Cwiczenia_z_pomyslem_SP_1_3_kl_1_KBU_Luty_K_6.pdf

(1437 KB) Pobierz
Imię i nazwisko, numer z dziennika
LUTY – Grupa A
1.
Jak obchodzi się urodziny? Zaznacz odpowiedni obrazek.
2.
Policz sylaby w wyrazach. Zapisz każdy wyraz w odpowiedniej kolumnie.
góra
2 sylaby
rakieta
mapa
kozaki
3 sylaby
3.
Podkreśl wyraz, który trzeba wpisać w puste miejsce w zdaniu.
była
Mała Julia
4.
gra
lampa
w piłkę.
Przepisz w liniaturze podane zdanie.
Mars i Ziemia to planety.
Autorzy:
Agnieszka Gleirscher, Wojciech Stachyra (il.)
1
©
Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne sp. z o.o., Warszawa 2015
5.
Połącz każde działanie z odpowiednim wynikiem.
5+2=
5
6.
3+5=
6
10 – 5 =
7
8
9–3=
Rozwiąż zadanie i uzupełnij odpowiedź.
Maja ma 4 rakiety. Janek ma 6 rakiet. Ile rakiet mają
razem?
Odp.: Razem mają
7.
rakiet.
Pokoloruj zegar, który wskazuje godzinę drugą.
8.
Otocz pętlą pokarm, który można dać zającowi.
Autorzy:
Agnieszka Gleirscher, Wojciech Stachyra (il.)
Preto Perola/Shutterstock.com (fot. czekolada), JIANG HONGYAN/Shutterstock.com (fot. marchew),
ffolas/Shutterstock.com (fot. kiełbasa), Paleka/Shutterstock.com (zając)
2
©
Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne sp. z o.o., Warszawa 2015
Imię i nazwisko, numer z dziennika
LUTY – Grupa B
1.
Jak obchodzi się urodziny? Zaznacz odpowiedni obrazek.
2.
Policz sylaby w wyrazach. Zapisz każdy wyraz w odpowiedniej kolumnie.
zima
2 sylaby
luneta
góralka
domy
3 sylaby
3.
Podkreśl wyraz, który trzeba wpisać w puste miejsce w zdaniu.
lis
Ten ptak
4.
lata
rysuje
wysoko.
Przepisz w liniaturze podane zdanie.
Ziemia i Uran to planety.
Autorzy:
Agnieszka Gleirscher, Wojciech Stachyra (il.)
3
©
Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne sp. z o.o., Warszawa 2015
5.
Połącz każde działanie z odpowiednim wynikiem.
8–2=
5
6.
9–4=
6
6+2=
7
8
3+4=
Rozwiąż zadanie i uzupełnij odpowiedź.
Lena ma 3 lunety. Marek ma 7 lunet. Ile lunet mają
razem?
Odp.: Razem mają
7.
lunet.
Pokoloruj zegar, który wskazuje godzinę drugą.
8.
Otocz pętlą pokarm, który można dać zającowi.
Autorzy:
Agnieszka Gleirscher, Wojciech Stachyra (il.)
Preto Perola/Shutterstock.com (fot. czekolada), azure1/Shutterstock.com (fot. ser),
Gavran333/Shutterstock.com (fot. sałata), Paleka/Shutterstock.com (zając)
4
©
Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne sp. z o.o., Warszawa 2015
LUTY
Grupa A / B
Kartoteka
Numer
zadania
Obszar umiejętności
Umiejętność z PP
Wymagania ogólne
Umiejętność z PP
Wymagania szczegółowe
Uczeń:
5.3 Zna podstawowe relacje między najbliższy-
mi; podejmuje obowiązki domowe i rzetelnie je
wypełnia; identyfikuje się ze swoją rodziną i jej
tradycjami.
1.3.e) Rozumie pojęcia: wyraz, głoska, litera, sy-
laba, zdanie.
Uczeń:
Wie, jak obchodzi się urodziny.
1
Edukacja społeczna
2a
Edukacja polonistyczna
Liczy sylaby w wyrazach.
2b
Edukacja polonistyczna
1.3.f) Pisze czytelnie i estetycznie (przestrzega
Przepisuje wyrazy bezbłędnie pod
zasad kaligrafii), dba o poprawność gramatyczną, względem ortograficznym.
ortograficzną oraz interpunkcyjną.
1.1.b) Czyta i rozumie teksty przeznaczone dla
dzieci i wyciąga z nich wnioski.
Uzupełnia zdanie odpowiednim
wyrazem.
3
Edukacja polonistyczna
4
5
6
Edukacja polonistyczna
1.3.f) Pisze czytelnie i estetycznie (przestrzega
Przepisuje zdanie czytelnie i poprawnie
zasad kaligrafii), dba o poprawność gramatyczną, pod względem interpunkcyjnym.
ortograficzną oraz interpunkcyjną.
Dodaje i odejmuje w zakresie 10.
Rozwiązuje zadanie tekstowe
i uzupełnia odpowiedź.
Edukacja matematyczna 7.5 Dodaje i odejmuje liczby w zakresie 100.
Edukacja matematyczna
7.8 Rozwiązuje proste zadania tekstowe.
7
7.15 Odczytuje wskazania zegarów w systemach: Zaznacza zegar wskazujący podaną
godzinę.
12- i 24-godzinnym, wyświetlających cyfry
Edukacja matematyczna
i ze wskazówkami; posługuje się pojęciami:
godzina, pół godziny, kwadrans, minuta.
Wskazuje pokarm odpowiedni dla
6.2 Opisuje życie w wybranych ekosystemach:
w lesie, ogrodzie, parku, na łące i w zbiornikach zająca.
wodnych; wie, jakie warunki są konieczne do
rozwoju roślin i zwierząt w gospodarstwie domo-
wym, w szkolnych uprawach i hodowlach itp.;
wie, jaki pożytek przynoszą zwierzęta środowi-
sku, i podaje proste przykłady.
8
Edukacja przyrodnicza
Schemat oceniania
Numer
zadania
Zasady przyznawania punktów
Punktacja
1
Zaznaczenie obrazka przedstawiającego osobę świętującą urodziny –
1 punkt.
Zaznaczenie błędnego obrazka, zaznaczenie kilku obrazków –
0 punktów.
Zapisanie 4 lub 3 wyrazów w odpowiednich kolumnach –
2 punkty.
Zapisanie 2 wyrazów w odpowiednich kolumnach –
1 punkt.
Zapisanie 1 wyrazu lub 0 wyrazów w odpowiednich kolumnach –
0 punktów.
Zapisanie wszystkich wyrazów bezbłędnie –
2 punkty.
Popełnienie 1–2 błędów przy przepisywaniu wyrazów –
1 punkt.
Popełnienie 3 lub więcej błędów w zapisie –
0 punktów.
Uwaga!
1. Tę część zadania ocenia się nawet wtedy, jeśli uczeń przepisał wyrazy do niewłaściwych kolumn.
2. Za błąd uznaje się np. opuszczenie litery przy przepisywaniu, przestawienie liter, błędy ortograficzne
w pisowni ó–u.
Podkreślenie właściwego wyrazu –
1 punkt.
Podkreślenie niewłaściwego wyrazu, kilku wyrazów –
0 punktów.
0–1
2a
0–2
2b
0–2
3
0–1
Autorzy:
Agnieszka Gleirscher
5
©
Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne sp. z o.o., Warszawa 2015
Zgłoś jeśli naruszono regulamin