vfd-e-manual.pdf

(3887 KB) Pobierz
Instrukcja Obsługi
Wysokowydajmy/Elastyczny/Mikro napęd do silników AC
Wstęp
Dziękujemy za wybór wysokowydajnych, wektorowych przemienników częstotliwości Delta
Electronics serii VFD-E. Przemienniki rodziny VFD-E są wytwarzane z zastosowaniem
komponentów najwyższej jakości oraz przy użyciu najnowszych osiągnięć techniki
mikroprocesorowej.
Niniejszy podręcznik zawiera informacje odnośnie instalacji, nastaw parametrów, reakcji na stany
awaryjne/błędy oraz inne czynności mające na celu utrzymanie napędu AC w eksploatacji. Celem
zagwarantowania bezpieczeństwa obsługi przed podłączeniem urządzenia do zasilania należy
zapoznać się z uwagami odnośnie bezpieczeństwa. Użytkownik powinien posiadać stały dostęp do
niniejszego podręcznika podczas pracy z napędem.
W celu zagwarantowania bezpieczeństwa operatora oraz urządzenia dopuszcza się aby prace
instalatorskie, uruchomienie oraz konserwacje były wykonywane jedynie poprzez wykwalifikowany
personel techniczny, przeszkolony w zakresie napędów AC. Przed rozpoczęciem eksploatacji
napędu VFD-E niezbędne jest szczegółowe zapoznanie się z treścią niniejszego podręcznika, w
szczególności OSTRZEŻENIAMI, NIEBEZPIECZŃSTWAMI oraz UWAGAMI. W przypadku pytań,
prosimy o kontakt z lokalnym dystrybutorem.
DLA BEZPIECZEŃSTWA INSTALOWANIA PRZECZYTAJ PRZED UŻYCIEM.
NIEBEZPIECZEŃSTWO!
1.
2.
Podczas instalowania napędu i silnika napięcie zasilania powinno być odłączone.
Nawet po odłączeniu zasilania AC napęd może posiadać niebezpieczne potencjały. Przed
przystąpieniem do wszelkich prac nad obwodami napędu należy odczekać dziesięć minut od
chwili odłączenia zasilania sieciowego AC.
3.
4.
5.
6.
7.
Nie wolno demontować wewnętrznych podzespołów oraz oprzewodowania napędu.
Niepoprawne podłączenie zacisków napędu może prowadzić do jego zniszczenia. Nie wolno
podłączać wyjść U/T1, V/T2 oraz W/T3 napędu do zasilania sieciowego AC.
Należy uziemić właściwy zacisk VFD-E. Sposób uziemienia musi odpowiadać lokalnym
przepisom. Zachęcamy do korzystania z odpowiednich rysunków z niniejszego podręcznika.
Rodzina VFD-E jest przeznaczona do regulacji prędkości 3-fazowych silników indukcyjnych
natomiast NIE jest przeznaczona do regulacji prędkości silników jednofazowych.
Rodzina VFD-E nie może być wykorzystywana do sprzętu ratującego lub podtrzymującego
życie
ani w
żadnych
aplikacjach pokrewnych temu zagadnieniu.
OSTRZEŻENIE!
1.
2.
3.
Nie wolno wykonywać wysokonapięciowych prób odporności izolacji dla podzespołów napędu.
Prowadzi to zwykle do rozległych zniszczeń elektroniki półprzewodnikowej.
Obwody wewnętrzne VFD-E wyposażone są w elementy CMOS wrażliwe na elektryczność
statyczną. Zabrania się dotykania ich gołymi palcami oraz przedmiotami metalowymi.
Instalowanie, okablowanie oraz eksploatacja napędu winny być wykonywane jedynie przez
wykwalifikowany personel.
UWAGA!
1.
2.
Pewne nastawy parametrów powodują rozruch silnika bezpośrednio po załączeniu zasilania
AC.
Nie należy instalować napędu w wysokich temperaturach, na otwartym słońcu, przy wysokiej
wilgotności, w
środowisku
o podwyższonych drganiach, w oparach gazów i płynów korozyjnych
lub kurzu węglowego oraz pyłów metalicznych i przewodzących.
3.
4.
5.
Należy korzystać z napędu jedynie w warunkach zgodnych ze specyfikacją techniczną.
Nie wolno dopuszczać osoby niepełnoletnie bądź niewykwalifikowane do osprzętu
napędowego.
W przypadku długiego kabla
łączącego
silnik z napędem może nastąpić uszkodzenie izolacji
silnika. Celem zabezpieczenia izolacji silnika zaleca się wtedy wykorzystanie dławików
wyjściowych.
6.
Znamionowe napięcie zasilania napędu powinno mieć wartość poniżej 240VAC (lub dla
wykonań 3 x 400VAC poniżej 480VAC) przy czym wydajność prądowa
źródła
zasilania
sieciowego AC nie powinna przekraczać 5.000 A wartości skutecznej (lub poniżej 10.000 A dla
wykonań napędów powyżej 30kW).
Zgłoś jeśli naruszono regulamin