plan pracy log Nataniel Dałek.odt

(21 KB) Pobierz

 

Plan Pracy Indywidualnej Logopedy

 

2013/2014r Nataniel Dałek

 

Plan Pracy Logopedy — diagnostyka, terapia, praca korekcyjna.
 

1. Zadania logopedy - cele

• Profilaktyka (zapobieganie powstawaniu wad i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy)
• stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowej
• czuwanie nad rozwojem mowy i doskonalenie jej
• zapobieganie dysharmonii rozwojowych
• stymulowanie rozwoju poznawczo- językowego
• prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalące mowę już ukształtowaną tj. - ćwiczeń ortofonicznych
- słuchowych
- rytmicznych
- usprawniające narządy mowy
- artykulacji
- dykcji
• współpraca z nauczycielami - uświadamianie ważności prawidłowej wymowy u dzieci; - zapewnienie pomocy o charakterze terapeutycznym i instruktażowym; - udostępnianie opracowanych materiałów
• pedagogizacja rodziców- prelekcje, gazetki, ankiety, wykaz literatury dotyczącej rozwoju mowy dziecka

2. Diagnostyka ( rozpoznawanie zakłóceń lub zaburzeń językowych dziecka)
- przeprowadzanie badań wymowy  i motoryki małej dziecka
- zdiagnozowanie logopedyczne
- udostępnienie wyników badań nauczycielom przedszkolnym i matce

3.Terapia

 

Usuwanie, likwidowanie wszelkich zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej i pomoc w przezwyciężaniu problemów dzieciom mających trudności z mówieniem, rozumieniem, pisaniem i czytaniem)
a. objęcie opieką logopedyczną wyznaczone dziecko
b. systematyczne prowadzenie zajęć logoterapii w przedszkolu

c. rozwijane komunikacji językowej poprzez usprawnianie funkcji mowy i  umiejętności wypowiadania się
d. wyrównywanie opóźnień mowy
e. korygowanie wad wymowy
f. stymulowanie rozwoju poznawczo- językowego
g.usprawnianie procesów wzrokowo- ruchowo- słuchowych
h. wyrównywanie dysharmonii zaburzonej koordynacji
i. udzielanie porad i wskazówek nauczycielom i rodzicom
j. zaprowadzenie dzienniczka zajęć logopedycznych z zaleceniami do utrwalenia w domu
k. poinstruowanie nauczycielki grupy o sposobach korekty wad wymowy dziecka objętego terapią.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin