Analiza-technologiczności.docx

(3 KB) Pobierz

Analiza technologiczności konstrukcji

Analizując technologiczność przekładni kątowej skupiono się nad uproszczeniem metody wykonania poszczególnych zespołów wchodzących w jej skład, jak i zachowania prostoty montażu. W trakcie analizy rozpatrywano z osobna:

         zespół wału napędowego,

         zespół wału napędzanego,

         części korpusu,

         proces montażu zespołów do korpusu przekładni.

 

         Zespół wału napędowego

 

         Wykonanie samodzielnej obudowy wału napędowego wraz z kołnieżem umożliwiającym jej montaż do korpusu przekładni, dzięki czemu znacznie została uproszczonakonstrukcja przekładni, ograniczona ilość części zespołu oraz miejsc wymagająch uszczelnienia;

         Zmniejszenie kosztów produkcji, uproszczenie montażu zespołu wału napędowego, skrócenie czasu wykonania oraz złożenia przekładni;

         Ograniczanie się do wykonania niezbędnych podcięć technologicznych, znormalizowanych rowków pod elementy zabezpieczające, gwintów oraz fazowań, które mogą być wykonane za pomocą uniwersalnych noży tokarskich;

         Wykorzystanie szeroko dostępnych i znormalizowanych części do łożyskowania i zabezpieczenia wału przed ruchem poosiowym, co znacznie ułatwia montaż oraz obniża koszty produkcji.

 

         Zespół wału napędzanego

         Ograniczanie się do wykonania niezbędnych podcięć technologicznych, znormalizowanych rowków pod elementy zabezpieczające, gwintów oraz fazowań, które mogą być wykonane za pomocą uniwersalnych noży tokarskich;

         Zastosowanie tulei dystansowej spełniającej funkcję powierzchni oporowej i ustalającej dla łożyskowania;

         Wykorzystanie szeroko dostępnych i znormalizowanych części do łożyskowania i zabezpieczenia wału przed ruchem poosiowym, co znacznie ułatwia montaż oraz obniża koszty produkcji.

 

         Części korpusu

         Uproszczenie kształtu korpusu;

         Rezygnacja z wszelkiego typu dodatkowych kanałó i miejsc smarowanych smarem stałym, co spowodowało znaczne uproszczenie konstrukcji;

         Rezygnacja z przekładni dzielonej, 

         Zmniejszenie liczby części  korpusu do trzech części w celu uproszczenia procesu produkcji oraz ułatwienia montażu przekładni.

 

 

         Proces montażu zespołów do korpusu

 

Rozważając etap składania przekładni na stanowisku montażowym można wywnioskować, iż w przypadku tego typu konstrukcji podział korpusu na trzy elementy ogranicza wagę poszczególnych elementów, którymi musi operować montażysta oraz znacznie ogranicza ilość połączeń śrubowych dzięki czemu skracamy czas montarzu przekładni.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin