MJA-PR-152fs.pdf
(
361 KB
)
Pobierz
EGZAMIN MATURALNY
W ROKU SZKOLNYM 2014/2015
FORMUŁA DO 2014
(„STARA MATURA”)
JĘZYK ANGIELSKI
POZIOM ROZSZERZONY
ZASADY OCENIANIA ROZWIĄZAŃ ZADAŃ
ARKUSZ MJA-R1
MAJ 2015
ZADANIA OTWARTE
Zadanie 1.
Obszar
standardów
Jednostka
testu
1.1.
Przetwarzanie
tekstu
1.2.
1.3.
1.4.
1.5.
Zadanie 2.
Obszar
standardów
Jednostka
testu
2.1.
Zdający stosuje zmiany
struktur leksykalno-
gramatycznych, rejestru,
stylu lub formy tekstu
(V. 2 b).
Standard
Poprawna odpowiedź
wish you wouldn’t interrupt me
wish you didn’t interrupt me
wish you would stop interrupting me
wish you stopped interrupting me
were so few people interested
was so little interest
ago did she start
look back
take a look back
must be resting
must be taking a rest
Zdający stosuje zmiany struktur
leksykalno-gramatycznych, rejestru,
stylu lub formy tekstu (V. 2 b).
Standard
Poprawna
odpowiedź
immortal
immortalised(-zed)
popularity
characteristic
individually
travelers
travellers
Przetwarzanie
tekstu
2.2.
2.3.
2.4.
2.5.
Uwagi do zadań 1. i 2.
1. Odpowiedź uznaje się za poprawną
tylko
wtedy, gdy wpisywane wyrazy lub fragmenty
zdań są
w pełni poprawne
gramatycznie i ortograficznie.
2. Akceptowane są również inne odpowiedzi, jeżeli są merytorycznie poprawne i spełniają
wszystkie warunki zadania.
Schemat punktowania w zadaniach 1. i 2.
0,5 p. – poprawna odpowiedź.
0 p. – odpowiedź niepoprawna albo brak odpowiedzi.
Zadanie 3.
1.
Coraz częściej słyszymy o osobach, które decydują się wyruszyć samotnie na trudną
wyprawę – opłynąć Ziemię, dotrzeć na biegun, zdobyć niedostępny szczyt itp. Napisz
rozprawkę,
w której przedstawisz wady i zalety odbycia takiej wyprawy samotnie.
Strona 2 z 16
2.
Napisz
recenzję
wystawy, która dotyczyła zagadnienia związanego z ekologią i zwróciła
Twoją uwagę ze względu na atrakcyjny dla młodzieży sposób prezentacji tego
zagadnienia oraz ciekawą promocję tej wystawy.
3.
Napisz
opowiadanie
o naukowcu, który dokonuje ważnego odkrycia w wyniku
popełnionego przez siebie błędu.
Każda wypowiedź jest oceniana przez egzaminatora w następujących kryteriach: treść
(5 punktów),
kompozycja
(4 punkty),
bogactwo językowe
(5 punktów)
oraz poprawność
językowa
(4 punkty).
Zdający mógł zredagować wypowiedź na jeden z trzech zaproponowanych w zadaniu
tematów. Ocena pod względem kryterium treści jest powiązana z tematem, ocena pracy
egzaminacyjnej w pozostałych aspektach (kompozycja, bogactwo językowe oraz poprawność
językowa) jest dokonywana według kryteriów niezależnych od konkretnego tematu.
Kryterium treści:
Obszar standardów
Temat 1.
Standard
Zdający tworzy tekst w postaci
dłuższej wypowiedzi pisemnej
uwzględniającej przedstawianie
i uzasadnianie opinii własnych
i innych osób
(III. 2 d).
Zdający tworzy tekst w postaci
dłuższej wypowiedzi pisemnej
uwzględniającej relacjonowanie
wydarzeń (III. 2 b).
Temat 2.
III. Tworzenie tekstu
Temat 3.
Pozostałe kryteria:
Obszar standardów
Standard
Zdający wypowiada się w określonej
formie z zachowaniem podanego
limitu słów
(III. 2 f).
Zdający zna różnorodne struktury
leksykalno-gramatyczne
umożliwiające formułowanie
wypowiedzi
(I. 1).
Zdający poprawnie stosuje środki
leksykalno-gramatyczne, adekwatnie
do ich funkcji
(III. 2 e).
KOMPOZYCJA
III. Tworzenie tekstu
BOGACTWO
JĘZYKOWE
I. Wiadomości
POPRAWNOŚĆ
JĘZYKOWA
III. Tworzenie tekstu
Zasady oceniania wypowiedzi pisemnych przedstawione są na stronach 6–16.
Strona 3 z 16
ZADANIA ZAMKNIĘTE
Zadanie 4.
Obszar
standardów
Jednostka
testu
4.1.
4.2.
Rozumienie
ze słuchu
4.3.
4.4.
4.5.
Zadanie 5.
Obszar
standardów
Jednostka
testu
5.1.
5.2.
5.3.
5.4.
5.5.
Standard
Poprawna
odpowiedź
F
A
D
E
B
Standard
Zdający stwierdza, czy tekst zawiera określone
informacje (II. 1 c).
Zdający określa główną myśl części tekstu
(II. 1 b)
Zdający stwierdza, czy tekst zawiera określone
informacje (II. 1 c).
Zdający określa intencje nadawcy tekstu (II. 1 e).
Poprawna
odpowiedź
F
F
T
T
F
Rozumienie
ze słuchu
Zdający określa główną myśl tekstu (II. 1 a).
Zadanie 6.
Obszar
standardów
Jednostka
testu
6.1.
6.2.
6.3.
6.4.
6.5.
Standard
Poprawna
odpowiedź
B
A
D
C
D
Rozumienie
ze słuchu
Zdający selekcjonuje informacje (II. 1 d).
Zdający określa intencje nadawcy tekstu (II. 1 e).
Zadanie 7.
Obszar
standardów
Jednostka
testu
7.1.
7.2.
Rozumienie
tekstu
czytanego
7.3.
7.4.
7.5.
Zdający określa główną myśl poszczególnych
części tekstu (II 2 b).
Strona 4 z 16
Zdający selekcjonuje informacje (II. 2 d).
Standard
Poprawna
odpowiedź
B
D
D
A
B
Zadanie 8.
Obszar
standardów
Rozumienie
tekstu
czytanego
Jednostka
testu
8.1.
8.2.
8.3.
8.4.
Standard
Poprawna
odpowiedź
C
D
A
E
Zdający rozpoznaje związki między
poszczególnymi częściami tekstu (II. 2 f).
Schemat punktowania w zadaniach od 4. do 8.
1 p. – poprawna odpowiedź.
0 p. – odpowiedź niepoprawna albo brak odpowiedzi.
Zadanie 9.
Obszar
standardów
Jednostka
testu
9.1.
9.2.
9.3.
9.4.
9.5.
9.6.
Standard
Poprawna
odpowiedź
D
B
B
A
C
B
Rozumienie
tekstu
czytanego
Zdający rozpoznaje różnorodne struktury
leksykalno-gramatyczne w podanym kontekście
(II. 2 j).
Schemat punktowania
0,5 p. – poprawna odpowiedź.
0 p. – odpowiedź niepoprawna albo brak odpowiedzi.
Strona 5 z 16
Plik z chomika:
angielski_i_stuff
Inne pliki z tego folderu:
MJA-P1_7P-152.pdf
(2545 KB)
MJA-PR-152s.pdf
(361 KB)
MJA-P1_1P-152.pdf
(310 KB)
MJA-PP-152s.pdf
(294 KB)
MPO-P1-S.pdf
(213 KB)
Inne foldery tego chomika:
Formuła od 2015
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin