Przewodnik metodyczny, cz. 2.pdf
(
1215 KB
)
Pobierz
listopad – grudzień
2
LISTOPAD, TYDZIEŃ I
TREŚCI
PROGRAMOWE
1
TEMAT
DZIEŃ
TYGODNIA TYGODNIA
2
3
1.
TEMAT
DNIA
4
AKTYWNOŚĆ
I DZIAŁALNOŚĆ
DZIECKA
5
Poznajemy przy-
Jesienne na-
rodę
stroje
Jesień
– obserwowanie
zmian zachodzą-
cych w przyrodzie
późną jesienią,
występujących
zjawisk atmosfe-
rycznych, np.: pa-
dającego deszczu,
mgły, obniżającej
się temperatury,
skracającej się dłu-
gości dnia
– wyjaśnienie roli
wody w życiu lu-
dzi i zwierząt
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej wspo-
magający rozwój
aktywności dzieci,
Grupa Edukacyjna
S.A. 2009, s. 42).
(Numery obszarów
z podstawy progra-
mowej: 1.1., 1.2.,
1.3., 2.1., 2.2., 2.3.,
2.4., 2.5., 3.1., 3.2.,
5.3., 5.4., 8.1., 8.2.,
8.3., 9.2., 10.1., 11.1.,
11.2., 13.1., 14.2.,
14.3., 14.5., 14.6.).
Odgłosy pada- • Zabawy z wyko-
jącego deszczu
rzystaniem tekstu
wiersza M. Prze-
woźniaka
Kropelki.
• Zabawy badaw-
cze i dźwiękona-
śladowcze
Jaka
jest woda?
2.
Wędrówki kro- • Słuchanie opo-
pli wody
wiadania H. Be-
chlerowej
Jedna
srebrna kropla.
•
Późna jesień
– ma-
lowanie połączone
z przyklejaniem
pokruszonych,
suszonych liści
różnych drzew.
3.
Jesienna po-
goda
• Zabawa badawcza
Co pływa? Co
tonie?
• Nauka piosenki
Jesień – jesieniu-
cha.
4.
Jesienne za-
gadki
• Zabawa dydak-
tyczna
Który z ko-
lei?
• Rozwiązywanie
zagadek tema-
tycznie związa-
nych z jesienią.
2
LISTOPAD, TYDZIEŃ I
CELE
OGÓLNE
6
CELE
OPERACYJNE
7
KARTY PRACY,
CZ. 1, 2,
WYCINANKI
8
ZAJĘCIA
RUCHOWE
9
• Ćwiczenia poranne –
zestaw IX (ułożone
przez autora).
• Zabawa ruchowa po-
łączona z ćwiczeniami
oddechowymi
Wiru-
jące kropelki
(ułożona
przez autora).
• Zabawa ruchowa
z elementem podsko-
ku
Berek kropelek
(ułożona przez auto-
ra).
• Zabawy orientacyjno-
-porządkowe:
Małe
i duże krople, Pod
parasolem, Polecenia,
Pada deszcz, Tworzy-
my parasole, Ja i mój
cień, Wiatr i drzewa
(ułożone przez auto-
ra).
• Ćwiczenia gimna-
styczne – zestaw III
(ułożone przez auto-
ra).
Dziecko:
nr 61
– rozwijanie mowy – stosuje słowa okre-
ślające deszcz
– poznawanie wła- – wymienia fizyczne
ściwości fizycz-
właściwości wody
nych wody
– zapoznanie ze
zjawiskiem
krążenia wody
w przyrodzie
– wyjaśnia, na czym nr 62
polega zjawisko
krążenia wody
w przyrodzie
– poszerzanie
– łączy w pracy
doświadczeń pla-
plastycznej różne
stycznych
techniki
– zachęcanie do
wykonywania
doświadczeń
– wyciąga wnioski
z prostych do-
świadczeń
nr 63, 64
w nr 5
– rozwijanie umie- – śpiewa piosenkę
jętności wokal-
nych
– rozwijanie umie- – liczy w zakresie
jętności liczenia
sześciu
– rozwijanie umie- – rozwiązuje zagadki
jętności rozwią-
zywania zagadek
wzrokowych,
słuchowych
i słownych
nr 65
3
5.
Co można
robić w czasie
jesiennej sza-
rugi?
• Słuchanie wiersza
M. Majewskiego
Listopadowe listy.
•
Listopadowe
drzewa
– malo-
wanie jesiennej
przyrody techniką
mokre w mokrym.
LISTOPAD, TYDZIEŃ II
Interesujemy się
Znamy te
książką
baśnie
Wzbudzanie zainte-
resowania literaturą
– słuchanie wierszy,
opowiadań, baśni
polskich i zagra-
nicznych autorów
– recytowanie, in-
dywidualnie i ze-
społowo, długich
wierszy
– tworzenie własnych
książek dotyczą-
cych znanych bajek
lub wymyślonych
przez dzieci, skła-
dających się z ob-
szarów lub tekstu
ułożonego przez
nie, a zapisanego
przez nauczyciela
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej wspo-
magający rozwój
aktywności dzieci,
Grupa Edukacyjna
S.A. 2009, s. 27).
1.
W świecie
baśni
• Słuchanie wiersza
M. Przewoźniaka
Kłopoty w biblio-
tece.
• Zabawy z boha-
terami baśni –
Świat baśni.
2.
Wiemy, jak po- • Historyjka obraz-
wstaje książka
kowa
Jak powsta-
je książka.
• Wykonanie
w grupach książe-
czek z ilustracja-
mi znanych dzie-
ciom baśni (lub
wymyślonych
przez nie).
3.
Dbamy
o książki
• Wykonywanie
zakładek do ksią-
żek.
• Zabawy przy pio-
sence
Abrakada-
bra.
4
– zapoznanie z na-
zwą aktualnego
miesiąca
– wymienia nazwę
nr 66, 67
aktualnego miesią-
ca
– poznanie nowej – maluje jesienne
techniki plastycz- drzewa z zastoso-
nej
waniem techniki
mokre w mokrym
LISTOPAD, TYDZIEŃ II
Dziecko:
nr 68
– rozwijanie mowy – wymienia bohate-
rów znanych baśni
• Ćwiczenia poranne
– zestaw X (ułożone
przez autora).
• Zabawy orientacyjno-
-porządkowe:
Kras-
noludki i olbrzymy,
Znane tytuły, Czer-
wony Kapturek i wilk,
Dobrze czy źle?, Ukła-
damy figury, Kot i za-
jące
(ułożone przez
autora).
• Zabawa bieżna
Czaro-
dziejskie jabłko
(uło-
żona przez autora)
• Zabawa muzyczno-ru-
chowa
Kopciuszek na
balu
(ułożona przez
autora).
• Ćwiczenia gimnastycz-
ne – zestaw III (ułożo-
ne przez autora).
– rozpoznawanie
bohaterów baśni
– wymienia baśnie,
z których pocho-
dzą prezentowani
bohaterowie
– zapoznanie z eta- – wymienia etapy po- nr 69, 70
pami powstawa-
wstawania książki
nia książki
– zachęcanie do
– tworzy w zespo-
tworzenia wła-
łach własne ksią-
snych książeczek
żeczki
– rozwijanie
sprawności ma-
nualnych
– wykonuje zakładkę
do książki z zasto-
sowaniem różnych
technik
– rozwijanie muzy- – określa kierunek
kalności i szybkiej linii melodycznej
reakcji na sygnał
piosenki
dźwiękowy
5
Plik z chomika:
ewaela
Inne pliki z tego folderu:
Przewodnik metodyczny, cz. 5.pdf
(1655 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 1.pdf
(1499 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 2.pdf
(1215 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 3.pdf
(1448 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 4.pdf
(1625 KB)
Inne foldery tego chomika:
►piosenki o zwierzątkach
3 latek piosenki
abc 6 latka-piosenki
Agresja
Alicja Maurer Dźwięki mowy
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin