SMS-y z pozosta ymi elementami
strategii marketingowej ............................................................................... 142
Ford przekierowuje do dilerów ......................................................................................143
SMS-y to dla Sprite’a atwizna ......................................................................................144
Pi tek. Zarz dzaj kampani wiadomo ci mobilnych i monitoruj efekty .......... 145
Podsumowanie ............................................................................................... 145
Rozdział 4. Tydzień 3. Maksymalizuj zasięg za pomocą mobilnych witryn ..........147
Poniedzia ek. Ustal podej cie do tworzenia strony .......................................... 148
Mo liwo ci rozwoju mobilnego .....................................................................................149
Wtorek. Okre l swoje podej cie do projektu ................................................... 160
Strona mobilna kontra aplikacja mobilna ......................................................................160
Uniwersalny UI ............................................................................................................164
UI na smartfonie ..........................................................................................................165
UI na tablecie ...............................................................................................................166
13
SPIS TRE CI
roda. Podejmij kluczowe decyzje deweloperskie ............................................ 168
HTML5 i CSS3. Zaspokajanie potrzeb zaawansowanych u ytkowników .......................168
Projekt responsywny kontra rozwój wielopoziomowy ...................................................169
Kontrola jako ci i testy funkcjonalno ci ........................................................................174
Zakup sprz tu ..............................................................................................................174
Narz dzia zdalnego testowania .....................................................................................174
Czwartek. Spraw, by mo na by o znale Twoj stron dzi ki mobilnej
optymalizacji wyszukiwarek (SEO) .............................................................. 175
Mobilne silniki wyszukiwania i indeksowanie ...............................................................176
Okre l struktur URL ...................................................................................................177
Wykrycie urz dzenia ....................................................................................................178
Opracuj strategi mobilnych s ów kluczowych ..............................................................179
Pi tek. Zdefiniuj swoje analizy mobilne .......................................................... 181
Oszacuj liczb internautów mobilnych na stronie stacjonarnej ......................................182
Zintegrowanie analiz ze stron mobiln ........................................................................183
Ustal mobilne KPI i mierz sukces .................................................................................185
Przeszkody w pomiarach mobilnych .............................................................................186
Wdra aj zdobyt wiedz (udoskonalenia iteracyjne) ......................................................189
Podsumowanie ............................................................................................... 190
Rozdział 5. Tydzień 4. Maksymalizuj zaangażowanie w aplikacje mobilne ........191
Poniedzia ek. Zrozum aplikacje natywne ........................................................ 192
Zadbaj o to, by Twoja aplikacja by a przyswajalna dla klientów ....................................194
Wybierz aplikacj natywn b d sieciow (HTML5) .....................................................199
Wyznacz odpowiednie platformy ..................................................................................200
Wtorek. Opracuj strategi zawarto ci aplikacji ............................................... 204
Cykl yciowy aplikacji mobilnej — ogólny przegl d od pocz tku do ko ca ..................205
Kup książkę
Poleć książkę
roda. Rozwa elementy tworzenia aplikacji ................................................... 209
Decyzje dotycz ce tworzenia .........................................................................................210
Nakazy i zakazy projektowania i tworzenia ...................................................................211
Wytyczne i praktyki dotycz ce dodawania aplikacji ......................................................214
Kontrola jako ci ...........................................................................................................221
Czwartek. Opracuj plan marketingowy po wi cony aplikacji .......................... 224
Strategia op acanych mediów i jej wdro enie ................................................................225
Strategia posiadanych mediów ......................................................................................229
Strategia uzyskanych mediów .......................................................................................232
Pi tek. Zaplanuj wska niki, które b dziesz mierzy , oraz taktyki
optymalizacyjne aplikacji natywnych ........................................................... 234
Opcje dotycz ce analizy ................................................................................................235
Przeszkody w dokonywaniu pomiarów i ich pokonywanie ............................................238
Udoskonalenia iteracyjne ..............................................................................................238
14
SPIS TRE CI
Podsumowanie ............................................................................................... 239
Rozdział 6. Tydzień 5. Promuj swoje przesłanie w reklamach mobilnych ...........241
Poniedzia ek. Opracuj strategi mobilnej kampanii reklamowej ..................... 242
Wybór odpowiedniego typu mediów (reklamy) ............................................................244
Wtorek. Okre l plan mobilnego SEM ............................................................ 249
Przypadki wykorzystywania mobilnego SEM ................................................................250
Formaty reklam w wyszukiwarkach mobilnych ............................................................251
Narz dzia, wskazówki i sztuczki. Co najlepiej sprawdzi si podczas kampanii? ..............255
roda. Okre l plan mobilnych reklam ods onowych ........................................ 260
Wspó pracuj z mobilnymi sieciami reklamowymi .........................................................260
Rodzaje reklam mobilnych ...........................................................................................264
Czwartek. Zdecyduj, jak do Twojej koncepcji pasuj e-maile mobilne ................ 266
Opcje dostarczania e-maili mobilnych ..........................................................................268
Najlepsze praktyki podczas projektowania e-maili mobilnych .......................................270
Pi tek. Przedstaw zarys swojego podej cia do zarz dzania mobiln
kampani reklamow , jej monitorowania i analizowania .............................. 271
Opcje dotycz ce analizy danych ....................................................................................271
Ustalanie kluczowych wska ników efektywno ci ..........................................................272
Miara sukcesu ...............................................................................................................273
Uwzgl dnianie wyników podczas rozwoju trwaj cej kampanii ......................................273
Podsumowanie ............................................................................................... 274
Rozdział 7. Tydzień 6. Układ społecznościowo- -lokalizacyjno- -mobilny ............275
Poniedzia ek. Zrozumienie mo liwo ci ............................................................ 276
Zaobserwuj zmiany w zachowaniu u ytkowników mobilnych .......................................277
Uwa aj na pu apki zwi zane z prywatno ci .................................................................282
Wtorek. Okre lenie przypadków u ycia ......................................................... 285
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin