100 sposobow na Flash.pdf

(2168 KB) Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
SPIS TRE CI
100 sposobów na Flash
Autor: Sham Bhangal
T³umaczenie: Piotr Cie lak (rozdz. 7 – 12),
Konrad Mantorski (wstêp, rozdz. 1 – 6)
ISBN: 83-7361-629-2
Tytu³ orygina³u:
Flash Hacks
Format: B5, stron: 480
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
„100 sposobów na Flash” to ksi¹¿ka zawieraj¹ca opisy technik pracy z Flashem,
wykorzystywanych przez najbardziej znanych projektantów. Wykorzystanie zawartych
w ksi¹¿ce sztuczek pozwoli Ci nie tylko na poszerzenie horyzontów twórczych,
ale tak¿e na zmianê podej cia do projektowania. Dziêki nim stworzysz oryginalniejsze
i bardziej wydajne aplikacji i jednocze nie zmniejszysz nak³ad pracy potrzebny
do ich opracowania.
• Wizualne efekty specjalne oparte na elementach graficznych
• Maski i rysowanie
• Animacja postaci
• Zaawansowane techniki animacyjne
• Uwzglêdnianie fizyki w animacjach
• Formatowanie tekstu za pomoc¹ stylów CSS
• Efekty specjalne tworzone w oparciu o tekst
• D wiêk
• Tworzenie elementów interfejsów u¿ytkownika
• Optymalizacja projektów
• Sztuczki z jêzykiem ActionScript
• Integracja z przegl¹dark¹ internetow¹
• Zabezpieczanie prezentacji Flash
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWO CIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wykorzystaj w swojej pracy sztuczki ekspertów.
Przekonasz siê, jak wielu rzeczy jeszcze nie wiedzia³e o Flashu
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treści
O Autorach....................................................................................................................................... 7
Słowo wstępne .............................................................................................................................. 11
Wstęp.............................................................................................................................................. 15
Rozdział 1. Efekty wizualne .......................................................................................................... 23
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
Markowane przekształcenia pikselowe ....................................................................... 24
Pikselowe efekty tekstowe ............................................................................................. 31
Efekt starego filmu .......................................................................................................... 34
Tworzenie plików SWF z animowanych obrazków GIF........................................... 40
Animowanie plików PSD we Flashu............................................................................ 44
Drzewko na Brooklynie.................................................................................................. 50
Gałęzie kołysane wiatrem: imitacja ruchu drzewa..................................................... 54
Kolorystyczne efekty wideo........................................................................................... 58
Ściemnienie
— rozjaśnienie............................................................................................ 63
Transformacje niestandardowe ..................................................................................... 67
Tworzenie i organizowanie niestandardowych palet barw...................................... 71
Wykorzystanie naturalnych schematów kolorystycznych........................................ 74
Efekt sepii ......................................................................................................................... 77
Szybkie tworzenie kół w czasie rzeczywistym ........................................................... 84
Tworzenie syntetycznej grafiki...................................................................................... 89
Tworzenie elementów mozaiki ..................................................................................... 91
Pokrywanie obszaru wzorem ........................................................................................ 94
Efekt à la Escher ............................................................................................................... 98
Redukcja niedokładności właściwości alfa ................................................................ 102
Wykorzystanie skomplikowanych kształtów jako masek....................................... 107
Wzory interferencyjne i efekt falowania .................................................................... 112
Postrzępione krawędzie bitmap.................................................................................. 113
Rozdział 2. Efekty kolorystyczne ................................................................................................. 57
Rozdział 3. Rysowanie i maski..................................................................................................... 83
Spis treści
|
3
23. Dodawanie do bitmapy krawędzi wektorowych ..................................................... 116
24. Rozwiązanie problemu z przesunięciem bitmapy ................................................... 119
25. Efekt odwracanej strony — symetria i maskowanie ................................................ 123
Rozdział 4. Animacja................................................................................................................... 129
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
55.
Płynna animacja skryptowa......................................................................................... 130
Animacja ograniczona czasowo .................................................................................. 133
Szybkie i wydajne animowanie postaci ..................................................................... 137
Alternatywne narzędzia do tworzenia animacji....................................................... 141
Animacyjne déjá vu....................................................................................................... 144
Matrix bez tajemnic ....................................................................................................... 146
Generowana komputerowo animacja postaci ........................................................... 149
Efekty cząsteczkowe ..................................................................................................... 155
Animowanie skomplikowanych kształtów ............................................................... 158
Imitacja efektu trójwymiarowego ............................................................................... 164
Obrazy panoramiczne................................................................................................... 169
Wydajny ploter 3D ........................................................................................................ 176
Wykorzystanie przyspieszenia do imitowania efektu grawitacji i tarcia ............. 180
Symulacja rzutu ............................................................................................................. 183
Wykrywanie kolizji ....................................................................................................... 186
Obracanie obiektu w określonym kierunku.............................................................. 192
Wyraźny tekst ................................................................................................................ 199
Autouzupełnianie.......................................................................................................... 201
Tworzenie listy wszystkich wpisanych słów ............................................................ 208
Importowanie do Flasha złożonego formatowania tekstu...................................... 212
HTML i CSS we Flashu ................................................................................................ 218
Wykorzystanie funkcji ułatwień dostępu do utworzenia pola pomocy tekstowej...225
Modelowanie efektów tekstowych ............................................................................. 231
Efekt pisma maszynowego .......................................................................................... 235
Czasowe efekty tekstowe ............................................................................................. 237
Efekty tekstowe na listwie czasowej........................................................................... 241
Syntezator mowy w programie Flash ........................................................................ 246
Synchronizacja mowy i ruchu ust animowanej postaci........................................... 253
Wymuszenie synchronizacji dźwięku ........................................................................ 257
Jak z prostych dźwięków mono zrobić dźwięki stereo ........................................... 260
Rozdział 5. Efekty trójwymiarowe i fizyka ................................................................................. 163
Rozdział 6. Tekst ......................................................................................................................... 197
Rozdział 7. Dźwięk....................................................................................................................... 245
4
|
Spis treści
56.
57.
58.
59.
60.
61.
62.
63.
64.
65.
66.
67.
68.
69.
70.
71.
72.
73.
74.
75.
76.
77.
78.
79.
80.
81.
82.
83.
84.
85.
Efekty dźwiękowe w czasie rzeczywistym ............................................................... 263
Jak szybko przygotować dźwięki do interfejsu aplikacji ........................................ 264
Optymalizacja dźwięku ................................................................................................ 270
Dodatkowe informacje o dźwięku (punkty kontrolne) ........................................... 278
Własna klasa obiektów umożliwiająca przekształcanie dźwięku.......................... 282
Pokrętła Amita, czyli testowanie na gorąco .............................................................. 287
Prawy i
środkowy
przycisk myszy............................................................................. 292
Klipy filmowe jako przyciski....................................................................................... 294
Hej, a gdzie jest mój pasek przewijania?.................................................................... 299
Opanować pęczniejące projekty .................................................................................. 306
Pomiar szybkości wczytywania złożonych witryn internetowych........................ 308
Tuszowanie efektów włączenia trybu niskiej jakości .............................................. 311
Zwiększanie wydajności poprzez optymalizację grafiki......................................... 316
Pomiar wydajności działania projektu....................................................................... 318
Dynamiczna zmiana stopnia skomplikowania animacji ......................................... 320
Budżet zasobów systemowych.................................................................................... 326
Zastępujemy wektory bitmapą.................................................................................... 331
Optymalizacja pobierania i zastosowania komponentów....................................... 334
Zewnętrzne edytory skryptów .................................................................................... 341
Jawne deklaracje typów zmiennych dla każdego .................................................... 347
Podpowiedzi .................................................................................................................. 351
Klonowanie obiektu ...................................................................................................... 352
Licznik oczekujący (detektor bezczynności) ............................................................. 358
Szybkie wyszukiwanie w ActionScript...................................................................... 361
Blokowanie warstwy ze skryptem.............................................................................. 364
Usuwanie błędów za pomocą polecenia trace()........................................................ 366
Nieudokumentowane polecenia ActionScript .......................................................... 370
Tylnym wejściem: metoda ASnative()........................................................................ 375
Tajemnicze operatory.................................................................................................... 376
Importowanie plików ASC w postaci XML .............................................................. 381
Rozdział 8. Elementy interfejsu użytkownika ........................................................................... 285
Rozdział 9. Wydajność i optymalizacja ..................................................................................... 303
Rozdział 10. ActionScript ........................................................................................................... 337
Rozdział 11. Integracja z przeglądarkami.................................................................................. 389
86. Strony przyjazne dla przeglądarki.............................................................................. 391
87. Uniwersalny wykrywacz odtwarzacza Flash............................................................ 395
88. Testowanie projektu w różnych wersjach odtwarzacza.......................................... 401
Spis treści
|
5
89.
90.
91.
92.
93.
94.
95.
96.
97.
98.
99.
100.
Preferencje i standardowe opcje publikowania ........................................................ 404
Wyśrodkowanie pliku SWF bez skalowania............................................................. 407
Wyśrodkowanie pliku SWF za pomocą CSS............................................................. 408
Dynamiczne skalowanie zawartości........................................................................... 415
Łącza
HTML we Flashu................................................................................................ 418
Implementacja przycisku Wstecz we Flashu............................................................. 420
Aktywna klawiatura w filmie SWF ............................................................................ 427
Skróty klawiaturowe..................................................................................................... 428
Odzyskiwanie zasobów z pliku SWF ......................................................................... 443
Utrudnianie dostępu do filmów Flash ....................................................................... 449
Film SWF melduje się posłusznie ............................................................................... 452
Przeglądamy skompilowany ActionScript ................................................................ 456
Rozdział 12. Bezpieczeństwo ..................................................................................................... 435
Skorowidz .................................................................................................................................... 463
6
|
Spis treści
Zgłoś jeśli naruszono regulamin