Junkers Ju-86G 1938.pdf

(6965 KB) Pobierz
NIEMCY
Technika lotnicza
BROŃ
1938
Średni samolot bombowy
Junkers Ju-86G
Dane taktyczno-techniczne
Junkers
Ju-86G.
Typ:
średni samolot bom-
bowy.
Rozpiętość:
22,50 m.
Długość:
17,48 m.
Wyso-
kość:
5,07 m.
Powierzch-
nia nośna:
82,00 m
2
.
Roz-
staw kół podwozia:
3,40 m.
Masa własna:
5460 kg.
Masa startowa:
8220 kg.
Napęd:
dwa silniki BMW
132N dziewięciocylindrowe,
gwiazdowe, chłodzone po-
wietrzem, każdy o mocy
startowej 910 KM.
Zapas paliwa:
1170 l.
Prędkość maksymalna:
380 km/h.
Prędkość przelotowa:
323 km/h.
Pręd-
kość wznoszenia:
5,5 m/s.
Pułap:
7700 m.
Zasięg:
1400 km.
Zasięg bojowy z maksymalnym ładunkiem bomb:
430
km.
Prędkość lądowania:
101 km/h.
Uzbrojenie:
3 karabiny maszynowe Rheinmetall-Borsig MG 15 kalibru 7,92 mm z
zapasem 2100 sztuk nabojów, bomby do 1000 kg.
Załoga:
4 osoby (pilot, nawigator, radiotelegrafista-bombardier, strze-
lec pokładowy).
Na początku 1938 roku
dokonano modyfikacji jednego
Ju-
86E-1
(oznaczenie prototypowe
Ju-86V10)
polegającej na zastą-
pieniu sekcji dziobowej stanowiska
strzeleckiego z przodu kadłuba
krótszym przodem z pełnym
oszkleniem. Obok kłopotów z na-
pędem, wadą bombowych Ju-86
była niewystarczająca widoczność
z kabiny pilota przy lądowaniu.
Problem ten wyeliminowano w
wersji
Ju-86G-1,
która charaktery-
zowała się przebudowaną i skró-
coną dziobową częścią kadłuba,
przy czym stanowisko kaemu
bombardiera usytuowano asyme-
trycznie, po prawej stronie kadłu-
ba. Ponadto samoloty tej wersji
otrzymały w miejsce dotychczas
stosowanej elektrycznej instalacji
wciągania podwozia instalację hydrauliczną i
powiększone zbiorniki oleju. Napęd samolotu
stanowiły silniki gwiazdowe BMW 132F lub
BMW 132N. Wprowadzono nową instalację
paliwową z kadłubowym głównym zbiornikiem
paliwa o pojemności 920 l i pomocniczym
zbiornikiem o pojemności 250 l; oba zostały
ulokowane za komorą bombową. Samolot
miał też dodatkowy, piąty, wyrzutnik bombo-
wy ESAC 250/IX.
2
Prototypem tej wersji był przebudowany bombowiec Ju-
86E o oznaczeniu prototypowym
V10.
W sumie w okresie od
czerwca 1938 do kwietnia 1939 roku zbudowano
142
egzemplarze
Ju-86G, z tego 72 sztuki w zakładach Junkers i 70 sztuk w zakła-
dach ATG.
Przed wybuchem wojny jedyną pierwszoliniową jednostką
Luftwaffe na Ju-86 był wyposażony w samoloty wersji Ju-86G dy-
wizjon l./KG-152.
W maju 1940 roku Luftwaffe dysponowała 99 (z tego 13 w
naprawach) Ju-86G. Większość pozostałych przeznaczono do
przebudowy na wersję Ju-86P. W styczniu 1944 roku Luftwaffe
dysponowała 57 Ju-86G, z tego 34 znajdowały się w szkołach pilo-
tażu. We wrześniu liczba posiadanych Ju-86G spadła do 23 eg-
zemplarzy.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin