Wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania_W1_ns.pdf

(689 KB) Pobierz
Wielospecjalistyczna Ocena
Poziomu Funkcjonowania Ucznia
Dr Joanna Smogorzewska
Organizacja
Dyżury:
Wtorek: 18.30-19.30
Środa:
10.30-11.30
29.11 (sobota): 9.15-10.15
11.01 (niedziela): 13.00-14.00
Pok. 3512
j.smogorzewska@gmail.com
jsmogorzewska@aps.edu.pl
Zaliczenie: egzamin (po zakończeniu
ćwiczeń)
Terminy wykładów: 11.10 (2h), 25.10 (3h)
Regulacje prawne dotyczące pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej:
• 
w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach z dn. 17.11.2010r.;
• 
w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci
i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach,
szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych z dn. 17.11.2010r.;
• 
w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci
i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych
przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach z dn. 17.11.2010r.;
Model pracy z uczniem o specjalnych potrzebach
edukacyjnych
-  dla uczniów z trudnościami w realizacji standardowego programu
nauczania,
-  dla uczniów wybitnie uzdolnionych.
 
 
 
Rozpoznawanie specjalnych potrzeb edukacyjnych (SPE)
:
-  systematyczne zbieranie informacji,
-  obserwacja,
-  rozpoznawanie warunków, przebiegu i wyników uczenia się
przeprowadzane przez „Zespół” po to, by:
-  określić przyczyny niepowodzeń szkolnych uczniów,
-  rozpoznać ryzyko wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się,
-  określić predyspozycje i uzdolnienia ucznia.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin