TESCO.docx

(112 KB) Pobierz

 

TESCO

(Polska)

1.       Cele i zadania:

 

Celem strategicznym  jest pozycja lidera polskiego rynku handlowego

 

- Wzrost ilości klientów

- Zdobycie zaufania i lojalności klientów, zadowolenie klientów

- Budowa nowych sklepów 

- Wzrost przychodów ze sprzedaży

- Wzrost marży ze sprzedaży

- Skuteczny zespół handlowy

- Wzrost efektywności sprzedaży

- Realizacja planów sprzedaży

- Umocnienie pozycji na rynku

- Uruchomienie w Polsce sklepu internetowego

- Umożliwienie naszym pracownikom rozwoju w atmosferze zaufania: atrakcyjne stanowiska i      motywujące wynagrodzenia.

- Udzielenie naszym partnerom praw do wiodących nazw i marek oraz przekazanie im praktycznej wiedzy handlowej, siły nabywczej oraz technik stałego rozwoju.

- Zapewnienie rynków zbytu dla produktów naszych dostawców, wiedzy klientów oraz współpracy mającej na celu udoskonalenie produktów w ramach stałych i zrównoważonych relacji.

 

2.       Technologia:

 

- Ponad 300 sklepów na terenie całej Polski

- Korzysta z systemów komputerowych, Internetu

- Ekologiczna technologia; dzięki wiatrakom i solarom uzyskuje od 20 do 30 procent energii.

- Własny system dystrybucji ( centra dystrybucyjne)

Usługi:

-20 000-50 000 produktów w hipermarketach

- sprzedaż artykułów spożywczych, przemysłowych, biurowych, odzieży, sprzętu elektronicznego, AGD i RTV

- produkty dostępne tylko w sklepach Tesco ( odzież, produkty ekologiczne, Tesco value- produkty o znacznie niższych cenach)

- karta kredytowa Tesco MasterCard

- kredyt gotówkowy

- sprzedaż ratalna

- unikasa- opłacanie rachunków,

- wywoływanie zdjęć przez Internet,

- stacje paliw przy hipermarketach

- bezpłatny transport sprzętu RTV w promieniu 30 km od sklepu

- punkt obsługi klienta

Tesco posiada produkty importowane jak przetwory owocowe, warzywne, słone przekąski, słodycze, wyroby ze szkła. Jak i produkty dostępne tylko w Tesco np. odzież Cheronee, f&f, Tesco i Tesco Value.

 

 

3.       Ludzie:

dupa.jpg

 

 

Ponad 25 tysięcy pracowników. Współpraca z półtora tysiącem  producentami i dostawcami.

Stanowiska:

 

- Kasjerzy, sprzedawcy : ( sprzedaż produktów, handel detaliczny - dbanie o wizerunek sklepu i własne stanowisko pracy, odpowiednie wyeksponowanie towarów i przygotowanie ich do sprzedaży,

rozmowy z klientami mające na celu rozpoznanie ich potrzeb i zachęcenie do zakupu danego produktu, obsługa kasy fiskalnej, korzystanie z czytników kart kredytowych i bankomatowych, posługiwanie się komputerem przy wystawianiu faktur i druków zwrotów podatkowych)

 

-Kierownicy działu marketingu i sprzedaży: (realizuje cele firmy, w której jest zatrudniony poprzez koordynowanie i zarządzanie grupą przedstawicieli handlowych, realizujących miesięczne, kwartalne i roczne plany sprzedaży. Wykonuje szereg zadań związanych z polityką personalną firmy, takich jak rekrutacja nowych pracowników, organizowanie szkoleń, motywowanie handlowców, a także przeprowadzanie zwolnień. Kierownik sprzedaży bierze udział w tworzeniu programów i strategii cenowych danego produktu. Ponadto nawiązuje i podtrzymuje kontakty z kluczowymi klientami, ustalając z nimi warunki współpracy. Kierownik sporządza okresowe sprawozdania oraz roczne bilanse z pracy całego działu. Koordynuje współpracę swojego działu z pozostałymi działami w danej firmie, składa zamówienia na nowe towary, wybór dostawcy.)

 

-Magazynier (sprzedawca-magazynier): (przyjmowanie dostaw oraz sprawdzanie ich pod względem ilościowym i jakościowym, uzupełnianie towarów na półkach, dbanie o porządek w magazynie. odpowiednie wyeksponowanie towarów i przygotowanie ich do sprzedaży

 

- Pracownicy hali ( sprzątacze): (utrzymanie porządku, czystości na terenie całej hali oraz na zewnątrz na terenie całego obiektu).

 

- Przedstawiciele handlowi: (sprzedaży danego produktu czy usługi na przydzielonym mu obszarze. budowanie wizerunku firmy, zbieranie informacji o rynku. pozyskiwanie nowych klientów oraz utrzymywanie kontaktów  z klientami, sporządzanie tygodniowych lub miesięcznych sprawozdań ze swojej pracy.

 

- Księgowość(rozliczanie towarów i uzyskanych zysków. Sprawy finansowe firmy)

 

- Ochroniarze: (dbanie o bezpieczeństwo klientów, ochrona sklepu przed kradzieżami)

 

- Pracownicy recepcji ( punkt obsługi klienta): (przyjmowanie reklamacji i prowadzenie procedury reklamacyjnej, pomoc w rozwiązywaniu problemów, konfliktów)

 

- Dostawcy: ( Zagwarantowanie wymaganej ilości i jakości dostaw, ustalonej terminowości i rytmiczności i niezawodności dostaw)

 

- Zarząd: ( kontrola całej organizacji)

 

 

4.       Struktura formalna:

gggg.jpg

 

 

 

 

W Tesco występuje podział pracy. Schemat organizacyjny ma charakter sztabowo-liniowy.

Dyrektor Generlany => Dyrektor Operacyjny, Dyrektor Regionalny, Dyrektor Finansowo- Administracyjny => Dział księgowych i kadr płacowych

 

5.       Otoczenie:

 

- dbanie o ochronę środowiska, ekologia:

·         Redukcja emisji CO2  poprzez budowę energooszczędnych sklepów zasilane energią z wiatru, słońca, ziemi, szkolenia dla pracowników w zakresie oszczędzania energii.

·         Recykling wprowadzenie profesjonalnych Punktów Segregacji Śmieci dla klientów.

·         Ekologiczne Torby

 

- angażowanie się w akcje społeczne i charytatywne ( współpraca z Fundacją Pomocy Dzieciom Happy Kids, Bank Żywności)

 

- honorowe krwiodawstwo (pomoc w realizacji przedsięwzięcia)

 

- akcja „Tesco dla szkół” ( pomoc materialna)

 

- promowanie polskich produktów ( wspieranie polskiej gospodarki)

 

- poszerzenie ofert polskich produktów ( wspieranie rodzinnych producentów i dostawców)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin