Forma organizacyjna montażu.pdf

(120 KB) Pobierz
Forma organizacyjna montażu
Jako formę organizacyjną montażu wybieramy
montaż potokowy skoncentrowany,
ponieważ jest najbardziej racjonalny w naszym przypadku. Polega na wykonaniu wielu
operacji na odrębnych stanowiskach, a następnie na przeniesieniu zespołów i elementów na
kolejne stanowisko według opracowanego procesu montażu. I tak
zespoły wałków
oraz
zespoły pokryw
będą montowane w gniazdach operacyjnych przez wykwalifikowaną kadrę
pracowników, a montaż całej
przekładni ślimakowej
będzie odbywał się na taśmie
montażowej. Taka forma zapewnia stanowiska pracy rozlokowane stacjonarnie wzdłuż
jednego przenośnika umożliwiając tym samym wykonywanie na montowanych jednostkach
ściśle określonych powtarzalnych czynności.
Metoda montażu
Metodą montażu stosowaną podczas składania danej przekładni jest
montaż z
zamiennością całkowitą.
Polega on na składaniu jednostek montażowych z takich części,
które są wykonane według założonych wymiarów i wymagań. Otrzymana w ten sposób
jednostka montażowa powinna wykazywać właściwe działanie bez żadnych poprawek.
Wybór tej metody montażu uzasadniamy niewielką liczbą części w łańcuchach wymiarowych
oraz prostym i tanim procesem montażu niewymagającym wykwalifikowanych pracowników.
Dodatkowo dzięki tej metodzie produkcja poszczególnych części lub zespołów może być
łatwo rozdzielona pomiędzy kilka współpracujących zakładów. Wadą może być wzrost
kosztów produkcji spowodowany znacznym zmniejszeniem tolerancji wymiarów
poszczególnych części. Taka forma montażu jest preferowana przy wyborze formy montażu
potokowego skoncentrowanego.
Częściowo przyjmujemy występowanie
montażu z zastosowaniem kompensacji
ciągłej,
która polega na tym, że wymaganą dokładność wymiaru wynikowego uzyskuje się za
pomocą wprowadzenia do konstrukcji danej jednostki montażowej elementu
kompensacyjnego, umożliwiającego uzyskanie żądanego wymiaru w pewnych określonych
granicach. W przypadku danej przekładni podczas montażu zespołu wałka napędzającego i
zespołu wałka napędzanego oraz pokryw i zespołów pokryw są zastosowane kompensatory
ciągłe w postaci śrub dociskających pokrywy. Redukowanie luzu osiowego na łożyskach
polega na tym, że śruby są wkręcane w korpus dociskając zarazem pokrywy, które wywierają
nacisk na pierścienie zewnętrzne łożysk.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin