Nasi skrzydlaci przyjaciele
Zajęcia w
ranku
Zajęcia
główne
Sfera aktywności
dzieci
Cele operacyjne zajęć
głównych
Zajęcia popołudniowe
popołudniowych
Zestaw ćwiczeń porannych wiczenia poranne –nr 5
„Po wąskiej dróżce”- zabawa ruchowa z elementem równowagi.
„Ptaki” -rozmowa w oparciu o ilustracje o ptakach odlatujących do ciepłych krajów i pozostających u nas na zimę .
„Tak jak ptaki” –zabawy i ćwiczenia gimnastyczne, swobodne poruszanie się po sali.
językowa
przyrodnicza
zdrowotna
Dziecko:
-zna nazwy niektórych ptaków, wie, że zimą należy karmić ptaki
-naśladuje ruchy ptaków, swobodnie biega bez potrącania, chodzi naśladując bociana, reaguje na umówiony sygnał, skakacze obunóż, wykonuje siad prosty, skrzyżny
„Szukamy ptaków”- spacer ulicami dzielnicy.
„Mali ornitolodzy”-
oglądanie albumów z ptakami, wyjaśnienie znaczenia słowa „Ornitolog”.
-nazywa zaobserwowane ptaki
-interesuje się przyrodą wokół siebie, przyswaja nowe słowa
,,Zapamiętaj swoją parę’’- zabawa ruchowa orien. – porząd.
„Lata ptaszek”- zabawy ruchowe z piosenką, naśladowanie zachowania ptaków.
„Ptaki i ich mieszkania” –lepienie z plasteliny.
muzyczna
techniczna
-wie o czym mówią słowa piosenki, bawi się podczas zabawy naśladowczej,rozpoznaje i nazywa ptaki po ich głosie
-potrafi ulepić ptaszka, jego gniazdko
„Czym jestem?” – zabawa z elementem naśladownictwa
Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym – wdrażanie do zabaw samorzutnych w małych zespołach, przestrzegania zasad bezpieczeństwa.
- potrafi naśladować ptaki i zwierzęta
-bawiąc się przestrzega zawartych umów dotyczących bezpieczeństwa.
„ Piórko”- zabawa ruchowo-oddechowa.
„Gdzie się schował wróbelek?”- różnicowanie kierunków i położenia przedmiotów w przestrzeni (Gruszczyk).
„ Ptaki”- zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych z elementami ćwiczeń artykulacyjnych
(opracowanie własne w formie opowieści ruchowej)
matematyczna
-różnicuje, wyznacza i nazywa kierunki w przestrzeni w odniesieniu do siebie
„Dobre rady sowy”- zapoznanie z niektórymi nazwami ptaków, które odlatują z naszego kraju na zimę na podstawie utworu S. Karaszewskiego „Dobre rady sowy”.
-wypowiada się w mowie powiązanej na temat opowiadania, wie jakich rad udzieliła ptakom sowa, wie dlaczego niektóre ptaki odlatują
„ Ptaszki w gniazdkach” -zab
awa orientacyjno-porządkowa.
„ W jesiennym rytmie”- rozpoznawanie piosenek o jesieni i wystukiwanie ich rytmu kasztanami i śpiewanie.
„Ptaki” – wydzieranie z kolorowego papieru i ozdabianie konturu wybranego ptaka
plastyczna
-poznaje piosenkę po jej rytmie, wystukuje jej rytm, wypowiada rytmicznie słowa, śpiewa indywidualnie i zespołowo
- estetycznie ozdabia ptaka
„Smutny i wesoły ptaszek” –naśladowanie ruchem i mimiką wybranego ptaka.
„Czego jest więcej?” –porównywanie liczebności zbiorów zabawek i darów przyrody ( z grupą)
-domyśla się przyczyny smutku i radości ptaków, mówi o swoich uczuciach
-poprawnie wykonuje zadania wymagające porównywania liczebności zbiorów
„Wiatr i wiaterek”- zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń oddecho-wych.
„Co wiemy o lesie i jego mieszkańcach?” -rozwiązywanie zagadek tematycznie związanych z hasłem las. Rozwijanie procesów poznawczych dziecka, jego myślenia, pamięci, uwagi, wyobraźni.
„Jesienny ptaszek” –ćwiczenia graficzne. Dorysowywanie brakujących elementów ptaszka i kolorowanie.
-kreśli linię zygzakowatą ozdabiając ptaszka
-potrafi dorysować brakujące elementy ptaka i je ozdobić
„Moje imię inaczej” -oswajanie dziecka z pismem drukowanym poprzez globalne czytanie.
„Co to za ptak?”- słuchanie odgłosów ptaków, próby ich nazywania.
-zna litery w swoim imieniu
-zna nazwy niektórych ptaków i ich głosy
Hel53land