konkurs 9 odpowiedzi.docx

(26 KB) Pobierz

 

Zadanie 1.

Proszę zaznaczyć, czy dane stwierdzenie jest prawdziwe (P), czy fałszywe (F)

 

1.

Zasobowe podejście do zarządzania ludźmi charakteryzuje traktowanie pracowników jako kosztu.

P         F

2.

Shared service to jedna z form wsparcia biznesowego w obszarze zzl.

P         F

3.

Jednym z celów zarządzania różnorodnością kulturową jest budowa wizerunku zewnętrznego firmy, uzyskanie prestiżu oraz zaufania klientów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na renomę firmy i prowadzone przez nią polityki.

       F

4.

Przeprowadzone w okresie od października 2012 r. do września 2013 r. badania „Perspektywa HR” pozwalają wnioskować, że w związku z rozwojem technologicznym można się spodziewać dalszego ograniczenia zatrudnienia w największych przedsiębiorstwach.

P         F

5.

Zarządzanie wiekiem to działania nastawione na poprawę zdolności do pracy i jej środowiska, uwzględniające potrzeby pracowników  w różnym wieku oraz w różnych etapach kariery zawodowej.

P         F

6.

Strategia Europa 2020 zakłada zmniejszenie współczynnika aktywności zawodowej.

P         F

7.

W podejściu zasobowym pracownicy traktowani są jako kategoria finansowa i dynamiczna, która przynosi wartość dodatkową.

P         F

 

Zadanie 2.

Proszę zaznaczyć prawidłowe odpowiedzi

 

1.     W firmie DHL przywiązuje się dużą wagę do budowy przyjaznego miejsca pracy, unika się błędów w budowaniu relacji między pracownikiem a pracodawcą, propaguje postawę bycia z ludźmi. W zdaniu nawiązano do tendencji zzl określanej mianem:

a.      ekonomizacji

b.      indywidualizacji

c.      standaryzacji

d.      profesjonalizacji

e.     humanizacji

 

2.     Firma stara się rozpoznać oczekiwania pracowników i w jak największym stopniu je spełniać. Do tego wykorzystuje odpowiednie narzędzia, jak: badanie opinii pracowników, badanie opinii kurierów, oceny 360 stopni, ankiety wśród pracowników mające na celu poznanie ich zdania na temat konkretnych elementów strategii. W tekście nawiązano do tendencji zzl określanej mianem:

a.      ekonomizacji

b.     indywidualizacji

c.      standaryzacji

d.      profesjonalizacji

e.      humanizacji

f.       umiędzynarodowienia

 

3.     „jednakowy program szkoleń, które przechodzi każdy pracownik na określonych etapach w zależności od zajmowanego stanowiska”, „zapewnienie równego dostępu do wiedzy”, jednakowy we wszystkich 220 krajach, w których działa DHL” – wyrażenia nawiązują do tendencji zzl określonej mianem:

a.              ekonomizacji

b.              indywidualizacji

c.              standaryzacji

d.              profesjonalizacji

e.              humanizacji

f.              umiędzynarodowienia

 

4.     W DHL dostrzega też ludzi wyjątkowych, którzy chcą osiągnąć sukces, mają swoje pomysły, są ponadprzeciętnie efektywni i co ważne, prezentują godną naśladowania postawę. Wyróżnia ich specjalnymi programami rozwojowymi, których elementami są też wyjazdy i szkolenia zagraniczne.  W tekście mowa o programie zzl nazywanym:

a.      Corporate Wellness

b.      Employer Branding

c.      Corporate Social Responsibility

d.     Talent Management

e.      Sabbatical

 

5.     Firma to dobry pracodawca i dużą wagę przywiązuje do budowy przyjaznego miejsca pracy począwszy od momentu zatrudnienia pracownika, poprzez wprowadzenie go do firmy i późniejsze zadbanie o jego zadowolenie z pracy. Aby dobrać jak najlepsze narzędzia, regularnie bada satysfakcję i zadowolenie pracowników, poznaje ich opinie o firmie, jako pracodawcy. Dzięki temu unika się błędów w budowaniu relacji między pracownikiem a pracodawcą, co ma wpływ na relacje z otoczeniem zewnętrznym. W tekście mowa o programie zzl nazywanym:

a.      Corporate Wellness

b.     Employer Branding

c.      Diversity Management

d.      Corporate Social Responsibility

e.      Talent Management

f.       Sabbatical

 

6.     Benefit ten został przeszczepiony do biznesu ze świata akademickiego. Jego kolebką są Stany Zjednoczone.  Warunkiem jego otrzymania jest na przykład: określony staż pracy (zazwyczaj około 5-10 lat ciągłego zatrudnienia) i\lub konieczność przedstawienia korzyści, jakie pracodawca odniesie po powrocie  pracownika. Sposób spędzania wolnego czasu w większości przypadków zależy od decyzji pracownika. Pomysłów może być wiele. Każdy jest "szyty na miarę" przez samych zainteresowanych. Najczęstszą opcją są podróże, popularny jest także rozwój osobisty i wolontariat. W tekście mowa o programie zzl nazywanym:

a.      Work Life Balance Standard

b.      Corporate Wellness

c.      Employer Branding

d.     Sabbatical

e.      Diversity Management

f.       Corporate Social Responsibility

g.      Talent Management

 

7.     Zgodnie z klasyczną teorią rynku pracy wraz ze wzrostem popytu na pracę płaca na rynku pracy:

a.      maleje

b.     rośnie

c.      nie zmienia się, ponieważ wysokość wynagrodzeń nie zależy od sytuacji na rynku pracy

 

8.     Stopa bezrobocia określa:

a.     udział osób bezrobotnych w ogólnej liczbie osób aktywnych zawodowo

b.      udział osób pozostających bez pracy w ogólnej liczbie osób aktywnych zawodowo

c.      udział osób bezrobotnych w ogólnej liczbie osób w wieku produkcyjnym

 

9.     Rejestrowanie bezrobotnych i wypłacanie zasiłków należy do:

a.     powiatowych urzędów pracy

b.      gminnych ośrodków pomocy społecznej

c.      wojewódzkich urzędów pracy

 

10. Ludność aktywna zawodowo to:

a.      wyłącznie osoby w wieku powyżej 15 lat pozostające bez pracy 

b.      wyłącznie osoby bezrobotne

c.      wyłącznie osoby w wieku powyżej 15 lat zakwalifikowane jako osoby pracujące lub bezrobotne

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin