Zarzadzanie projektami ze Scrum Tworz produkty ktore pokochaja klienci.pdf

(509 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Agile Product Management with Scrum: Creating Products that Customers
Love
Tłumaczenie: Katarzyna Żarnowska
ISBN: 978-83-246-8526-4
Authorized translation from the English language edition, entitled: AGILE PRODUCT
MANAGEMENT WITH SCRUM: CREATING PRODUCTS THAT CUSTOMERS LOVE;
ISBN 0321605780; by Roman Pichler; published by Pearson Education, Inc, publishing as
Addison Wesley. Copyright © 2010 by Roman Pichler.
All rights reserved. No part of this book may by reproduced or transmitted in any form or by
any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any
information storage retrieval system, without permission from Pearson Education, Inc.
Polish language edition published by HELION S.A., Copyright © 2014.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani
za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych
lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie ponosi również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/zaprsc
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Słowo wstępne — Jeff Sutherland ................................................................... 15
Słowo wstępne — Brett Queener .................................................................... 17
Przedmowa ...................................................................................................... 21
Podziękowania ................................................................................................ 25
O autorze ......................................................................................................... 27
Rozdział 1. Rola właściciela produktu ............................................................ 29
Właściciel produktu .................................................................................... 30
Pożądane cechy właściciela produktu ...................................................... 32
Wizjoner i wykonawca ......................................................................... 32
Lider i gracz zespołowy ........................................................................ 32
Komunikator i negocjator ................................................................... 34
Inspirujący i zaangażowany ................................................................ 34
Dostępny i wykwalifikowany .............................................................. 35
Praca z zespołem ......................................................................................... 36
Współpraca z mistrzem młyna .................................................................. 38
Praca z klientami, użytkownikami oraz innymi interesariuszami ....... 39
Skalowanie roli właściciela produktu ....................................................... 41
Główny właściciel produktu ............................................................... 41
Hierarchia właścicieli produktu ......................................................... 42
Wybór odpowiednich właścicieli produktu ...................................... 45
9
Kup książkę
Poleć książkę
10
S
PIS TREŚCI
Powszechne błędy ........................................................................................46
Właściciel produktu o zbyt małych uprawnieniach .........................46
Przepracowany właściciel produktu ...................................................47
Właściciel produktu o podzielonych obowiązkach ..........................48
Odległy właściciel produktu ................................................................48
Zastępczy właściciel produktu .............................................................49
Komitet właścicieli produktu ..............................................................50
Spostrzeżenia ................................................................................................50
Rozdział 2. Tworzenie wizji produktu ............................................................53
Wizja produktu ............................................................................................54
Pożądane cechy wizji ...................................................................................55
Wspólna i jednocząca ...........................................................................56
Obszerna i angażująca ..........................................................................56
Krótka i zwięzła .....................................................................................57
Minimalna wersja produktu nadająca się
do wypuszczenia na rynek .......................................................................58
Prostota .........................................................................................................61
Brzytwa Ockhama .................................................................................62
Mniej znaczy więcej ..............................................................................62
Prosty interfejs użytkownika ...............................................................63
Potrzeby klientów i atrybuty produktu ....................................................64
Narodziny wizji ............................................................................................66
Wykorzystanie projektów osobistych ................................................66
Wykorzystanie metodologii Scrum ....................................................67
Techniki tworzenia wizji .............................................................................68
Prototypy i makiety ...............................................................................68
Persony i scenariusze ............................................................................69
Opakowania poglądowe i recenzje w prasie branżowej ...................70
Model Kano ............................................................................................71
Wizja i mapa produktu ...............................................................................72
Minimalna wersja produktu i warianty produktu ..................................73
Powszechne błędy ........................................................................................75
Brak określonej wizji .............................................................................75
Tworzenie wizji profetycznych ...........................................................75
Paraliż analityczny ................................................................................76
Przekonanie o tym, co jest najlepsze dla klientów ...........................76
Duże jest piękne .....................................................................................77
Spostrzeżenia ................................................................................................78
Kup książkę
Poleć książkę
S
PIS TREŚCI
11
Rozdział 3. Praca z rejestrem produktu ......................................................... 79
Cechy rejestru produktu ............................................................................ 80
Wystarczająco szczegółowy ................................................................. 80
Szacunkowy ........................................................................................... 81
Nowo powstający .................................................................................. 81
Zawierający priorytety ......................................................................... 81
Porządkowanie rejestru produktu ............................................................ 81
Odkrywanie i opisywanie elementów ...................................................... 83
Odkrywanie elementów ....................................................................... 84
Opisywanie elementów ........................................................................ 85
Ustalanie struktury rejestru ................................................................ 86
Ustalanie priorytetów rejestru produktu ................................................. 87
Wartość .................................................................................................. 88
Wiedza, niepewność i ryzyko .............................................................. 89
Zdatność do wypuszczenia na rynek ................................................. 90
Zależności .............................................................................................. 91
Przygotowanie do planowania sprintu .................................................... 92
Wybór celu sprintu ............................................................................... 92
Przygotowanie wystarczającej liczby elementów
dokładnie na czas .............................................................................. 93
Dekompozycja elementów .................................................................. 95
Zapewnianie klarowności, możliwości testowania
wykonalności ..................................................................................... 97
Dostosowywanie wielkości elementów .................................................... 98
Punkty .................................................................................................... 98
Poker planistyczny ............................................................................... 99
Postępowanie w przypadku wymagań niefunkcjonalnych ................. 102
Opisywanie wymagań niefunkcjonalnych ...................................... 102
Zarządzanie wymaganiami niefunkcjonalnymi ............................. 103
Skalowanie rejestru produktu ................................................................. 104
Wykorzystuj jeden rejestr produktu ................................................ 104
Działania porządkowe na szeroką skalę .......................................... 105
Uwzględnienie odrębnych spojrzeń na rejestr ............................... 105
Powszechne błędy ..................................................................................... 106
Ukryte specyfikacje wymagań ........................................................... 106
Lista życzeń do Świętego Mikołaja ................................................... 107
Określanie wymagań .......................................................................... 107
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin