Poznaję zwyczaje niektórych ptaków
EDU
KA
CJA
SYTUACJE EDUKACYJNE
UMIEJĘTNOŚCI
UMYSŁOWA
· Rozmowa na temat wędrówek ptaków w oparciu o globus.
· Zabawa dydaktyczna pt. „Podniebna podróż”.
· Wprowadzenie litery „G,g” na podstawie wyrazu „globus”.
· Rozwiązywanie zagadek i zabawa dramowa pt. „Ptasi chór”.
· Słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej „Gdzie budować gniazdo”.
· Wprowadzenie liczebnika 7 na podstawie wiersza „Jak mówią dni tygodnia?”.
· Zainteresowanie dzieci topografią Ziemi. Aktywizowanie procesów poznawczych.
· Wyszukiwania i korzystania z informacji, instrukcji, wykorzystanie wiedzy w praktyce, pobudzanie zainteresowań geograficznych.
· Zapoznanie z wyglądem litery „G,g” drukowanej i pisanej, małej i wielkiej. Czytanie tekstu zawierającego nowe litery.
· Wyrażanie nastroju dźwiękiem (głosem), improwizowanie „ptasich dialogów” między sobą – praca zespołowa.
· Wyrabianie u dzieci umiejętności uważnego słuchania tekstu mówionego i wypowiadanie się na jego temat. Wyzwalanie przeżyć pobudzających do aktywności słownej.
· Liczenie w zakresie 7, poznanie znaku graficznego liczby 7, posługiwanie się nazwami dni tygodnia.
RUCHOWA
· Ćwiczenia poranne zestaw nr 24 (wł.).
· Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr XII (wł.)(powt.)
· Zabawy ruchowe :
- z elem. biegu : „Gniazda do wynajęcia”,
- orient. – porząd. „Przelot kukułek”,
· Zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacery w najbliższej okolicy.
· Reagowanie na umowne sygnały, opieranie całych dłoni o podłogę podczas ćw. na czworakowanie.
· Doskonalenie umiejętności marszu po obwodzie koła, rozwijanie mięśni grzbietu poprzez skłony w płaszczyźnie czołowej i strzałkowej.
· Ćwiczenie refleksu, odczuwanie radości z pokonywania trudności.
· Pobudzanie do pracy mięśni i stawów kończyn dolnych.
· Obserwowanie wiosennych zmian w bliskim otoczeniu przedszkola – budzącej się do życia przyrody (drzewa, trawa).
· Improwizacja muzyczna pt. „Ptasi koncert”.
· Zabawa muzyczna „Słuchamy ciszy”.
· Nauka refrenu piosenki „Śpiewanka gwiazdek ”. Aktywne słuchanie muzyki wg Batii Strauss „Oh swallow”.
· Zabawa słuchowa „Zuchwały ptak”.
· Ćwiczenia melodyczne „Wiosenna rozmowa”. Słuchanie piosenki „Kukułeczka”.
· „Nasza Ziemia rajem dla ptaków” – oklejanie balonu kawałkami gazet.
· Wydzieranka z papieru kolorowego na temat „Bocianie gniazdo”.
· Malowanie farbą klejowo – trocinową na temat dowolny.
· „Szpak” – rysowanie znaków literopodobnych na sylwecie.
· Ćwiczenie graficzne – „Szlaczki” – praca w zeszycie w linie ( dla chętnych dzieci).
· Eksperymentowanie z dźwiękiem, tworzenie własnych rytmów lub melodii.
· Rozpoznawanie odgłosów z otoczenia i prawidłowe nazywanie ich. Określanie kierunku i źródła słyszanych dźwięków.
· Próby wyrażania przez dzieci swoich emocji wywołanych utworem muzycznym. Określanie nastroju wysłuchanego utworu.
· Doskonalenie słuchu muzycznego, koncentracja uwagi.
· Wyrabiania sprawności słuchowej poprzez stosowanie krótkich zagadek melodycznych i dźwiękowych.
· Dokładne oklejanie balonu i formowanie z niego Kuli Ziemskiej, naklejanie wyciętych z kolorowych gazet ptaków.
· Wyklejania kolorowym papierem konturu zwierząt, dokładne naklejanie fragmentów papieru.
· Próby wykonania rysunku różnymi kolorami farb, utrwalenie znajomości barw. Zwracanie uwagi na płynność ruchów podczas malowania.
· Ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej, rysowanie dowolnych linii, łuków i załamań.
· Poprawne trzymanie przyborów do pisania, rysowanie z prawej do lewej oraz z góry w dół.
Hel53land