Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców
w grupie dzieci pięcioletnich -Plastusie
„Ubieramy choinkę”
Cele:
Dziecko:
-potrafi nauczyć się krótkiego wierszyka
-przelicza w zakresie 10
-sylabizuje wybrane wyrazy
-potrafi określić głoskę w nagłosie i wygłosie
-wycina nożyczkami
-współdziała w grupie
-potrafi pokazać ruchem i mimiką podane krótkie scenki
-śpiewa pastorałkę
-potrafi zagrać na instrumencie
Metody pracy:
Słowna,rozmowa kierowana,działania dramowe-gra mimiczna,aktywizująca
Pomoce dydaktyczne:
czapki Mikołajkowe, papierowe bombki, gwiazdki, pary rękawiczek,kredki łańcuch świąteczny, choinka, tablica interaktywna, magnetofon, nożyczki,papier kolorowy, instrumenty muzyczne.
1.Powitanie dzieci, rodziców, dyrekcji.
2.Na dzisiejszych zajęciach dzieci będą ubierać choinkę.
Wprowadzenie do tematu zajęć
Kolorowe bombki są rozłożone pod choinką i ponumerowane. Dzieci losują kolejno bombki, nauczyciel czyta przyporządkowane cyferce na bombce zadanie. Po wykonaniu zadania dziecko przypina bombkę na choinkę.
3.Krótkie ćwiczenia wstępne.
Nauczyciel wita dzieci, które:
-są dziś zadowolone( dzieci te wyciągają rączki do góry i machają nimi)
-zjadły dziś śniadanie( te dzieci biją brawo)
-umyły dziś ząbki( dzieci uderzają rączkami w podłogę)
-skończyły już 5 lat( te dzieci wstają i podskakują)
-lubią się uczyć i bawić( te dzieci krzyczą hurrrra)
4. Losowanie bombek z zadaniami
Zadanie 1. Poszukiwanie Mikołajkowych czapek.
Czapki są porozkładane w konkretnych miejscach i dzieci z pomocą nauczyciela będą je szukać.
a) pierwsza czapka jest schowana pod biurkiem
b)druga czapka jest schowana na parapecie okna
c)trzecia czapka ukryła się przy drzwiach do łazienki
d)czwarta czapka ukryła się za stołem piłkarzyki
e)piąta schowała się za drzwiami wejściowymi do Supełków
Rozumienie pojęć nad, pod, po prawej, po lewej.
Zad.2
Wspólna nauka wierszyka
Choinko, zielona choinko
Piękna roślinko
Przyszłaś do naszej sali
Żebyśmy cię pięknie ubrali.
Zad.3.Dzieci otrzymują karty pracy, na których narysowane są po prawej i po lewej stronie rękawiczki. Zadaniem dzieci jest połączenie rękawiczek w pary.
Zad.4.Ile wyrazów słyszysz w zdaniu?
Dzieci otrzymują po kilka papierowych gwiazdek.Nauczyciel czyta zdanie a zadaniem dzieci jest ułożenie przed sobą takiej ilości gwiazdek, ile wyrazów słyszą w zdaniu.
Zdania czytane przez nauczyciela:
1.Ubieramy choinkę.
2.Dzieci śpiewają świąteczną pastorałkę.
3.Mama piecze ciasto.
4.Kolorujemy kredkami świąteczny obrazek.
5.Oglądam bajkę Kubuś Puchatek
Zad.5 Nauczyciel kładzie na podłodze łańcuch świąteczny. Dzieci na polecenie nauczyciela dokładają do łańcucha określoną liczbę gwiazdek( np. dziecko dokłada do łańcucha 4 gwiazdki, następne dziecko dokłada tyle gwiazdek aby wszystkich było 8,następne dziecko dokłada tyle gwiazdek, aby razem było 10, potem kolejne dziecko odejmuje 3 gwiazdki i liczy ile gwiazdek zostało, itd.)- przeliczanie w zakresie 10.
Zad.6. Zabawy ruchowe z językiem angielskim „Seven steps”, „If sou happy”, „Time to make a circle”- wykorzystanie chusty animacyjnej podczas zabaw ruchowych,rozumienie sensu krótkich wyrażeń w j,angielskim, przeliczanie w zakresie 7.
Zad.7 Zabawa przy tablicy interaktywnej
Wyszukiwanie różnic na obrazku.
Zad.8.Dzieci otrzymują obrazki , zawiązane tematycznie ze świętami i nazywają obrazki, sylabizują wyraz, mówią pierwszą i ostatnią głoskę danego wyrazu. ( w zależności od umiejętności dziecka)
Obrazki: mikołaj, bombka, gwiazdka, dzwonek, sanki, śnieżynka, śnieg, skarpetki, rękawiczki, prezent, choinka, renifer, łyżwy, bałwan, zabawka, aniołek, cukierki, łańcuch, szalik, ryba, czapka, opłatek, worek.
Zad,9Wybrane dzieci przedstawiają ruchem i mimiką krótką scenkę, którą czyta im nauczyciel po cichu ,a zadaniem rodziców jest odgadnięcie co przedstawiają dzieci.
Pantomima
1 scenka-dziecko pakuje prezent i kładzie pod choinką
2 scenka-dziecko pisze list do Mikołaja i kładzie list na parapecie
3 scenka dziecko śpiewa kolędę
4 scenka dziecko miksuje, potem piecze ciasto
5 scenka dziecko samodzielnie ubiera się
6 scenka dziecko sprząta
Zad 10..Wykonanie zadania na tablicy interaktywnej –uszeregowanie zabawek na półkach.
Zad.11 .Dzieci otrzymują narysowane na kolorowym papierze bombki i samodzielnie je wycinają.
Zad,12.Wspólne zaśpiewanie i zagranie na instrumentach ( grzechotki, trójkąty,tamburyno, dzwoneczki)pastorałki”Świeć gwiazdeczko”
Zakończenie,pożegnanie gości
Monika Majewska
10 grudzień 2015,
Przedszkole nr 11, grupa Plastusie
monikamajewska1