Analiza wyników uzyskanych w teście WAIS – R (PL)
Imię i nazwisko badanego:
Wiek:
WP
Wiadomości
Braki w obrazkach
Powtarzanie cyfr
Porządkowanie obrazków
Słownik
Klocki
Arytmetyka
Układanki
Rozumienie
Symbole cyfr
Podobieństwa
Analiza profilu
Rozpiętość wyników przeliczonych od ………. do ……….
Typ profilu:
· Profil o ekstremalnej zmienności (wyniki od 1 do 19)
· Profil o umiarkowanej zmienności (wyniki od 5 do 15, ewentualna rozpiętość nie jest większa niż 10)
· Profil o minimalnej zmienności (profil wyrównany – wyniki mieszczą się od 8 do 12)
II ogólny = ………….., inteligencja…………………………………………………….
II słowny = ………….., inteligencja…………………………………………………….
II wykonawczy = ………….., inteligencja……………………………………………
Jaka jest różnica między ilorazem słownym a wykonawczym?
Czy jest ona znacząca?
Jeśli tak, to na co wskazuje?
Charakterystyka sfery kognitywnej z uwzględnieniem kategorii opracowanych przez Sattlera
Bardzo wysokie zdolności:
Wysokie zdolności:
Wyższe niż przeciętne zdolności:
Przeciętne zdolności:
Niższe niż przeciętne zdolności:
Niskie zdolności:
Obszar różnic nieznaczących w oparciu o odchylenie ćwiartkowe
a) Suma punktów przeliczonych dla całego testu =
Średnia (dla całej skali) X og. =
Odchylenie ćwiartkowe (wzór na odchylenie ćwiartkowe średnia/4) =
Obszar:
b) Suma punktów przeliczonych dla skali słownej =
Średnia (dla wyników w skalach słownych) Xsł =
Odchylenie ćwiartkowe (wzór na odchylenie ćwiartkowe da skal słownych średnia/4) =
Suma punktów przeliczonych dla skali wykonawczej =
Średnia (dla wyników w skalach wykonawczych) X w =
Odchylenie ćwiartkowe (wzór na odchylenie ćwiartkowe da skal wykonawczych średnia/4) =
Wyznaczenie obszarów różnic istotnych w oparciu o odchylenie ćwiartkowe
(średnia +/- wartość odchylenia ćwiartkowego)
Które wyniki w teście różnią się znacząco od pozostałych?
(+) (-)
Analiza wg minimalnych wartości statystycznie istotnych różnic od średnich indywidualnych dla podtestów WAIS –R (PL)
Podtest
X
Różnica
Dopuszczalna różnica
Istotność
anet-a