ABC CorelDRAW X4 PL.pdf
(
852 KB
)
Pobierz
ABC CorelDRAW X4 PL
Autor: Roland Zimek
ISBN: 83-246-1926-7
Format: 158x228, stron: 304
Poznaj najnowsz¹ wersjê programu i twórz wspania³¹ grafikê
•Jak korzystaæ z okien dokowanych?
•Jak tworzyæ kopiê obiektu podczas transformacji?
•Jak u¿ywaæ wype³nieñ i konturów?
Corel to jeden z najpopularniejszych i jednoczeœnie najbardziej przyjaznych
dla u¿ytkownika programów graficznych. Pozwala na profesjonalne wykonanie materia³ów
reklamowych, wizytówek, ilustracji i innych dokumentów z elementami graficznymi.
Najnowsza wersja pakietu CorelDRAW Graphics Suite X4 zosta³a wyposa¿ona
w kilkadziesi¹t nowych funkcji oraz usprawnieñ. Jedna z najwa¿niejszych zmian to
wprowadzenie narzêdzia Tabela, pozwalaj¹cego na rysowanie tabel o dowolnych
rozmiarach i poddawanie ich transformacjom. Daje ono tak¿e mo¿liwoœæ importowania
tabel z innych programów. Nowoœci¹ s¹ znacznie bardziej zaawansowane techniki pracy
z warstwami, zapewniaj¹ce niezale¿n¹ edycjê wszystkich warstw dla ka¿dej strony i ca³ego
dokumentu, przy czym ka¿da ze stron mo¿e zawieraæ swoje w³asne prowadnice.
Wprowadzenie tych i innych usprawnieñ powoduje, ¿e praca z programem staje siê
znacznie ³atwiejsza i daje wspania³e efekty.
Ksi¹¿ka „ABC CorelDRAW X4 PL” w bardzo przejrzysty i jasny sposób pokazuje,
jak pracowaæ z grafik¹ bitmapow¹ i wektorow¹. Dziêki temu podrêcznikowi szybko
nauczysz siê rysowaæ i transformowaæ obiekty, nadawaæ im kolory oraz tworzyæ ich kopie.
Bêdziesz umia³ tworzyæ tabele, a tak¿e na ró¿ne sposoby ³¹czyæ rysunki z tekstem.
Dowiesz siê, na czym polega trasowanie, metamorfoza czy interakcyjna przezroczystoœæ.
Poznasz wszystkie czynnoœci niezbêdne do zaprojektowania i wykonania profesjonalnych
materia³ów reklamowych, wizytówek, kalendarzy, plakatów i wielu innych dokumentów.
• Ró¿nice miêdzy rysunkiem rastrowym a wektorowym
• Podstawy rysunku wektorowego
• Inteligentne rysowanie
• Transformacje obiektów
• Grupowanie, wyrównywanie i rozk³adanie obiektów
• Praca z tekstem i tabelami
• U¿ywanie wype³nieñ i konturów
• Dynamiczne prowadnice i przyci¹ganie do obiektów
• Edycja krzywych
• Narzêdzia kadrowania i narzêdzia kszta³tu
• Bitmapy i trasowanie
Grafika komputerowa bez tajemnic!
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
SPIS TRE¥CI
1
WstÚp ..............................................................................7
Opis programu CorelDRAW X4 .......................................................7
Co nowego w programie? ................................................................8
Wymagania systemowe ...................................................................9
Ró nice miÚdzy rysunkiem rastrowym a wektorowym ..............10
2
Pierwsze kroki ..............................................................15
Uruchamianie programu ...............................................................15
Podstawowe terminy .....................................................................18
WyglÈd ekranu ..............................................................................19
Zapisywanie, otwieranie i drukowanie rysunków .......................23
Zapisywanie rysunków ............................................................23
Otwieranie rysunków ..............................................................26
Drukowanie rysunków ............................................................28
Przydatne informacje ....................................................................30
Korzystanie z okien dokowanych .................................................33
Okno dokowane Podpowiedzi .......................................................35
Obszar roboczy ..............................................................................38
Rozmiar strony ........................................................................38
Tïo strony .................................................................................40
Wstawianie i usuwanie stron ..................................................41
Korzystanie z Pomocy ...................................................................42
3
Podstawy rysunku wektorowego .....................................45
Rysowanie prostych obiektów ......................................................45
ProstokÈty, elipsy, wielokÈty, gwiazdy i spirale ....................46
Ksztaïty podstawowe ...............................................................50
ABC CorelDRAW X4 PL
Obiekty z 3 punktów ...............................................................51
Inteligentne rysowanie ............................................................52
Nadawanie obiektom kolorów ......................................................53
Transformacje obiektów ...............................................................57
Precyzyjne transformacje obiektów .............................................61
Tworzenie kopii obiektu ...............................................................63
Tworzenie kopii obiektu podczas transformacji ....................63
Tworzenie wielu kopii obiektu ...............................................64
Duplikowanie obiektu .............................................................65
Klonowanie obiektów ..............................................................67
Symbole .........................................................................................70
Kolejno Ê obiektów .......................................................................75
Wybieranie obiektów ....................................................................77
Grupowanie obiektów ...................................................................78
Blokowanie obiektów ....................................................................80
Wyrównywanie i rozkïadanie obiektów .......................................81
Wyrównywanie .......................................................................81
Rozkïadanie .............................................................................83
4
Praca z tekstem i tabelami ............................................ 87
Tekst ..............................................................................................87
Wprowadzanie tekstu ..............................................................87
Importowanie tekstu ...............................................................90
Formatowanie tekstu ..............................................................92
Wyrównywanie obiektów wzglÚdem tekstu ........................110
Wstawianie znaków specjalnych ..........................................111
Rozpoznawanie kroju czcionki .............................................112
Tabele ..........................................................................................113
Tworzenie tabel .....................................................................115
Zaznaczanie wybranych elementów tabeli ...........................118
Praca nad kolumnami, wierszami i komórkami ...................119
Wprowadzanie do komórek tekstu oraz obrazów ................123
Formatowanie tabeli i komórek ............................................124
5
U ywanie wypeïnieñ i konturów .................................. 127
Zmiana ustawieñ domy lnych ....................................................128
Wypeïnienie jednolite ..................................................................129
Wypeïnienie tonalne ...................................................................134
Wypeïnienie deseniem ................................................................136
Wypeïnienie teksturÈ ..................................................................139
Wypeïnienie postscriptowe .........................................................140
Okno dokowane Kolor .................................................................142
Kontury obiektów ........................................................................143
Interakcyjne wypeïnienie ...........................................................147
Interakcyjne wypeïnienie siatkowe ............................................149
Inteligentne wypeïnianie ............................................................150
Przeksztaïcanie konturu w obiekt ..............................................151
4
Spis tre ci
6
Precyzyjne rysowanie ..................................................153
Linijki ...........................................................................................154
Siatka ...........................................................................................156
Prowadnice ..................................................................................159
Dynamiczne prowadnice .............................................................161
PrzyciÈganie do obiektów ...........................................................164
7
Edycja krzywych ..........................................................169
Rysowanie linii ............................................................................169
Rysunek odrÚczny ..................................................................170
Krzywe Béziera ......................................................................172
¥rodki artystyczne .................................................................173
Pisak .......................................................................................176
amana ...................................................................................176
Krzywa z 3 punktów ..............................................................177
Interakcyjny ïÈcznik ..............................................................177
Wymiary .................................................................................179
Krzywe Béziera ............................................................................182
Zmiana ksztaïtu krzywych ..........................................................185
Zmiana ksztaïtu obiektów ...........................................................189
8
Modyfikacje obiektów ...................................................193
NarzÚdzia kadrowania ................................................................193
Kadrowanie ............................................................................194
Nó .........................................................................................195
Gumka ....................................................................................196
Usuwanie segmentów wirtualnych .......................................196
NarzÚdzia ksztaïtu ......................................................................197
PÚdzel rozmazujÈcy ...............................................................197
PÚdzel chropowaty .................................................................199
Swobodna transformacja .......................................................200
Èczenie obiektów .......................................................................201
Ksztaïtowanie ..............................................................................202
Spawanie ................................................................................203
Przycinanie ............................................................................204
CzÚ Ê wspólna ........................................................................205
Upro Ê ....................................................................................205
Przód bez tyïu ........................................................................206
Tyï bez przodu .......................................................................206
9
Praca z bitmapami .......................................................207
Edycja grafiki rastrowej ..............................................................207
Trasowanie ..................................................................................213
10
Efekty ..........................................................................219
Dopasowanie, transformacje i korekcja ......................................220
Metamorfoza ...............................................................................222
Obrys ............................................................................................228
5
ABC CorelDRAW X4 PL
Obwiednia ....................................................................................229
GïÚbia ...........................................................................................233
Faza ..............................................................................................239
Soczewka .....................................................................................242
Perspektywa ................................................................................247
Utwórz granice ............................................................................248
Kadrowanie ..................................................................................249
Efekty interakcyjne .....................................................................253
Interakcyjna metamorfoza ....................................................254
Interakcyjny obrys .................................................................254
Interakcyjne znieksztaïcenie .................................................255
Interakcyjny cieñ ...................................................................257
Interakcyjna obwiednia .........................................................258
Interakcyjna gïÚbia ................................................................258
Interakcyjna przezroczysto Ê ................................................259
Dopasowanie tekstu do cie ki ...................................................263
Obwiednia i oblewanie tekstem obiektów ............................266
11
NarzÚdzia .................................................................... 269
Mened er obiektów .....................................................................270
ZarzÈdzanie obiektami ..........................................................271
Warstwy .................................................................................273
Mened er danych obiektu ...........................................................280
Mened er widoków .....................................................................282
Style grafiki i tekstu ....................................................................284
Skorowidz ................................................................... 289
6
Plik z chomika:
smifos
Inne pliki z tego folderu:
100 rzeczy ktore kazdy projektant powinien wiedziec o potencjalnych klientach.pdf
(1427 KB)
100 sposobow na cyfrowe wideo.pdf
(1306 KB)
10 projektow w cyfrowej ciemni fotograficznej.pdf
(753 KB)
100 sposobow na bezpieczenstwo Sieci.pdf
(874 KB)
100 sposobow na Access.pdf
(577 KB)
Inne foldery tego chomika:
! eKursy
Ksiazki
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin