Hierarchia Użytkowników.
„Druga sprawa, to określenie praw użytkowników strony. Proszę przemyśleć jakie prawa ma osoba, która po raz pierwszy rejestruje się na stronie - jakie ma uprawnienia? Czy może na początku tylko dodawać komentarze (a np. po trzecim dodanym komentarzu może już dodawać linki źródłowe, zdjęcia i filmy przy czyimś artykule) - po jakim czasie może sama pisać artykuły? Wspominał Pan, że profesorowie będą osobami, które od razu mogą pisać artykuły i je publikować. Osoba odpowiedzialna za stronę będzie musiała ręcznie „odhaczać” takim osobom prawo do pisania artykułów, bo inaczej nie jesteśmy w stanie zweryfikować, czy osoba rejestrująca się po raz pierwszy nie podszywa się pod kogoś.
Ile osób będzie miało (poza Panem) dostęp do systemu zarządzania treścią witryny (czyli do CMSa)? Muszą to być osoby, które mają prawo tworzyć m.in. nowe kategorie. Jakie jeszcze prawa powinni mieć?”
ODP: Ja to widzę tak chętnie jednak zgodzę się na prostsze rozwiązania, gdyż widzę to zapewnie zbyt skomplikowanie.
Podział użytkowników. Określenie typu grupy użytkownikaNastępuje podczas rejestracji lub później w profilu. Użytkownik powinien wybrać do której grupy chce należeć. Celem jest wstępne nieautoryzowanie określenie kompetencji użytkownika.Typy grup użytkowników:
1. Wykładowca
2. Wykładowca-Lekarz
3. Wykładowca – Pielęgniarz
4. Wykładowca – Ratownik
5. Lekarz
6. Lekarz dentysta
7. Pielęgniarka/arz, Wolontariusz
8. Ratownik/czka
9. Student medycyny.
10. medyczny pracownik techniczny, serwisant
11. Naukowiec medyczny.
12. chory/zdrowy użytkownik
13. Inny/a
14. Administrator systemu - A
Lista powinna dopuszczać późniejszą modyfikację kolejności i dopisanie/skreślenie w.w pozycji.
Użytkownik ma możliwość określenia przynależności do 1 grupy;
Można rozszerzyć ilosć typów użytkownikówTyp użytkownika jest widoczny w profilu i osoba z uprawnieniami /administrator może go zmienić.
15. Hierarchia funkcjonalności = działań np: dopisanie linku.Ideą jest przydzielanie funkcjonalności ręcznie niezależnie od automatycznych ustawień systemu zarządzania uprawnieniami. Większość funkcjonalności będzie automatycznie połączona z systemem ale każdą z nich powinien móc włączyć/wyłączyć administrator. Lub użytkownik z wyższymi uprawnieniami dla danego użytkownika, grupy lub wszystkich. Celem takiego rozwiązania będzie możliwość promowania wybranych typów edycji dla różnych grup użytkowników. Istnieje także możliwość wyłączania funkcjonalości w zależności od wersji językowej, nadużycia dla danego użytkownika.
Występująca funkcjonalność, którą używa użytkownik portalu jest:
przykład 1.: użytkownik uzyskuje możliwość oceny komentarza jeśli sam napisał trzy komentarze.
przykład 2.: użytkownik uzyskuje możliwość dodania fotki jeśli już napisał artykuł na min. 160 znaków.
TAB.1 . Lista uprawnień i sposobu ich przyznawania:Oznaczenia sposobu przyznawania uprawnienia:R – z momentem rejestracji, po potwierdzeniu linka w mailu i po zalogowaniu > 1x P – po skutecznej publikacji 1 artykułu> 3x P – po skutecznej publikacji 3 artykułówA – decyduje Administrator systemu - A*1 – otrzymuje jako pierwszy uż. piszący artykuł w danej kategoriiU1-4 –przyznaje wykładowca typu 1-4>3xK – po wpisaniu 3 komentarzy
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
Typ Użytkownika à
Funkcjonalność/Uprawnienie
Wykładowca
Wykładowca-Lekarz
Wykładowca – Pielęgniarz
Wykładowca – Ratownik
Lekarz
Lekarz dentysta
Pielęgniarka/arz, Wolontariusz
Ratownik/czka
Student medycyny.
medyczny pracownik techniczny, serwisant
Naukowiec medyczny.
chory/zdrowy użytkownik
Inny/a
Administrator systemu - A
A-
Publikowanie artykułu,
R
...
POIEA