Przewodnik metodyczny, cz. 3.pdf
(
1448 KB
)
Pobierz
styczeń – luty
3
STYCZEŃ, TYDZIEŃ I
TREŚCI
PROGRAMOWE
1
TEMAT
DZIEŃ
TYGODNIA TYGODNIA
2
3
1.
TEMAT
DNIA
4
Kalendarze
AKTYWNOŚĆ
I DZIAŁALNOŚĆ
DZIECKA
5
•
Kolorowe kalen-
darze
– zapozna-
nie z różnymi
rodzajami kalen-
darzy.
• Ćwiczenia słu-
chowe
Zimowy
nowy rok.
2.
Mój tydzień
• Słuchanie wier-
sza J. Brzechwy
Tydzień.
•
Mój tydzień
–
wykonanie włas-
nej książeczki
o wydarzeniach
minionego tygo-
dnia.
3.
A czas płynie • Zabawy przy
i płynie
piosence
Rok.
Nasza edukacja ma-
Mijają dni,
tematyczna
miesiące
Organizacja prze-
strzeni i czasu
– dostrzeganie rytmi-
cznej organizacji cza-
su w stałych następ-
stwach dnia i no-
cy, pór roku, dni ty-
godnia, miesięcy
– nazywanie kolejno
pór roku, dni tygo-
dnia, miesięcy; okre-
ślanie aktualnej pory
roku, miesiąca, dnia
tygodnia
– zwrócenie uwagi na
kalendarze, ich rolę
w określaniu dni ty-
godnia, miesięcy
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej wspo-
magający rozwój ak-
tywności dzieci, Grupa
Edukacyjna S.A. 2009,
s. 39).
(Numery obszarów
z podstawy progra-
mowej: 1.1., 1.2., 1.3.,
2.1., 2.2., 2.3., 2.4.,
2.5., 3.1., 3.2., 5.3.,
5.4., 8.1., 8.2., 9.2.,
10.1., 13.1., 13.6., 14.2.,
14.3., 14.5., 14.6.).
•
Gimnastyka buzi
i języka
– ćwi-
czenia artykula-
cyjne.
4.
Papierowe
gwiazdki
• Zabawy gwiaz-
dkami.
• Zabawa dydak-
tyczna na okreś-
lanie logicznej
wartości zdań
Prawda czy fałsz?
2
STYCZEŃ, TYDZIEŃ I
CELE
OGÓLNE
6
– zwrócenie uwagi na
budowę kalendarzy
i ich charakterystycz-
ne elementy
– przygotowanie do
nauki czytania
CELE
OPERACYJNE
7
Dziecko:
nr 50
– wyjaśnia budowę ka-
lendarza
KARTY
PRACY, CZ. 2,
WYCINANKI
8
ZAJĘCIA
RUCHOWE
9
• Ćwiczenia poranne –
zestaw XVI (ułożone
przez autora).
• Zabawa ruchowo-
-naśladowcza
Zabawy
na śniegu
(ułożona
przez autora).
• Zabawy orientacyjno-
-porządkowe:
Rano,
południe, wieczór,
Z domu do domu
(uło-
żone przez autora).
• Zabawa ruchowa
z elementem toczenia
Od stycznia do grud-
nia
(ułożona przez
autora).
• Ćwiczenia gimna-
styczne – zestaw V
(ułożone przez auto-
ra).
– dzieli na głoski pro-
ste słowa
– zapoznanie z nazwa- – wymienia kolejno na- nr 51, 52, 53
mi dni tygodnia
zwy dni tygodnia
w nr 28
– rozwijanie sprawno- – przedstawia w formie
ści manualnych
plastycznej tydzień
ze swojego życia
– realizowanie różnych – ilustruje piosenkę ru-
tematów rytmicznych chem
z wykorzystaniem
przyborów
– rozwijanie prawidło- – mówi wyraźnie
wej wymowy głosek:
cz, c
– rozwijanie umiejęt-
ności liczenia
– określanie wartości
logicznej zdań
– liczy w zakresie sied- w nr 8, 30, 31
miu
– odróżnia zdania
prawdziwe od fałszy-
wych
3
5.
