Trakcja czyli zlap przyczepnosc Jak kazdy startup moze osiagnac szybki wzrost.pdf

(1099 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Traction: How Any Startup Can Achieve Explosive Customer Growth
Tłumaczenie: Marcin Kowalczyk
ISBN: 978-83-283-2532-6
Copyright © 2015 by Gabriel Weinberg and Justin Mares
All rights reserved including the right of reproduction in whole or in part in any form.
This edition published by arrangement with Portfolio, an imprint of Penguin Publishing
Group, a division of Penguin Random House LLC.
Polish edition copyright © 2016 by Helion SA. All rights reserved.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/trakcj
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wprowadzenie. Trakcja jest najważniejsza
ROZDZIAŁ 1
|
5
Kanały trakcji
ROZDZIAŁ 2
|
11
Myślenie trakcyjne
ROZDZIAŁ 3
|
19
Strzał w dziesiątkę
ROZDZIAŁ 4
|
31
Testowanie trakcji
ROZDZIAŁ 5
|
40
Ścieżka
krytyczna
ROZDZIAŁ 6
|
48
Blogi
|
55
ROZDZIAŁ 7
Rozgłos medialny
ROZDZIAŁ 8
|
62
Niekonwencjonalne działania PR
ROZDZIAŁ 9
|
71
Marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM)
|
79
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
ROZDZIAŁ 10
Reklamy wyświetlane na stronach internetowych
i w mediach społecznościowych
|
89
ROZDZIAŁ 11
Reklama offline
ROZDZIAŁ 12
|
98
Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (SEO)
ROZDZIAŁ 13
|
109
Marketing treści (content marketing)
ROZDZIAŁ 14
|
119
E-mail marketing
ROZDZIAŁ 15
|
126
Marketing wirusowy
ROZDZIAŁ 16
|
135
Aplikacje jako narzędzia marketingu
ROZDZIAŁ 17
|
147
Rozwój biznesu (BD)
ROZDZIAŁ 18
|
156
Sprzedaż
|
166
ROZDZIAŁ 19
Programy partnerskie
ROZDZIAŁ 20
|
179
Wykorzystanie istniejących platform
ROZDZIAŁ 21
|
187
Targi branżowe
ROZDZIAŁ 22
|
196
Wydarzenia „w realu”
ROZDZIAŁ 23
|
204
Wystąpienia publiczne
ROZDZIAŁ 24
|
213
Budowanie społeczności
Podziękowania
|
227
|
220
Dodatek. Testy
środkowego
kręgu
|
231
4
Kup książkę
Poleć książkę
ROZDZIAŁ 2
Myślenie trakcyjne
le czasu należy poświęcić na zdobywanie trakcji? Kiedy zacząć? Skąd
będziemy wiedzieć, czy nam się udało? Ile trakcji potrzeba, by pozyskać
inwestorów? W tym rozdziale spróbujemy odpowiedzieć na te i inne
ogólne pytania dotyczące trakcji, pomagając tym samym nabrać odpo-
wiedniego sposobu myślenia — myślenia trakcyjnego — które pozwoli
Wam osiągnąć sukces.
R EG U
ŁA
5 0 P R OC E NT
I
Jeśli otworzyliście nową firmę, to najprawdopodobniej jesteście w stanie
zbudować jakiś produkt. Niemal każdy startup, który upadł, miał jakiś
produkt. Natomiast tym, czego upadłe startupy nie miały, była wystarcza-
jąca liczba klientów.
Marc Andreessen, współzałożyciel Netscape i firmy inwestycyjnej VC
Andreessen Horowitz, tak podsumowuje ten typowy dla startupów problem:
Główną przyczyną, dla której wycofujemy się z inwestowania w przedsię-
biorców, których chcielibyśmy wesprzeć, jest to, iż nadmiernie koncentrują się
na samym produkcie, zapominając o całej reszcie. Wielu przedsiębiorców
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin