scenariusz lekcji Karolcia.doc

(30 KB) Pobierz

Omówienie lektury „Karolcia” – praca w grupach, praca z tekstem

Tytuł: „Karolcia”

Autor: Maria Kruger

Czas akcji: pod koniec czerwca aż do 15 lipca – planowany czas zamknięcia ogrodu

Miejsce akcji: nazwa miasta nie jest znana. Akcja toczy się w domu Karolci, w sklepie, w parku.

Tematyka: Historia opowiada o niebieskim koraliku, który jest przyczyną wielu przygód. Z czasem dzieci stają się mądrzejsze i nie wypowiadają błahych życzeń. Książka uczy nas, że musimy uważać na to czego sobie życzymy.

Klasa zostaje podzielona na cztery grupy. Cała praca odbędzie się w tych grupach.

 

1.      Metryczka lektury.

2.      Opis Karolci – dzieci wyszukują w tekście informacji mówiących o wyglądzie Karolci, grupowe przygotowanie portretu Karolci.

3.      Ustalenie bohaterów pierwszoplanowych:  Karolcia, Piotrek

4.      Ustalenie bohaterów drugoplanowych: ciotka Agata, mamusia Karolci, tatuś Karolci, Filomena, Pan Prezydent, sąsiedzi Karolci.

5.      Pojawienie się koralika. Ustalenie w jaki sposób Karolcia znalazła koralik, kiedy ujawnił on swoją moc.

6.      Ustalenie cech książki: niemożliwa, magiczna, fantastyczna, komiczna. Znajdywanie fragmentów książki mówiących o tych cechach.

§         Komizmu- przemiana małej Karolci w dorosłą.

§         Fantastyki- podróż nad miastem.

§         Magii- rozmowa z koralikiem w łazience.

7.      Ustalenie kolejności wydarzeń w książce.

8.      Wybieranie przygód Karolci i Piotra i przedstawienie ich w postaci kalamburów.

9.      Grupowe rozwiązywanie testu wiedzy z Karolci.

10.  Zadanie zadania domowego.

§         TREŚĆ: Wyobraź sobie, że to Ty znalazłeś niebieski koralik. O co go poprosisz? Napisz swoje życzenia.

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin