jan_chrzciciel.pdf

(7117 KB) Pobierz
Gra Planszowa
Jan Chrzciciel
Karty
wydarzeń
Zatrzymują
każdą grupę
podróżników
i wypytują
o cel podróży.
Żołnierze
rzymscy
Zatrzymują
każdą grupę
podróżników
i wypytują
o cel podróży.
Żołnierze
rzymscy
Zatrzymują
każdą grupę
podróżników
i wypytują
o cel podróży.
Żołnierze
rzymscy
Zatrzymują
każdą grupę
podróżników
i wypytują
o cel podróży.
Żołnierze
rzymscy
Mają rozkaz
okłamywać
podróżników
i kierować ich
w złą stronę.
Straż
Heroda
Mają rozkaz
okłamywać
podróżników
i kierować ich
w złą stronę.
Straż
Heroda
Faryzeusz
Próbuje
wykazać, że
nauki Jana są
sprzeczne ze
Bożym Słowem.
Faryzeusz
Próbuje
wykazać, że
nauki Jana są
sprzeczne ze
Bożym Słowem.
Faryzeusz
Próbuje
wykazać, że
nauki Jana są
sprzeczne ze
Bożym Słowem.
Faryzeusz
Próbuje
wykazać, że
nauki Jana są
sprzeczne ze
Bożym Słowem.
Straż
Heroda
Mają rozkaz
okłamywać
podróżników
i kierować ich
w złą stronę.
Straż
Heroda
Mają rozkaz
okłamywać
podróżników
i kierować ich
w złą stronę.
Zelota
Zelota
Zelota
Jan Chrzciciel
„Ja
chrzczę wodą.
Pośród was stoi Ten,
którego wy nie znacie,
który po mnie idzie, a
któremu ja nie jestem
godzien odwiązać
rzemyka u Jego
sandała”
Jan 1:26-27
Zatrzymuje cię
Zatrzymuje cię
Zatrzymuje cię
i głośno obraża
i głośno obraża
i głośno obraża
Rzymian. Grozi
Rzymian. Grozi
Rzymian. Grozi
mieczem patrolowi mieczem patrolowi mieczem patrolowi
za rzeką.
za rzeką.
za rzeką.
To są Karty Wydarzeń. Wytnij wszystkie.
Dzikie
zwierzę
Przed tobą
dzikie zwierzę.
Musisz poczekać,
aż odejdzie.
Dzikie
zwierzę
Przed tobą
dzikie zwierzę.
Musisz poczekać,
aż odejdzie.
Obywatel rzymski
Podobnie jak apostoł Paweł masz
obywatelstwo rzymskie. Idziesz szukać
Jana, bo on może ci pomóc zmienić życie
na lepsze. Żołnierze rzymscy puszczają
cię bez zbędnych pytań. Nie musisz
tracić kolejki jak ich spotkasz.
Uczony w Piśmie
Od dzieciństwa znasz Torę, Proroków
i Pisma. Wiesz, że wkrótce przyjdzie
Mesjasz i znasz na pamięć wszystkie
fragmenty o tym mówiące. Idziesz
sprawdzić, czy Jan jest Mesjaszem.
Faryzeusze nie są w stanie ci niczego
wmówić. Nie tracisz kolejki jak
ich spotkasz.
Służący Heroda
Na co dzień pracujesz w Pałacu
Heroda. Idziesz spotkać Jana, bo
słyszałeś, że wielu ludzi do niego
przychodzi. Znasz strażników Heroda
i ich rozkazy. Nie uwierzysz ich
błędnym wskazówkom i nie musisz
się cofać o 1 pole, gdy ich spotkasz.
Wytnij wszystkie 3 Karty Postaci. Symbole nożyczek pokazują linie cięcia. Jeśli ma grać więcej niż 3 osoby to tę stronę należy wydrukować kilka
razy.
Zasady gry
Jan Chrzciciel
Wyruszasz sam lub z przyjaciółmi na spotkanie z Janem Chrzcicielem. Chcesz dowiedzieć się jak dobrze
żyć a przy okazji sprawdzić czy jest on zapowiadanym Mesjaszem. Musisz się jednak spieszyć, bo władca
Herod wysłał swój oddział, aby pojmali Jana. Jeśli chcesz się z nim spotkać musisz zdążyć zanim
żołnierze go aresztują.
Wszyscy gracze grają jako jedna drużyna. Ustawiają swój pionek w dużym czerwonym kole. Drugi pionek (Oddział Heroda) ustawiają w
dużym niebieskim polu. Karty Wydarzeń (poza kartą Jana Chrzciciela) należy potasować i odłożyć napisami w dół na planszy. Kartę Jana
Chrzciciela okładamy na spód tego stosu. Potem każdy wybiera swoją Kartę Postaci.
W swojej kolejce jeden z graczy rzuca kostką i przesuwa pionek drużyny po czerwonych polach o tyle pól, ile oczek wypadło na kostce. Po
zatrzymaniu bierze pierwszą kartę ze Stosu Wydarzeń i czyta co się stało. Może to być spotkanie z:
Rzymskimi żołnierzami
– wszędzie widzą spiski na życie imperatora lub w celu wybuchu powstania. Sprawdzają każdą spotkaną
grupę podróżników. Jeśli grasz sam nic ci nie zrobią. Jeśli gracie w dwie lub więcej osób zatrzymują was na tyle kolejek ilu jest
graczy. Jeśli kartę wylosuje Obywatel rzymski to żołnierze puszczą grupę, bez sprawdzania i czekania. Jeśli kartę wylosował inny
gracz a w drużynie jest Obywatel Rzymski to drużyna czeka tylko 1 kolejkę.
Faryzeuszem
– koniecznie chce Cię przekonać do swojej interpretacji Biblii. Robi to na tyle skutecznie, że tracisz tyle kolejek, ilu
graczy jest w drużynie na rozmyślania i szukanie błędu w jego rozumowaniu. Jeśli kartę wylosuje Uczony w Piśmie to od razu wie,
dlaczego Faryzeusz się myli i grupa nie musi czekać. Jeśli kartę wylosował inny gracz a w drużynie jest Uczony w Piśmie to drużyna
czeka tylko 1 kolejkę.
Zelotą
– nienawidzi Rzymian. Chce zrobić powstanie i oczekuje, że Mesjasz poprowadzi ludzi do walki. Wykrzykuje obraźliwe
słowa do oddziału Herolda po drugiej stronie rzeki. Uważa, że są do niczego, bo pomagają Rzymianom. Jego okrzyki motywują
Oddział Heroda do szybszego marszu. Przesuń niebieski dodatkowo o 1 pole do przodu.
Strażą Heroda
– chronią Heroda i pilnują porządku w mieście. Wiedzą, że władcy nie podobają się słowa Jana i specjalnie wskazują
złą drogę ludziom pytającym się o tego proroka. Jeśli kartę wylosuje Służący Heroda to nic się nie dzieje. W pozostałych
przypadkach trzeba cofnąć pionek o 1 czerwone pole.
Dzikie zwierzę
– lew lub stado sepów. Nie ma możliwości, aby przejść i nie być poranionym. Trzeba czekać 1 kolejkę.
Po zakończeniu ruchu i wykonaniu polecenia z Karty Wydarzeń należy rzucić kostką i przesunąć pionek Oddziału Heroda. Oddział jest
uzbrojony i chroniony zbrojami, więc ciężko mu się poruszać. Od wylosowanej liczby należy odjąć 1 i dopiero o tyle pól przemieścić
pionek po niebieskich polach. Jeśli gracze tracą kolejkę w wyniku jakiegoś zdarzenia to i tak należy wykonać ruch pionkiem Oddziału
Heroda. Wskazane jest, aby gracze zmieniali się przy kolejnych rzutach kostką. Gracze mogą się jednak umówić, że któryś z zawodników
nie rzuca np. w sytuacji, gdy wiedzą, że w stosie Kart Wydarzeń nie ma już żołnierzy rzymskich to Obywatel Rzymski nie rzuca kostką (bo
i tak nic już nie ułatwi).
Wejście dowolnego pionka na pole z Janem Chrzcicielem kończy grę nawet jeśli wyrzucono więcej oczek. Jeśli pierwszy dotarł pionek
drużyny to należy wyciągnąć ze spodu stosu Kart Wydarzeń kartę Jana Chrzciciela i przeczytać umieszczona na niej słowa Jana. Jeśli
pierwszy dotrze Oddział Heroda to gracze nie mogą sprawdzić, czy Jan jest Mesjaszem.
Gra oparta jest na historii biblijnej opisanej w Ewangelii Jana 1:19-34 i Mateusza 11:2
Do gry należy przygotować dodatkowo 2 pionki i 1 zwykłą kostkę.
W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain z następujących źródeł:
pixabay.com/pl/pomnik-roman-rze%C5%Baba-rze%C5%Baby-kamienne-99696/
pixabay.com/pl/rzeka-zamo%C5%Bcny-wody-uzwojenie-186499/
openclipart.org/detail/16860/roman-dining
openclipart.org/detail/83983/romanemperor
openclipart.org/detail/175270/tora
Przyjemnego grania życzą:
oraz
Zgłoś jeśli naruszono regulamin