Nasi skrzydlaci przyjaciele-4l.doc

(39 KB) Pobierz

 

Nasi skrzydlaci przyjaciele

 

Zajęcia w

ranku

 

Zajęcia

główne

 

      Sfera   aktywności            

   dzieci

 

Cele operacyjne zajęć

głównych

 

Zajęcia popołudniowe

 

Cele operacyjne zajęć

popołudniowych

Zestaw ćwiczeń porannych wiczenia poranne –nr 5

 

„Po wąskiej dróżce”- zabawa ruchowa z elementem równowagi.

 

„Ptaki” -rozmowa w oparciu o ilustracje o ptakach odlatujących do ciepłych krajów i pozostających u nas na zimę .

 

„Tak jak ptaki” –zabawy i ćwiczenia gimnastyczne, swobodne poruszanie się po sali.

 

językowa

przyrodnicza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

Dziecko:

-zna nazwy niektórych ptaków, wie, że zimą należy karmić ptaki

 

-naśladuje ruchy ptaków, swobodnie biega bez potrącania, chodzi naśladując bociana, reaguje na umówiony sygnał, skakacze obunóż, wykonuje siad prosty, skrzyżny

„Szukamy ptaków”- spacer ulicami dzielnicy.

 

 

 

 

„Mali ornitolodzy”-

oglądanie albumów z ptakami, wyjaśnienie znaczenia słowa „Ornitolog”.

 

-nazywa zaobserwowane ptaki

 

 

 

 

-interesuje się przyrodą wokół siebie, przyswaja nowe słowa

,,Zapamiętaj swoją parę’’- zabawa ruchowa orien. – porząd.

 

 

Lata ptaszek”- zabawy ruchowe z piosenką, naśladowanie zachowania ptaków.

„Ptaki i ich mieszkania” –lepienie z plasteliny.

muzyczna

 

 

techniczna

przyrodnicza

-wie o czym mówią słowa piosenki, bawi się podczas zabawy naśladowczej,rozpoznaje i nazywa ptaki po ich głosie

-potrafi ulepić ptaszka, jego gniazdko

„Czym jestem?” – zabawa z elementem naśladownictwa

Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym – wdrażanie do zabaw samorzutnych w małych zespołach, przestrzegania zasad bezpieczeństwa.

-         potrafi naśladować ptaki i zwierzęta

 

-bawiąc się przestrzega zawartych umów dotyczących bezpieczeństwa.

„ Piórko”- zabawa ruchowo-oddechowa.

 

 

„Gdzie się schował wróbelek?”- różnicowanie kierunków i położenia przedmiotów w przestrzeni (Gruszczyk).

„ Ptaki”- zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych z elementami ćwiczeń artykulacyjnych

(opracowanie własne w formie opowieści ruchowej)

matematyczna

 

 

 

zdrowotna

-różnicuje, wyznacza i nazywa kierunki w przestrzeni w odniesieniu do siebie

-naśladuje ruchy ptaków, swobodnie biega bez potrącania, chodzi naśladując bociana, reaguje na umówiony sygnał, skakacze obunóż, wykonuje siad prosty, skrzyżny

„Dobre rady sowy”- zapoznanie  z niektórymi nazwami ptaków, które odlatują z naszego kraju na zimę na podstawie utworu S. Karaszewskiego „Dobre rady sowy”.

-wypowiada się w mowie powiązanej na temat opowiadania, wie jakich rad  udzieliła ptakom sowa, wie dlaczego niektóre ptaki odlatują

 

„ Ptaszki w gniazdkach” -zab

awa orientacyjno-porządkowa.

 

 

„ W jesiennym rytmie”- rozpoznawanie piosenek o jesieni i wystukiwanie ich rytmu kasztanami i śpiewanie.

„Ptaki” – wydzieranie z kolorowego papieru i ozdabianie konturu wybranego ptaka

muzyczna

 

 

 

 

plastyczna

-poznaje piosenkę po jej rytmie, wystukuje jej rytm, wypowiada rytmicznie słowa, śpiewa indywidualnie i zespołowo

- estetycznie ozdabia ptaka

„Smutny i wesoły ptaszek” –naśladowanie ruchem i mimiką wybranego ptaka.

„Czego jest więcej?” –porównywanie liczebności zbiorów zabawek i  darów przyrody ( z grupą)

-domyśla się przyczyny smutku i radości ptaków, mówi o swoich uczuciach

 

-poprawnie wykonuje zadania wymagające porównywania liczebności zbiorów

„Wiatr i wiaterek”- zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń oddecho-wych.

 

 

 

„Co wiemy o lesie i jego mieszkańcach?” -rozwiązywanie zagadek tematycznie związanych z hasłem las. Rozwijanie procesów poznawczych dziecka, jego myślenia, pamięci, uwagi, wyobraźni.

„Jesienny ptaszek” –ćwiczenia graficzne. Dorysowywanie brakujących elementów ptaszka i kolorowanie.

 

językowa

 

przyrodnicza

 

 

 

 

plastyczna

-kreśli linię zygzakowatą ozdabiając ptaszka

 

 

 

 

 

-potrafi dorysować brakujące elementy ptaka i je ozdobić

„Moje imię inaczej” -oswajanie dziecka z pismem drukowanym poprzez globalne czytanie.

„Co to za ptak?”- słuchanie odgłosów ptaków, próby ich nazywania.

-zna litery w swoim imieniu

 

 

 

-zna nazwy niektórych ptaków i ich głosy

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin