naped 22.01.2015.doc

(509 KB) Pobierz

2014/2015

 

 

POLITECHNIKA RZESZOWSKA

im. Ignacego Łukasiewicza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NAPĘD ELEKTRYCZNY

PROJEKT

 

 

Bogdan Staszczak

3 EE-DI

 


Nr32

Dobrać silnik do napędu windy towarowej o parametrach: masa windy , udźwig , masa przeciwwagi , prędkość , przyspieszenie , średnica bębna , pominąć masę liny i moment bezwładności bębna przyjąć sprawność (bęben – lina) .

 

Schemat windy towarowej:

 

Opis: C:\Users\Jolka\Desktop\b\winda.png

R = 0,4 m – promień bębna

 

 

 

Przyjmujemy ze moment bębna jest zero,       , więc

    ( siła rozruchowa)

 

(układ równań dla windy poruszającej się ruchem jednostajnym)

(przy stałej prędkości)

 

Siła rozruchowa rzeczywista =

Siła stała prędkości rzeczywista

  (przy stałej prędkości)

  (maksymalna moc rozruchowa)

Obliczenie przekładni:

Moment użyty do rozruchu windy:

Moment do stałego rozruchu:

 

 

Prędkość kątowa: 

Zamiana z rad/s na obr./min:  


Typ i parametry dobranego silnika

Producent: AC-MOTOREN

Typ: ACM 180 L-4/HE

Sprawność: 91,6%

Moc znamionowa: PN = 22 kW

Prędkość obrotowa znamionowa: nN = 1470 obr./min

Moment znamionowy: MN = 142,9 Nm

Prąd przy napięciu znamionowym: IN = 40,2 A

 

Typ i parametry dobranej przekładni

Producent: BEFARED

Typ: 3NMa – 1250

Przełożenie: i = 208

Przenoszona Moc: Pt = 23 kW

Obroty wejściowe: n1 = 1500 obr/min

 

 

Sprawdzenie po zastosowaniu silnika i przekładni

Zgłoś jeśli naruszono regulamin