angielskie-slowka.pdf

(600 KB) Pobierz
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"Angielskie słówka"
Darmowa publikacja dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Copyright by Złote Myśli & Paweł Sygnowski, rok 2008
Autor: Paweł Sygnowski
Tytuł: Angielskie słówka
Data: 02.08.2016
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
SPIS TREŚCI
SŁOWEM WSTĘPNYM...........................................................................................4
TEORIA..................................................................................................................8
PRAKTYKA...........................................................................................................13
Rodzina........................................................................................................................13
Zawody........................................................................................................................17
Podróż.........................................................................................................................22
Stacja benzynowa........................................................................................................24
Warsztat samochodowy..............................................................................................26
Wypadek.....................................................................................................................29
Samoloty......................................................................................................................31
Pociąg, metro, autobus, prom.....................................................................................33
Bagaż...........................................................................................................................36
Hotel i kemping...........................................................................................................37
Zwiedzanie..................................................................................................................39
Rozrywka, wypoczynek, sport.....................................................................................45
Jedzenie, picie.............................................................................................................47
ZAKOŃCZENIE....................................................................................................49
ANGIELSKIE SŁÓWKA
darmowy fragment
Złote Myśli
Paweł Sygnowski
● str.
4
Słowem wstępnym
W
9 na 10 przypadków powodem, dla którego kupiłeś ten
kurs, jest fakt, iż w ogóle nie idzie Ci nauka tych przeklętych
słówek. Pozostały jeden przypadek to czysta ciekawość :-). Nie czas
i miejsce tutaj na roztrząsanie przyczyn takiego stanu rzeczy, ale
wiadomo, że pewne określone schematy uczenia się wykształciłeś
sobie sam pod wpływem otoczenia, a zwłaszcza otoczenia szkolnego.
Jest to najzupełniej normalne, ale czy właściwe? Oczywiście, że nie.
Sam przecież wiesz, jakie są tego efekty, prawda?
Instytucja szkoły, w bardzo ogólnym sensie nauczania jednych przez
drugich, istnieje i towarzyszy człowiekowi od prehistorii. To właśnie
wtedy pojawił się ktoś, kto wiedział lub umiał robić coś lepiej, niż
inni. Ci gorsi chcieli nauczyć się tego samego, więc prosili, czy raczej
wymuszali na tym kimś zostanie nauczycielem.
Wraz z upływem czasu idea nauczania zaczęła ewoluować do postaci
znanej nam dzisiaj, tj. sala na 30-40 osób i jeden profesor, ktoś, kto
(niby) wie lepiej, gadający tak długo, aż się zrobi zielony na
twarzy :-) . Taka jest rzeczywistość - nie tylko nasza.
Jak to wszystko wygląda w praktyce? Powiedzmy, że właśnie
rozpocząłeś naukę języka angielskiego. Nauczyciel zaleca wkuwanie
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Paweł Sygnowski
ANGIELSKIE SŁÓWKA
darmowy fragment
Złote Myśli
Paweł Sygnowski
● str.
5
słówek na pamięć, a że jest ich naprawdę sporo – Twoje wyniki nie
należą do najlepszych, a nawet wręcz przeciwnie. Na egzaminie
w pewnym momencie zaczynasz zdawać sobie sprawę, że istnieje
pewna grupa osób, która nie tyle przechodzi przez ten egzamin
“śpiewająco”, ale jakoś nie zauważyłeś, żeby przemęczali się przed
właściwym egzaminem. Co jest? – myślisz i postanawiasz to
sprawdzić. Zaczynasz drążyć temat i nagle okazuje się, że oni po
prostu uczyli się tych słówek w sposób diametralnie inny od tego
zalecanego przez nauczyciela.
Sytuacja jest bardzo prosta. Pamięć i mózg rządzi się własnymi
prawami. Jeśli próbujesz wykorzystać je do nauki, poznania czegoś
wbrew tym prawom, to nic z tego nie będzie. Musisz najpierw poznać
te prawa, a dopiero następnie przystąpić do nauki, która wtedy
stanie się prawdziwą przyjemnością. Właśnie te “cwaniaki” tak
zrobiły. Poznali prawa i wykorzystali je do nauki angielskich słówek.
Jeśli chcesz poznać wspomniane prawa pamięci oraz zapoznać się
z technikami nauki stosowanymi przez studentów z wyższej półki, to
zapraszam na:
http://szybka-nauka.zlotemysli.pl
Kiedyś stanąłem wobec podobnego problemu. Wkuwanie na pamięć
nie przynosiło żadnego efektu. Czarna rozpacz i depresja, ale tylko
do momentu, kiedy uświadomiłem sobie to samo, co Ty w tej
chwili :-).
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Paweł Sygnowski
Zgłoś jeśli naruszono regulamin