Rok ma
dwanaście
miesięcy
• Słuchanie opo-
wiadania J. Po-
razińskiej
Baśń
o dwunastu mie-
siącach.
•
Nasz kalendarz
– wspólne wy-
konanie kalenda-
rza.
STYCZEŃ, TYDZIEŃ II
To ja
Karnawał
Uczestniczenie w dzia-
łaniach pozwalających
na poznanie swoich
możliwości
– wykazywanie się ini-
cjatywą w sytuacjach
nowych, nieznanych
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej wspo-
magający rozwój ak-
tywności dzieci, Gru-
pa Edukacyjna S.A.
2009, s. 15).
(Numery obszarów
z podstawy programo-
wej: 1.1., 1.2., 1.3.,
2.1., 2.2., 2.3., 2.4.,
2.5., 3.1., 3.2., 3.3.,
4.2., 5.3., 5.4., 7.2.,
8.1., 8.2., 9.2., 10.1.,
13.1., 13.4., 14.2.,
14.3., 14.5., 14.6.).
1.
W karnawale
same bale
• Zabawy balona-
mi (według
E. Wagner).
• Rozmowa na
temat karnawa-
łu i związanych
z nim tradycji.
2.
Kim będę na
balu?
• Wykonanie ma-
ski karnawało-
wej.
• Zabawy przy
piosence
Kostiu-
mowy bal.
3.
Coraz więcej
masek
• Zabawy pod ha-
słem
Na stoisku
z maskami kar-
nawałowymi.
• Układanie gry
matematycz-
nej
Kto będzie
pierwszy?
4.
Wesołe za-
bawy na balu
karnawało-
wym
•
Nasz bal karna-
wałowy
– zaba-
wy i tańce przy
muzyce.
4
– zapoznanie z nazwa- – wymienia nazwy
mi miesięcy
miesięcy
– zachęcanie do wspól- – wykonuje elementy
nego działania
wspólnej całości
STYCZEŃ, TYDZIEŃ II
– rozwijanie ekspresji
twórczej
Dziecko:
– działa aktywnie na
zajęciach
nr 54
• Ćwiczenia poranne –
zestaw XVII (ułożone
przez autora).
• Zabawy orientacyjno-
-porządkowe:
Wiel-
koludy i krasnoludki,
Kulig, Na balu prze-
bierańców
(ułożone
przez autora).
• Zabawy muzyczno-
-ruchowe:
Taniec
z balonikiem, Szuka-
my partnera na bal,
Taniec z chustkami,
Misie i laleczki
(uło-
żone przez autora).
• Ćwiczenia gimna-
styczne – zestaw V
(ułożone przez auto-
ra).
– rozwijanie zaintere- – wymienia tradycje
sowania karnawałem związane z karnawa-
i związanymi z nim
łem
tradycjami
– wykonywanie formy – wykonuje maskę kar- nr 55, 56
użytkowej
nawałową
– rozwijanie poczucia
rytmu
– rozpoznaje i wy-
klaskuje przebiegi
rytmiczne znanych
piosenek
– liczy w zakresie sied- nr 57
miu
– rozwijanie umiejęt-
ności liczenia
– rozwijanie umiejęt- – wspólnie układa grę
ności współdziałania matematyczną
– aktywne uczestnicze- – bawi się z innymi
nie w proponowa-
dziećmi
nych zabawach
5
Plik z chomika:
ewaela
Inne pliki z tego folderu:
Przewodnik metodyczny, cz. 5.pdf
(1655 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 1.pdf
(1499 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 2.pdf
(1215 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 3.pdf
(1448 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 4.pdf
(1625 KB)
Inne foldery tego chomika:
►piosenki o zwierzątkach
3 latek piosenki
abc 6 latka-piosenki
Agresja
Alicja Maurer Dźwięki mowy
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin