Cel główny pracy :
- rozwijanie umiejętności wykorzystywania wiedzy pedagogicznej w projektowaniu działań wychowawczych nauczyciela
Cele szczegółowe: student powinien wykazać się umiejętnościami:
- rozpoznawania i analizowania problemów wychowawczych
- oceny prezentowanych działań wychowawczych
- projektowania działań wychowawczych na terenie szkoły
1. Identyfikacja przedstawionych w filmie problemów wychowawczych.
2. Analiza przyczyn zarysowanych problemów.
3. Ocena działań podejmowanych przez szkołę, rodzinę.
4. Szczegółowy opis zalecanych działań wychowawczych/ procedur działania
a) reżyserowanie sytuacji wychowawczych
b) planowanie pracy wychowawczej szkoły
Praca oceniana będzie punktowo według następujących kryteriów:
a) wyczerpujące omówienie poszczególnych zagadnień:
· Identyfikacja przedstawionych w filmie problemów wychowawczych (0 - 5 pkt.)
· Szczegółowa analiza przyczyn zarysowanych problemów (0 - 5 pkt.)
· Ocena prezentowanych działań podejmowanych przez szkołę, rodzinę (0-5 pkt.)
· Szczegółowy opis zalecanych działań wychowawczych/ procedur działania
- reżyserowanie sytuacji wychowawczych (0 - 8 pkt.)
- planowanie pracy wychowawczej szkoły (0 - 5 pkt.)
b) oparcie prezentowanych analiz na konkretnej wiedzy pedagogicznej (odwołania do literatury z zajęć) ( 0-5 pkt.)
c) dodatkowe punkty student może uzyskać za :
· refleksyjność (umiejętność dostrzegania problemów, zadawania pytań) (0 - 3 pkt.)
· oryginalność prezentowanych rozwiązań praktycznych (0 - 3 pkt.)
· samokształcenie (wykorzystywanie samodzielnie wybranej literatury pedagogicznej, psychologicznej (0 - 3 pkt.)
Ocena końcowa będzie wystawiana w następujący sposób:
Ilość punktów uzyskanych za pracę:
Ocena końcowa
30 i więcej
5,0
27-29
4,5
24-26
4,0
21-23
3,5
18 - 20
3,0
0 – 17 pkt.
2,0
Student musi uzyskać min. 18 pkt. za pracę – nie wliczając punktów dodatkowych.
1
koksiuk