ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY PO KLASIE I.docx

(21 KB) Pobierz

ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY PO KLASIE I

Celem przeprowadzonej diagnozy było sprawdzenie stopnia opanowania przez uczniów kończących naukę w pierwszej klasie szkoły podstawowej umiejętności i wiadomości kształtowanych na tym etapie edukacji oraz przygotowanie uczniów do pisania badania umiejętności na zakończenie nauki w szkole podstawowej.

 

Diagnozę przeprowadzono z 6-ścioma uczniami klasy I  na podstawie  dwóch zintegrowanych testów  opracowanych przez wydawnictwo WSiP „ Już wiosna”. Jeden test badał umiejętności o charakterze humanistycznym (część I), drugi natomiast umiejętności o charakterze matematyczno-przyrodniczym (część II).

Każdą z części testu uczniowie  rozwiązywali innego dnia. Czas przeznaczony na wykonanie jednej części testu nie przekraczał 45 minut i był dostosowany do możliwości poszczególnych dzieci.

Nauczyciel odczytywał polecenia  i proponowane odpowiedzi, a_także treści zadań tekstowych. Jeżeli dziecko miało trudności ze zrozumieniem zadania, nauczyciel ponownie odczytał polecenie lub dokonał koniecznych objaśnień. Po przeczytaniu

polecenia nauczyciel czekał, aż uczniowie wykonają zadanie, Nauczyciel nie

odczytywał uczniom tekstów przeznaczonych do samodzielnego czytania, tj. w części I tekstu Wiosna, zdań w zadaniach 6. i 8. W przypadku zadania 7.

w części I przed przystąpieniem uczniów do jego wykonania upewnił się, że uczniowie właściwie nazywają elementy przedstawione na obrazkach.

Stopień opanowania wiadomości i umiejętności  o charakterze humanistycznych przedstawia ponizsza tabela.

 

Imię i nazwisko ucznia/ uzyskany wynik % z umiejętności

Z.

Krok

M. Raś

K.

Pasek

P. Stasiowski

B. Śliwa

P.Śliwa

Śr wynik klasy

1.-6,8

Uczeń :czyta i rozumie proste ,

krótkie teksty.

100%

33%

0%

100%

100%

67%

67%

7

pisze z pamięci proste,

krótkie zdania

100%

0 %

0%

100%

50%

100%

58%

9

odczytuje uproszczone

rysunki, piktogramy, znaki

informacyjne i napisy.

100%

100%

0%

100%

100%

100%

83%

10,11.12

posługuje się ze zrozumieniem

określeniami: wyraz,

głoska, litera, sylaba, zdanie.

100%

50%

25%

100%

100%

75%

75%

13

przepisuje proste, krótkie

zdania.

100%

100%

%

100%

100%

100%

100%

13

dba o estetykę

i poprawność graficzną pisma

(przestrzega zasad kaligrafii).

100%

50%

0%

100%

100%

50%

67%

14

posługuje się ze zrozumieniem

określeniami: wyraz,

głoska, litera, sylaba, zdanie.

100%

50%

0%

100%

100%

100%

75%

Wynik % ucznia

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin