Sugestie dotyczące prac programistycznych i graficznych Proejkt dla CSM.docx

(17 KB) Pobierz

Sugestie dotyczące prac  projektowych, nowa strona CSM.


Panie Przemku, Panie Piotrze,

cieszyłbym się gdyby podczas programowania zostały zachowany następujący porządek. Przepraszam za nieinformatyczne sformuowania. Oczywiście są to sugestie, być może znają Panowie lepsze rozwiązania. Jest to również propozycja, którą proszę zignorować jeśli nakład pracy byłby zbyt duży.

Jeśli używam słowa „docelowo” to mam na myśli uwzględnienie tej funkcjonalności w kodzie np. poprzez utworzenie specjalnego pliku lub fragmentu kodu bez tworzenia samego oprogramowania dla tej funkcjonalności, którą planujemy zaimplementować w czasie późniejszym.

Do wielu funkcjonalności oprogramowania dysponuję kodem, które można w działaniu podejrzeć na stronie medipoi.com. (l: ziomek, h: werwer). Strona medipoi.com może posłużyć do zapozania się z budową i działaniem wybranych funkcjonalności.

pozdrawiam, Ziemowit.

Programowanie:

1.       Nazwy, opisy, komentarze w języku angielskim o ile to możliwe - jeśli nie, to po prostu polski.
 

2.       Widok folderów aplikacji. Każdy folder zawiera inną część portalu. Taki podział umożliwia osobną edycję kodu z dostępem do wybranego folderu.
 

    1. Czyli w każdym folderze znajduje się kod innej funkcjonalności:
      1. przykład 1: nazwa folderu: widgety
                              nazwa podfolderu : link_zrod_autor
                              nazwa podfolderu : galeria_aut
      2. przykład 2:  nazwa folderu: logowanie
      3. przykład 3:  nazwa folderu: mapa_strony
      4. przykład 4:  nazwa folderu: ocena

nazwa podfolderu : ocena_komentarz

nazwa podfolderu : ocena_fotka, itd.
 

3.       Kod z komentarzami. Każda zakodowana funkcjonalność opatrzona komentarzem

Np.:
//nazwa funkcjonalności. Co wykonuje kod.
 

4.       Baza danych/Wersja językowa. Każda wersja jezykowa jest identyczna programistycznie.
 

    1. Plik z nazwami nagłówków widocznych dla użytkownika jest  jeden dla każdej wersji językowej i wszystkich funkcjonalności danego języka.
       
    2. Proszę umieścić wszystko w jedej bazie danych a docelowo będzie:
       

Każdy język to :

      1. Osobna baza danych zawierająca artykuły, fotki i inne treści
      2. Wspólna baza danych zawierająca użytkowników.
      3. Osobna baza danych dla oceny i punktacji
         

5.       Podział użytkowników. Określenie typu grupy użytkownika

Następuje podczas rejestracji lub później w profilu. Użytkownik powinien wybrać do której grupy chce należeć. Celem jest wstępne nieautoryzowanie określenie kompetencji użytkownika.
Typy grup użytkowników:

    1. Lekarz
    2. Lekarz dentysta
    3. Wykładowca
    4. Wykładowca-Lekarz
    5. Pielęgniarka/arz
    6. Ratownik/czka
    7. Student medycyny.
    8. Pracownik techniczny medyczny, serwisant
    9. Producent branży medycznej – kadra zarządzająca.
    10. Chory pacjent
    11. Zdrowy pacjent/ wyleczony.
    12. Zaopatrzenie medyczne, handel, pracownik sklepu.
    13. Pracownik administracyjny.
    14. Naukowiec medyczny.

Lista powinna dopuszczać późniejszą modyfikację kolejności i dopisanie/skreślenie w.w pozycji.

Użytkownik ma możliwość określenia przynależności do max 2. grup;

Typ użytkownika jest widoczny w profilu.

 

6.       Hierarchia funkcjonalności.

Ideą jest przydzielanie funkcjonalności niezależnie od systemu. Większość funkcjonalności będzie automatycznie połączona z systemem ale każdą z nich powinien móc włączyć/wyłączyć administrator lub użytkownik z wyższymi uprawnieniami dla danego użytkownika, grupy lub wszystkich. Celem takiego rozwiązania będzie możliwość promowania wybranych typów edycji dla różnych grup użytkowników. Istnieje także możliwość wyłączania funkcjonalości w zależności od wersji językowej. Użytkownicy sami będą sobie przydzielali uprawnienienia.
 

    1. Wszystkie funkcjonalności   powinny być możliwe do włączenia/wyłączenia poprzez jeden plik. Czyli bez dodatkowego panelu administracyjnego modyfikując ten plik możemy administrować uprawnieniami do funkcjonalności.

      Występująca funkcjonalność, któużywa użytkownik portalu jest:
       
    2. (docelowo) jest przydzielana ręcznie przez administratora z wyższymi uprawnieniami
    3. automatycznie po wykonaniu określonej czynności lub ilości tych czynności
      1. przykład 1.: użytkownik uzyskuje możliwość oceny komentarza jeśli sam napisał trzy komentarze.
      2. przykład 2.: użytkownik uzyskuje możliwość dodania fotki jeśli już napisał artykuł na min. 160 znaków.
         

7.       Ocena i punktacja.
 

    1. Ocena.
      Jedna gwiazdka posiada wartość 1,.... pięć gwiazdek wartość 5.
      (Docelowo) wartości różnych ocen mogą zostać zmieniane w zależności od zarządzania modułami ocen różnych treści w panelu administracyjnym oceny.
       
    2. Punktacja.
      Każda funkcjonalność jest osobno zliczana i generuje wartość 0,1 punkt. – na moment startu portalu:
      1. przykład 1: ...użytkownik zarejestrował się               - otrzymuje 0,1 punkt.
      2. przykład 2. ...zalogował się kolejnego dnia               - otrzymuje 0,1 punkt.
      3. przykład 3.... dodał fotkę,                                           - otrzymuje 0,1 punkt.
      4. przykład 4.... skomentował                                           - otrzymuje 0,1 punkt.
      5. przykład 5....ocenił                                                         - otrzymuje 0,1 punkt. Itd.

 

(Docelowo) wartości punktacji mogą zostać zmieniane w zależności od zarządzania modułami ocen różnych treści w panelu administracyjnym oceny.

 

    1. Proszę o sporządzenie jednego pliku administracyjnego w którym wszystkie punktowane funkcjonalności są ustawione na wartość 0,1 punkta. (ten punkt jest równożnaczny z pkt. 6a)
       
    2. Proszę o sporządzenie jednego pliku administracyjnego w którym wszystkie moduły oceny posiadają wartość 1. Dla jednej gwiazdki
       

8.       Publikowanie artykułu:
 

    1. Publikowanie pierwszego artykułu jest poprzedzone zatwierdzeniem przez użytkownika z uprawnieniami po zapoznaniu się z artykułem.
    2. Po pierwszym zatwierdzeniu uprawnienia do natychmiastowej publikacji mogą być włączone ręcznie przez uż. z uprawnieniami.
    3. Po zatwierdzeniu 5 artykułów uprawnienia do natychmiastowej publikacji włączają się automatycznie ale mogą być ponownie zresetowane.

       

9.       Nadawanie nazwy artykułowi .

    1. pola formularza:
      1. Nazwa
      2. Dział tematyczny. Na przykład:
        1. Ratownictwo
        2. Pielęgniarstwo
        3. Neurochirurgia
        4. Symualcja Medyczna -> generuje pole: Kierunek, np:
          1. Neurochirurgia
          2. Fizjoterapia
        5. Sprzęt medyczny -> generuje pole tematyczne: Zastosowanie, Np:
          1. Chirurgia
          2. Kardiologia
          3.  
        6. Pulmonologia itd....
          (do późniejszego  uzupełnienia i zmiany kolejności z separtorami)
           
      3. Określ tematykę: pole do wpisu

 

      1. Synonimy, wpisywane jeden pod drugim.
        1. Synonimy to nazwy artykułu po kórych można namierzyć artykuł w wyszukiwarce na naszej stronie lub w google.
        2. Synonimy nie mogą pokrywać się z istniejącą nazwą artykułu w tym samym dziale tematycznym.
        3. Synonimy nie są widoczne w artykule i gdzie indziej.
      2. Język. Otwierana lista wyboru, standardowo: polski
      3. Lokalizacja: Pole wpisu lokalizacji użytkownika lub lokalizacji ważnej dla artykułu.
         

 

 

GRAFIKA artykułu.

Grafika powinna być lekka i bez elementów graficznych w plikach. Chodzi o szybkość otwierania się stron.

Wszystkie teksty nagłówków również z menu są edytowalne, nie powinny być zawarte w grafice.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin