Mysli Rozancowe Tom 2.pdf

(48043 KB) Pobierz
A
MYŚLI ROZANCOWE
J e ś li R óżaniec b ęd zie dobrze odm ów iony
i ofiarowany Bogu przez Niepokalane Serce Maryi,
to przem ieni wszystko w złoto miłości. Dobra
modlitwa je st pracą - a dobra praca je st modlitwą.
Ta przem iana pracy w modlitwę i uczynienia z
modlitwy pracy - takiej dobrej pracy -je s t możliwa
tylko przez Różaniec.
Różaniec je st pracą podpadającą pod zmysły,
dającą się w pewien sposób oceniać. I je s t w nim
p ow ściąg liw ość, bo n ie sz u k a się w ielości
i różnorodności słów, ale po p rzestaje się na
M odlitwie Pańskiej, Pozdrow ieniu A nielskim
i Chwała Ojcu.
Postawienie Różańca na właściwym i należytym
m u m iejscu pozwoli zrozum ieć, że głównym
nieszczęściem je st b rak Różańca. Że przyczyną
wszelkiego zła w wychow aniu i niemocy wwclio-
wawców je s t b ra k pracy nad Różańcem.
9 788370 192150
MYŚLI RÓŻAŃCOWE
Tom II
Redakcja:
ks. Krzysztof Kuźnik CSMA
Korekta:
Maria Homerska
Redakcja techniczna:
Małgorzata Przytulska
Projekt okładki:
ks. Andrzej Rybicki CSMA
WSTĘP
Książeczka niniejsza powstała z rozważań na pierwsze soboty
miesiąca, a więc nawiązuje do wezania Matki Bożej w Fatimie,
do nabożeństwa do Jej Niepokalanego Serca i Jej pragnienia
ratowania świata z nędzy moralnej i fizycznej.
Rozważania te spisywała pewna osoba w Polsce w ciągu paru
lat. Nie znamy ani nazwiska, ani też nazwiska jej kierownika
duchowego, który tę rzecz zachował i przekazał do wydrukowania.
Zapoznanie się z tą książeczką wskazuje wyraźnie, że ma ona
charyzmatyczny charakter. Charyzmat oznacza łaskę nadprzyrodzoną,
dar Boga darmo dany, udzielony jakiejś osobie nie tyle dla jej
własnego pożytku i zbawienia, ile raczej dla dobra innych ludzi.
Podobnie jak w Starym Testamencie, podobnie jak w' pierwszych
wiekach chrześcijaństwa, tak i obecnie Bóg udziela wiernym
swoich darów' dla zbudowania i pokrzepienia Ludu Bożego. Drugi
Sobór W atykański stwierdza, że „Duch Śwńęty... udzielając
każdemu jako chce (1 Kor 12,11) swoich darów, rozdziela między
wiernych wszelakiego stanu także szczególne Łaski, przez które
czyni ich zdatnymi i gotowwmi do podejmowania rozmaitych dzieł
lub funkcji m ających na celu odnowę i dalszą pożyteczną
rozbudowę Kościoła, zgodnie ze słówkami: Każdemu... dostaje się
objaw Ducha dla ogólnego pożytku (1 Kor 12,7). A ponieważ te
charyzmaty, zarówmo najznamienitsze, są nader stosowne dla
potrzeb Kościoła, przyjmować je należy z dziękczynieniem i ku
pociesze”. Oczywiście sąd o ich autentyczności i o wdaściwym
5
NIHIL OBSTAT
Georgius Prędko. M.I.C.
Herefor, 27 Septembris, a. 1971.
IMPRIMATUR
Ladislaus Staniszewski, P.AP.
Vicarius pro Polonis
in Anglia et Cambria
Londini, die 29 m. Septembris, a. 1971
ISBN 978-83-7019-215-0
Wydawnictwo Michalineum
ul. Piłsudskiego 248/252
05-261 Marki 4
lei (0-22) 781-16-40
fa x (0-22) 771-36-15
w prow adzeniu w czyn należy do w ładz kościelnych, które
„szczególnie są powołane do tego, by nie gasić Ducha, lecz
doświadczać wszystkiego i zachowywać co dobre (por. 1 Tes 5,12
i 19,21)” (Konstytucja o Kościele, nr 12).
W książeczce tej, całkowicie zresztą zgodnej z nauką Kościoła,
przez obdarzone charyzmatem narzędzie ludzkie mówi czasem
Matka Boża, czasem Anioł, czasem Święci, a czasami są to tylko
rozważania własne osoby, która spisywała te „Myśli różańcowe”.
ks. Julian Chróściechowski M.l.C.
Motto:
,, Jezus chce, abym była bardziej znana i miłowana
(Z objawień w F atim ie):
,,
Jestem cała w Różańcu, tam
Mnie szukajcie - tam Mnie znajdziecie
6
MODLITWA ANIELSKA
O OTWARCIE UPUSTÓW ŁASK
NIEPOKALANEGO SERCA MARYI
Matko Łaski Bożej, Matko Miłosierdzia, Matko nad dziećmi
swymi płacząca! W Twoim Sercu Niepokalanym Pan złożył
wszystkie łaski nam potrzebne. Wylej je, prosimy pokornie, na
grzeszników,
na tych, którzy o nie nie proszą i którzy ich przyjąć nie chcą, ale
przyjmują,
na więźniów i prześladowanych, którzy mogą ulec pokusie
rozpaczy,
na bezsilnych i nieświadomych, którym grozi zwątpienie,
na bojaźliwych i małego serca, którym grozi odstępstwo,
na pysznych i zaślepionych, którym grozi błądzenie i wodzenie
innych na manowce,
na cierpiących i udręczonych, którzy nie wiedzą, gdzie szukać
ulgi i ratunku,
na żarliwych, wiernych i miłujących Cię, którym zewsząd grozi
niebezpieczeństwo,
na oderwanych od Boga przemocą wskutek zgorszenia, którzy
nieświadomi swego dziecięctwa Bożego nie tęsknią za Tobą,
na uwikłanych w błędach herezji, a pełnych dobrej woli, któ­
rym nie ma kto wskazać drogi,
na tych, co zginąć mają, a nie wiedzą godziny ni chwili,
na tych, którzy się wszystkiego spodziewają od Ciebie i przez
Ciebie, bo są z Tobą związani sercem w niewolnictwie miłości,
9
Zgłoś jeśli naruszono regulamin